صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟
سرخط خبرها

واکنش مردم به یارانه جدید؛ یارانه ۶۰ هزار تومانی دردی از ما دوا نمی‌کند، جلوی گرانی را بگیرید!

  • کد خبر: ۴۶۲۹۷
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
  • ۱۴
واکنش مردم به یارانه جدید؛ یارانه ۶۰ هزار تومانی دردی از ما دوا نمی‌کند، جلوی گرانی را بگیرید!
کلیات طرح کالابرگ معیشتی در مجلس تصویب شد و از این پس هر نفر ۶۰ هزار تومان کمک‌خرید غذا دریافت می‌کند. این خبری بود که در هفته‌های گذشته به‌مراتب به گوش مردم رسید و نوید یارانه جدید را به آن‌ها داد.  

نجمه سرباز | شهرآرانیوز، طبق گفته اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه، احتمالا اولین نوبت این یارانه در آبان‌ماه پرداخت می‌شود. در این طرح به ۲۰ میلیون نفر از اقشار ضعیف یارانه ۱۲۰ هزار تومانی و به ۶۰ میلیون نفر دیگر ۶۰ هزار تومانی برای خرید کالا‌های اساسی پرداخت می‌شود.

 

یارانه به شرط خرید!

با این حال این یارانه به‌صورت نقدی به افراد پرداخت نمی‌شود و شهروندان ایرانی با این یارانه فقط می‌توانند کالا‌های اساسی مانند برنج، گوشت، تخم‌مرغ، شکر، روغن و... را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری کنند.


دراین‌باره، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس درباره آخرین جزئیات زمان واریز یارانه کالایی ۶۰ میلیون ایرانی گفته است: پس از تصویب جزئیات طرح تأمین کالا‌های اساسی مردم در صحن علنی مجلس، یارانه کالایی مردم از یکم مهرماه محاسبه و به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.


حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی گفت: این طرح در کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس تصویب شده و کلیات آن نیز در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده است، اما به‌دلیل ملاحظات دولت مجدد به کمیسیون برگشت و جزئیات آن از هفته بعد در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد. پس از تصویب جزئیات طرح تأمین کالا‌های اساسی مردم در صحن علنی مجلس، یارانه کالایی مردم از یک مهرماه محاسبه خواهد شد و به‌عنوان یارانه کالایی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.


نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس یادآور شد: اعتبار یارانه کالایی به ۶۰ میلیون ایرانی تعلق خواهد گرفت که ۲۰ میلیون نفر ۲ برابر و برای ۴۰ میلیون نفر نیز به‌صورت عادی واریز خواهد شد و با این یارانه غیرنقدی صرفا می‌توان از فروشگاه‌هایی که بعد اعلام می‌شود، خرید کرد.


با یارانه جدید کدام مواد خوراکی را می‌توان خرید؟!

اما یارانه جدید چقدر مواد غذایی نصیب خانواده‌های ایرانی می‌کند؟ قیمت مواد غذایی در بازار ایران جهش چشمگیری را تجربه کرده است. این روز‌ها قیمت یک کیسه ۱۰ کیلوگرمی برنج هندی در بازار ایران به ۲۰۰ تا ۲۰۸ هزار تومان رسیده است و قیمت یک کیلوگرم برنج نیم‌دانه در فروشگاه‌های اینترنتی از ۲۲ تا ۳۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.


قیمت یک کیلوگرم گوشت گوساله در بازار دست‌کم بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم مرغ بین ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان و قیمت یک شانه تخم‌مرغ بین ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان است.


به این ترتیب اگر یک خانواده چهارنفره ۲۴۰ هزار تومان یارانه مواد غذایی دریافت کند، با این یارانه فقط می‌تواند ۳ کیلوگرم گوشت گوساله در ماه یا یک کیسه برنج هندی یا ۶ شانه تخم‌مرغ بخرد و از بقیه مواد غذایی خود چشم‌پوشی کند.

 

واکنش مردم به یارانه جدید

اما از واکنش و اظهارنظر مخاطبان شهرآرانیوز به اخبار یارانه جدید این‌طور برمی‌آید که مردم نیز از این طرح خیلی راضی نیستند، زیرا پرداخت این مبالغ را در مقابل سیل گرانی‌ها راهگشا نمی‌بینند. این درحالی است که مرکز آمار ایران، تورم شهریور۹۹ را اعلام کرد. براساس این گزارش، نرخ تورم سالانه شهریور١٣٩٩ برای خانوار‌های کشور به ۰/۲۶ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل ۰/۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.


