رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد کریمدادی: چشم انداز ۲۵ ساله در مدیریت آب مشهدمقدس ترسیم شده است
سرخط خبرها

درخواست بیش از یک هزار قطع، هرس و انتقال درختان در مشهد

  • کد خبر: ۴۶۰۲۸
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
  • ۴
درخواست بیش از یک هزار قطع، هرس و انتقال درختان در مشهد
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد از ثبت یک هزار و ۲۴۵ درخواست قطع، هرس و انتقال درختان طی ۶ ماه نخست سال خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، احمدرضا سلامی با بیان این مطلب، اظهار کرد: درخواست‌های به ثبت رسیده تحت عنوان قطع، هرس و جابه جایی با موضوع درختان معارض درب پارکینگ، درختان معارض با اجرای کنسول یا پیش آمدگی ساختمان، درختان معارض با پروژه‌های عمرانی، درختان مانع دید تابلو‌های شهری و ... بوده است.

وی با بیان این که هرگونه قطع و جابه‌جایی در معابر و اماکن عمومی، دولتی و خصوصی واقع در محدوده و حریم شهر، نیازمند اخذ مجوز از کمیسیون ماده هفت است، افزود: قانون وظایفی را در قالب برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای نهاد‌های اجرایی به ویژه شهرداری به عنوان متولی اصلی فضای سبز شهری مشخص کرده و در واقع این کمیسیون وظیفه‌ی نظارت بر حسن اجرای قانون و آیین‌نامه اجرایی حفظ و گسترش فضای سبز در شهر‌ها را برعهده دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: هرنوع درخواست قطع و جابه‌جایی درخت در معابر و اماکن عمومی، دولتی و خصوصی واقع در محدوده و حریم شهر توسط مالکان، متولیان، متصدیان و اشخاص مسئول باید در کمیسیون مذکور مطرح و پس از صدور مجوز این کمیسیون، اقدام شود.

سلامی در خصوص نحوه رسیدگی به تقاضای قطع، انتقال و هرس درختان، بیان کرد: بعد از دریافت تقاضا‌های مربوط به حذف و یا هرس درختان معارض اجرای عملیات ساختمانی و ورودی‌های پارکینگ، کارشناسان از محل بازدید و پس از بررسی موقعیت و وضعیت درختان و در صورت لزوم تعیین عوارض بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، رای کمیسیون به شهروند و مناطق شهرداری مربوطه ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به ثبت ۳۲۴ تخلف صورت گرفته طی ۶ ماه نخست سال در این زمینه از سوی شهروندان، گفت: ۲۹۰ تخلف قطع و ۲۷۱ تخلف هرس در این مدت صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تصریح کرد: نحوه اطلاع از تخلفات صورت گرفته از طریق گزارش‌های ارسالی از ناظرین شهرداری‌های مناطق و یا گزارش‌های مردمی است.
سلامی با اشاره به قطع ۸۲ درخت بر اثر تصادف طی ۶ ماه نخست سال جاری، ادامه داد: در این مدت حداقل ۵۵ تخلف قطع درخت نیز در حوزه ساخت و ساز صورت گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه دلدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
0
0
سلام یک درخت در داخل پیاده رو ی خونه ی ما هست که بزرگ شده کج شده و مزاییک حیاط و پیاده رو زو بلند کرد و چند نفری بخ زمین خوردن ادرس رسالت ۳۰ چهارراه دوم
حسین رمضانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
0
0
درخت در مغازه خشک شده قطع کنید بجاش نهال بکارید
حسین رمضانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
0
0
درخت درمغازه خشک شده زحمت شما قطع کنید بجاش نهال بکارید.. آدرس طلاب خیابان وحید ۱۹چهارراه چهارم جلوی مغازه سوپر مارکت
محمد علیزاده
Germany
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
0
0
درخت بزرگی جلوی منزل خشک شده حدودا ۱۶متر قدش است وخطر ناک است لطفا پیگری کنید آدرس مشهد سیدی بلوار سپاه ۴۷ پلاک ۹ با تشکر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->