تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

لاف‌زنی ترامپ درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

  • کد خبر: ۴۶۱۹۸
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
لاف‌زنی ترامپ درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان
پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که قصد دارد تا پایان سال جاری، همه نیرو‌های آمریکایی باقی‌مانده را از خاک افغانستان خارج کند، واکنش‌ها و انتقادات شدیدی درباره تصمیمات دولت وی مطرح شد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که قصد دارد تا پایان سال جاری، همه نیرو‌های آمریکایی باقی‌مانده را از خاک افغانستان خارج کند، واکنش‌ها و انتقادات شدیدی درباره تصمیمات دولت وی مطرح شد. به گزارش «واشنگتن‌پست»، این بیانیه تغییری آشکار در سیاست‌های فعلی آمریکا درقبال افغانستان است.
 
خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان قرار بود زمانی صورت گیرد که طالبان به همه تعهدات خود براساس توافق این گروه با ایالات‌متحده در دوحه، عمل کرده باشد. ترامپ در توئیتر خود نوشت: «ما باید آن تعداد کمی از مردان و زنان شجاع خود را که هنوز در افغانستان خدمت می‌کنند، تا کریسمس به خانه برگردانیم.» به گزارش «میلیتری‌تایمز»، مقامات وزارت دفاع ایالات‌متحده و همچنین مقامات ستاد فرماندهی مرکزی این کشور، درباره برنامه خروج کامل نیرو‌های خود از افغانستان اظهارنظری نکرده‌اند و پاسخ‌گویی به همه سوالات را به کاخ سفید ارجاع داده‌اند.
 
به گزارش «گاردین»، کارشناسان نظامی معتقدند که خروج همه ۵ هزارسرباز آمریکایی از افغانستان و برچیده‌شدن مقر نظامی ایالات‌متحده تا پایان سال، امری غیرممکن است. با این‌حال طالبان از اعلامیه ترامپ مبنی‌بر خروج کامل نیرو‌های آمریکایی استقبال کرد. محمد نعیم، سخنگوی طالبان، و ذبیح‌ا... مجاهد، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان، این اقدام را گام مثبتی درجهت اجرای توافق دوحه دانستند.
 
درمقابل، عبدا... عبدا...، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، با اشاره به اینکه خروج زودهنگام نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، عواقب سهمگینی به همراه خواهد داشت، از خطر گروه‌هایی مانند القاعده و داعش برای مردم افغانستان و منطقه ابراز نگرانی کرد. علاوه‌بر این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف ناتو، اعلام کرد که نیرو‌های آمریکا و ناتو باهم وارد خاک افغانستان شده‌اند و باهم خارج می‌شوند. استولتنبرگ تأکید کرد که ناتو تنها زمانی‌که شرایط میدانی در افغانستان مناسب باشد، به مأموریتش در افغانستان پایان خواهد داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->