در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «شیر، پنیر و تخم‌مرغ» (تخم‌مرغ، خامه، شیر پاستوریزه و پنیر پاستوریزه)، گروه «ماهی‌ها و صدف‌داران» (ماهی قزل‌آلا و کنسرو ماهی تن)، گروه «چای، قهوه و سایر نوشیدنی‌ها» (انواع نوشابه و آبمیوه) می‌باشد.

در گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، گروه «حمل‌ونقل» (قیمت انواع خودرو)، گروه «تفریح و فرهنگ» (لوازم‌تحریر، قطعات رایانه، دوچرخه بچگانه، لپ‌تاپ) و گروه «مبلمان و لوازم‌خانگی» (لوازم پلاستیکی آشپزخانه، ماشین لباس‌شویی، یخچال فریزر و ظروف شیشه‌ای آشپزخانه) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.


بخشی از اظهارنظر‌های مخاطبان را در زیر می‌خوانید:


اگه واقعا می‌دن که دستشون درد نکنه فکر هزینه دکترمون هم باشن. من یارانم فقط پول دکتر می‌شه.

درود بر شما. خدا نصیب نکنه، پول دارو هم نمی‌شه. خدا از سرشون نگذره با این ایجاد تورم.
با این ۶۰هزار تومن چی می‌شه خرید؟! لطفا راهنمایی بفرمایید.

یه شونه تخم‌مرغ با یه روغن یک لیتری.

خدا کنه این طرح عملی بشه، دست‌کم یه خرج کوچک برای اقشار کم‌درآمد و بی‌بضاعته.

اول گفتین نفری ۱۲۰هزار تومن یارانه ۴۰لیتر بنزین می‌دین، الان کردینش یارانه کالا. آخه چقدر به مردم دروغ می‌گین؟!
چرا نمی‌ذارین نقدی برداشت کنیم؟ فردا می‌ری یه مغازه یه برنج درجه ۳ بهت می‌ده و مجبوری ببری. این چه کمکیه! دیدم برای سبد غذایی فروشگاه، جنسایی که از قبل به فروش نرفته بود به مردم می‌دادن و هیچ‌کس حق انتخاب نداشت.

بر فرض مثال به خانواده سه‌نفره نفری ۶۰ تومن که بده، می‌شه ۱۸۰ تومن. آخه ۱۸۰ تومن چی می‌شه؟! تهش ۲ کیلو گوشت فقط بتونی باهاش بخری. آخه کجا می‌شه پنیر و تخم‌مرغ و لبنیات و... خرید.


مثل اینکه آقایان به صدقه‌دادن به ملت عادت کردند. تمام آن‌هایی که احمدی‌نژاد را به صدقه‌دادن به ملت متهم می‌کردند، حالا خودشان راه او را در پیش گرفته‌اند. ۶۰۰۰۰ تومان چه دردی از مردم دوا می‌کند؟! حتی نمی‌شود با آن ۲ شانه تخم‌مرغ خرید. اقتصاد کشور را با رانت و بی‌تدبیری و اختلاس و دزدی به گند کشیدید و با صدقه‌دادن می‌خواهید جبران کنید؟



دمتون گرم. من می‌رم باهاش کلی خرید می‌کنم. وای زندگیم روبه‌راهه دیگه.
آقای نماینده جون مادرت اول خودت برو با ۶۰ تومن خرید کن ببینم چه می‌خری؟! بعد بیا درباره ۶۰ تومن منت بذار.

 

خدا به داد همه مردم برسه. ما نه خونه داریم، نه ماشین، کل زندگیمون یه مغازه‌ست که هر چی درمی‌آریم می‌دیم چک و اجاره و برق و شارژ و بیمه. هر روز هم جنس گرون می‌شه تا می‌آیم بخریم، دیگه پول نداریم. آخه چقدر درمی‌آریم که ماهی ۶۳۰تومن پول بیمه بدیم، بعدش هم اگه پول بیمه بدیم، نمی‌تونیم مثلا دکتر بریم و باید یا آزاد بریم یا اصلا دکتر نریم.


سلام، خیلی خوبه، ولی کاش جلو گرانی گرفته بشه، چون امثال ما کارگرا شرمنده خانواده هستیم.


یارانه‌ها رو حذف کنید و قیمتا رو به چند سال قبل برگردونید. آخه ۶۰ هزار تومن که هیچ ۶۰۰ هزار تومن هم امروز توی این اوضاع پولی نیست.


سلام، اون بدبخت روستایی چطور بیاد هر ماه شهرستان تا کالابرگش رو خرید کنه؟! چقدر کرایه می‌ده؟! والله اگه می‌خواین خدا رو خوش بیاد، بیاین مشکلات رو حل کنین، نه مشکل بیشتر بندازین جلو پای آدمای بدبخت. پولش رو بدین بالأخره توی همه روستا‌ها مغازه هست و هرکس از هرجا می‌خواد خرید کنه.


