فراخوان یمنی‌ها برای برگزاری تظاهرات حمایت از غزه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران به شورای امنیت: هرگز آغازگر جنگ علیه اسرائیل نبوده‌ایم تداوم حملات موشکی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) معترضان لهستانی: جنگ اوکراین، این جنگ ما نیست؛ آن را متوقف کنید کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است پژهشگر مسایل نظامی صهیونیست: اهداف جنگ غزه تضاد دارند برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل ۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک بازداشت شدند حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با سه بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد
سرخط خبرها

ظریف: محدودیت آفرین برای واردات دارویی علیه ایران جنایت بشری است

  • کد خبر: ۴۶۸۵۰
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
ظریف: محدودیت آفرین برای واردات دارویی علیه ایران جنایت بشری است
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با همتای ژاپنی خود با اشاره به لزوم استفاده جمهوری اسلامی ایران از منابع ارزی خود در ژاپن، اعمال محدودیت‌های غیرقانونی توسط رژیم آمریکا در این مسیر را محکوم کرد و جلوگیری از خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت دانست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در گفت و گو با همتای ژاپنی خود درباره تحولات بین‌المللی، منطقه و روابط دوجانبه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه انتخاب آقای سوگا به سمت نخست وزیر و همچنین انتصاب مجدد آقای موته گی به سمت وزیر امور خارجه را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد سیاست پیشین این کشور در تلاش برای ایفای نقش ژاپن در کمک به ثبات منطقه در دولت سوگا نیز ادامه یابد.

ظریف با اشاره به لزوم استفاده جمهوری اسلامی ایران از منابع ارزی خود در ژاپن، اعمال محدودیت‌های غیرقانونی توسط رژیم آمریکا در این مسیر را محکوم کرد و جلوگیری از خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت دانست.

رییس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: از دولت ژاپن توقع داریم در چارچوب تعهد عام کشورها به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۲۳۱ مانع از این اقدام غیرقانونی آمریکا شود.

ظریف همچنین از حمایت‌های ژاپن از ایران در مبارزه با کرونا تشکر و اظهار امیدواری کرد همکاری‌های دو کشور در روابط دوجانبه گسترش یابد.

وی در خصوص برجام تاکید کرد: بسیار مهم است که تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا طرف‌های دیگر هم تعهدات خود ذیل این توافق را انجام دهند.

وزیر امور خارجه بر نقش فعال و سازنده جمهوری اسلامی ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد و افزود: حضور نیروهای بیگانه نه تنها کمکی به منطقه نمی‌کند بلکه موجب پیچیدگی و تشدید مشکلات می‌شود.

موته گی هم در این گفت و گو از ارسال پیام تبریک ظریف تشکر کرده و بر تقویت همکاری‌ها در مبارزه با کرونا و ارسال تجهیزات پزشکی با استفاده از منابع مالی ایران تاکید کرد.

 این دیپلمات ژاپنی با تاکید بر اینکه موضع ژاپن در تلاش برای ثبات سازی در خاورمیانه تغییر نکرده است، گفت: ژاپن همواره از برجام  حمایت کرده و می‌کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->