آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی به سیل زدگان افغانستان کاظمی قمی از آمادگی ایران برای ارسال کمک به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد طالبان: تاکنون ۳۱۵ نفر در سیلاب‌های اخیر بغلان جان خود را از دست داده‌اند ویدئو | میزبانی حرم رضوی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت ابراز تأسف سخنگوی وزارت خارجه درپی وقوع سیل در افغانستان ۳۰۰هزار کودک در سیلِ ولایت بغلان افغانستان آسیب دیده‌اند مقام سازمان ملل متحد خواستار کمک‌ فوری به سیلاب‌زدگان شد + فیلم سیلاب در افغانستان جان ۳۰۰ نفر را گرفت + فیلم همه چیز درباره زمرد پنجشیر | از ثروت سبز کوهستان چه می‌دانیم؟ جاری شدن سیل در بغلان افغانستان ۵۰ کشته بر جای گذاشت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید فرمانده مرکزی ارتش آمریکا از مرزهای پاکستان و افغانستان مقامات طالبان و سفیر چین به معدن «مس عینک» رفتند لباس محلی افغانستان بر تن مجید مرتضایی + عکس طالبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تحریم کرد جمهوری خواهان آمریکا خواستار توضیح وزیر دفاع در رابطه با تناقض در گزارش حمله به فرودگاه کابل شدند تاکید بر ضرورت تدوین برنامه مشترک استان‌های مرزی برای تسهیل تجارت با افغانستان محدودیت پخش یک شبکه خبری ماهواره‌ای در افغانستان از سوی طالبان ویدئو | ارائه خدمات درمانی به ۱۵ هزار بیمار خاص افغانستانی در خراسان رضوی آخرین وضعیت ثبت‌نام اتباع خارجی در سال تحصیلی پیش‌رو رئیس شرکت برق افغانستان: بدهی واردات برق از ایران را پرداخت کرده‌ایم
سرخط خبرها

روایت غم‌انگیز «تاج بی‌بی»، زنی که طالبان ۳ شوهر او را کشته‌اند

  • کد خبر: ۴۵۳۱۲
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
روایت غم‌انگیز «تاج بی‌بی»، زنی که طالبان ۳ شوهر او را کشته‌اند
تاج بی‌بی در جنوب افغانستان زندگی می‌کند و طالبان تاکنون ۳ شوهر او را کشته‌اند. شوهر چهارم او که برادر ۳ شوهر قبلی این زن افغان است، حالا در خط نبرد با طالبان است. تاج بی‌بی آرزو می‌کند صلح به افغانستان بازگردد.
سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز - «تاج بی‌بی» در استان «کنر» در جنوب افغانستان زندگی می‌کند. او پانزده‌ساله بود که ازدواج کرد. هنوز یک سال از ازدواجش نگذشته بود و در حالی که باردار بود، شوهرش در جنگ با طالبان جان باخت.
 
بعد از چند ماه با فشار خانواده همسرش و رسوم معمول قبایل پشتون در افغانستان به عقد برادر شوهرش درآمد. ۳ سال بعد همسر دومش هم در حمله انتحاری طالبان به یک پست ایست و بازرسی در مسیر کابل کشته شد.
 
تاج بی‌بی با ۳ کودک یتیم سرگردان شده بود و با فشار پدرشوهرش که زن نباید در خارج خانواده شوهر مرحومش ازدواج کند، با بردار شوهر دیگر خود که رئیس پلیس منطقه بود، ازدواج کرد. این زندگی هم دوام نیاورد و او با یک فرزند دیگر بیوه شد. طالبان با یک بمب کنار جاده‌ای شوهرش را ترور کردند.
 
دوباره پس از ۹۰ روز عزاداری او وادار شد با «امین‌اللّه»، کوچک‌ترین برادر شوهرش، ازدواج کند.
 
حالا او دوباره باردار است و امین‌اللّه برای مأموریتی سه‌ماهه عازم خط نبرد با طالبان شده، اما به تاج بی‌بی قول داده است که سالم بازگردد.
 
او حالا ۳۳ سال دارد و وقتی خبرنگار رویترز از او پرسید که آرزویت چیست؟ گفت: «مردم یک‌بار می‌میرند. اما من با از دست دادن ۳ شوهر، احساس می‌کنم قبلا ۳ بار مرده‌ام. امیدوارم صلح بیاید و من برای چهارمین‌بار عزادار و بیوه نشوم».
 
محمدحسین جعفریان در صفحه اینستاگرام خود دراین‌باره نوشته است: «قصه تاج بی‌بی در افغانستان قصه‌ای عجیب نیست. زنانی، چون او بسیارند که بیش از همه چشم‌انتظار نتیجه مذاکرات صلح در قطر هستند، زیرا ناامنی و جنگ داخلی بیش از هر قشری زندگی آن‌ها را به جهنم تبدیل کرده است. خداوند مردم مظلوم و ستم‌دیده این سرزمین را از شر دشمنان داخلی و خارجی نجات دهد، ان‌شاءاللّه.»
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->