والله دروغ می‌گن، به کمیته امداد هم نمی‌دن. من زن سرپرست خانوارم و یک پسر دارم. سال ۹۴ یه وام ۱۵ میلیونی گرفتم، من رو چندخدمتی کردن. از همون سال تا الان هیچ‌چیزی به من ندادن. کارمند کمیته کارتن روغن می‌بره خونش می‌گه این هم سهمیه خودمونه، اما من که زیر پوششم، سهمیه‌م قطع شد، به اسم من بیچاره و به سود کارمند.


من می‌گم به‌جای یارانه دادن، قیمتا رو پایین بیارن بهتره.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
3
جلو گرانی بگیرید. بن معیشتی مردم نمیخواند.مرغ 11تومنی دوبرابر کردید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
2
خوبه از قیمتها هم خبر دارید و ۶۰هزار تومن میدید چی میدن با این ۶۰قرون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
2
13 آبان مشخص میشه همه چیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
5
این ۶۰ تومان چی میشه خریدکرد لطفا محبت کنید بزارینش رو یارانه ما وام گرفتیم فقط ۱۰ تهش میمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
6
اخ اخ چی بسر کشورم امد کشوری که میتونست خرج چند کشوربده وای الان مردمش از گشنگی دارن میمیرن ای داد بیداد وای برکسی که باعثش شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
رفتید به حسن روحانی رای دادید پاشو بخورید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
4
توخدا برید جلو ی گرونی روبگیرید بهتره تا صدقه دادن قیمتها ساعتی عوض میشه این چه وضعهشه من کارگر باستا بچه بااین گرونی چه جوری زندگی رواداره کنم نه بیمه نه شغله درست یکی نیست جلوی این گرونی روبگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
3
چرانمیتونم برداشت بکنیم..هرکسی خودش که دوست داره بخره
بازدید کننده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
3
اشکال نداره ما میگیم خیلی خوبه...فقط لطف کنن اون حقوق ماهانه خودشون رو بدن به مردم به جاش این ۶۰ تومن رو وردارن برن خرید خدا خیرشون بده...بعدش هم خریدهاشون رو نشون مردم بدن...مسخره های دروغ گو...پینوکیوی کارتنی شرف داره به اینا...حداقل از یه جایی توبه کرد اما اینا بیشتر پوست کلفت میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
4
به منی که به نام حق یارانه نمیدن چی؟! ظلم نیست چرا ۶۰ ملیون نفر یارانه میگیرن منی که الان چندین ماه هم هست بیکارم و با یک ماشین اسنپ کار میکردم و در دو سال قبل تصادف کردم و ماشین تصادفی رو ۱۲ملیون فروختم و یکباره ماشین صعودی رفت بالا و نتونستم دوباره وسیله ای برای کار خریداری کنم ،یارانه هم تعلق نگرفته که هیچ کمک هزینه معشیتی هم تعلق ندادن .چرا این همه بی عدالتی و تبعیض.منی که بعد دوازده سال پرداخت قسط مسکن تازه در کرج خانه دار شدم .اما افرادی هستن در تهران خانه دارند و یارانه هم میگیرند .سیستم پرداخت یارانه در کل اشتباهه و باید اصلاح بشه .باید به همه اقشار جامعه و همه ملت و مردم پرداخت بشه همه ایرانی هستن و توی این خاک و تربت زندگی میکنن پس باید قانون برای همه برابری کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
5
سلام ۶۰هزارتومان یارانه کالانمیخوایم فقط قیمتهاروکنترل وثانت نگه دارید۶۰تومان دردی دوانمیکنه
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
5
ای جان پولدار شدیم بالاخره 60تومن وای باور نکردنیه
خخخخ انگار ازدست بده دادنشون خوب شده ما صدقه نمیخایم اونم مثل سهام نا عدالتتون برا خودتون
ملت ما صدقه بگیرنیست
سهام عدالت 4ماه فروختم 700 تک تومن واریزی داشتم بانک صادرات ممنون زیاده خرج نمیشه هرچی میخرم ازش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
1
2
ما صدقه نمیخواهیم جلو گرانی را بگیرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
2
این سایت طرفدار دولت این حرفا رونزنید چی بگید
شکم هاتون سیره از قشر ضعیف خبر ندارید
پول یه گوشت ومرغ برا مردم بشه بد نیست
فقط به زلر افرادی میشه که ارز۴۲۰۰میگرفتن که کالای اساسی بیارند و باهاش کار دیگه میکردند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->