معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌رضوی دل‌درد‌های کودکتان را این‌گونه تسکین دهید کشف لاشه پلنگ در منطقه شکارممنوع شهرستان فریمان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) خصوصیات و معیار‌های کفش مناسب چیست؟ حریق ۴۰ واحد در شهرک امامزاده ابراهیم شفت | آتش سوزی تلفات جانی نداشت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم چگونه شاد باشیم؟ اجازه گرفتن بچه‌ها برای بیرون رفتن از منزل آنچه پیش از نوجوانی باید به فرزندتان آموزش دهید چطور محیط اینترنت را برای کودکان امن کنیم؟ بازیگوشی والدین؛ قدمی مؤثر تا حال خوب فرزندان کشف و ضبط ۲ هزار و ۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش جان ۶ بیمار شد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در جست وجوی همسر همسان | درباره مراکز همسان گزینی که  می‌توانند شرایط یک زندگی پایدار را برای زوج‌ها فراهم کنند 
سرخط خبرها

تشریح جزئیات ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری + شرایط بیمه شدگان

  • کد خبر: ۴۴۱۳۹
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
تشریح جزئیات ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری + شرایط بیمه شدگان
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز فرآیند ثبت نام، حذف و اضافه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق به صورت آنلاین خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمود مرتضایی فرد افزود: ثبت نام و حذف و اضافه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان مشترک این صندوق از امروز (سه شنبه) به مدت ۶ ماه و به صورت اینترنتی آغاز شد.

وی با بیان اینکه سامانه ثبت نام بیمه تکمیلی تا پایان سال ۹۹ و به مدت ۶ ماه فعال خواهد بود، گفت: با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا و برای رفاه حال بازنشستگان و موظفان و کاهش مراجعه حضوری به مراکز خدماتی، سامانه ثبت نام و حذف و اضافه بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی به صورت آنلاین طراحی شده که در سایت صندوق به نشانی cspf.ir قابل دسترس است.

مرتضایی فرد تصریح کرد: بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی برای حذف و اضافه این خدمت یا افراد تحت پوشش می‌توانند به سامانه «ثبت نام بیمه تکمیلی» به نشانی cspf.ir مراجعه و به صورت اینترنتی با وارد کردن مشخصات خود شامل شماره دفترکل، کد ملی و شماره حساب بازنشستگی نسبت به حذف و اضافه اقدام کنند.

وی ادامه داد: بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری که تاکنون تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان نبودند نیز می‌توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت نام اینترنتی از این خدمت بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: سرانه بیمه تکمیلی برای هر نفر ۱۴۰ هزار تومان تعیین شده که سهم بازنشستگان همانند گذشته برای هر نفر ۳۰ هزار تومان است و بقیه نیز توسط دولت و صندوق بازنشستگی تامین می‌شود.

شرایط بیمه شدگان به شرح زیر است:

بیمه شدگان اصلی: بازنشستگان و ازکارافتادگان و وراث وظیفه بگیر مشترک صندوق بازنشستگی کشوری که دارای شماره دفترکل و دفترچه بیمه پایه باشند.

افراد تحت تکفل: افرادی که دارای دفترچه بیمه پایه بوده و واجد شرایط به شرح ذیل باشند.
الف- همسر یا همسران دائمی
ب- فرزندان ذکور در صورت نداشتن شغل، حداکثر تا پایان سن ۲۲ سالگی (در مورد دانشجویان با ارائه ۲۵ گواهی اشتغال به تحصیل تا پایان سن ۲۵ سالگی)

پ- فرزندان اناث به شرط نداشتن همسر و شغل

تبصره- فرزندان ذکور و اناث که در طول مدت قرارداد شرایط پوشش بیمه‌ای را از دست می‌دهند در صورت پرداخت حق بیمه تا خاتمه قرارداد، پوشش بیمه‌ای آنان بلامانع است
ت- فرزندان ازکارافتاده کلی یا معلول ذهنی یا جسمی (بدون لحاظ شروط بند‌های ب و پ) با ارائه کارت بهزیستی مبنی بر معلولیت شدید یا گواهی معتبر از پزشکی قانونی یا کمیسیون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر از کارافتادگی کلی

ث- نوادگانی که پدرشان در قید حیات نبوده و قانونا تحت تکفل بیمه شده اصلی باشند (با رعایت شروط بند‌های (ب و پ) و همچنین نوادگان تحت تکفل از کار افتاده کلی یا معلول ذهنی یا جسمی (بدون لحاظ شرایط بند‌های ب و پ) با ارائه کارت بهزیستی (معلولیت شدید) یا گواهی معتبر از پزشکی قانونی.

ج-شوهر معلول و از کار افتاده کلی و همچنین فرزندان بازنشستگان اناث فاقد همسر با ارائه مدارک مستند از سوی مراجع ذیصلاح مبنی بر تحت تکفل بودن شوهر یا فرزند.

ح-پدر و مادر بازنشستگان و از کارافتادگان (زن و مرد) با ارائه مدارک مثبته از مراجع ذیصلاح مبنی بر تحت تکفل بودن.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->