نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

نگاهی به ترکیب تیم شهرخودرو برای لیگ برتر بیستم

  • کد خبر: ۴۷۶۵۵
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
نگاهی به ترکیب تیم شهرخودرو برای لیگ برتر بیستم
تیم فوتبال شهرخودرو که ۲ فصل خوب را سپری کرده است، حالا با تغییرات گسترده و خانه‌تکانی اساسی در کادر فنی و بازیکنان، با چهره‌ای جدید و ناشناخته پا به آوردگاه لیگ برتر خواهد گذاشت.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تعویق یک‌هفته‌ای لیگ برتر بیستم هم چیزی از هیجان این روز‌های فوتبال کم نمی‌کند. لیگ‌های اروپا در جریان و تنور لیگ قهرمانان قاره سبز هم داغ شده است. با این همه، دوستداران فوتبال ایران چشم‌انتظار حرکت قطار لیگ برتر بیستم هستند تا باری دیگر شب‌وروزهایشان با کری داغ رنگی سپری شود. در این میان تنها نماینده فوتبال مشهد و شرق کشور در لیگ برتر هم تمرین‌های آماده‌سازی‌‎اش را دنبال می‌کند و فوتبال‌دوستان مشهدی نگران وضعیت این تیم هستند. تیم فوتبال شهرخودرو که ۲ فصل خوب را سپری کرده است، حالا با تغییرات گسترده و خانه‌تکانی اساسی در کادر فنی و بازیکنان، با چهره‌ای جدید و ناشناخته پا به آوردگاه لیگ برتر خواهد گذاشت.
 
حضور سیدمهدی رحمتی روی نیمکت عنابی‌ها، خرید‌های ناشناخته در نقل‌وانتقالات و حاشیه‌های ناشی از اتفاقات مدیریتی این باشگاه، همه و همه مؤید نگرانی‌های مردم و کارشناسان مشهد از آینده تیمی است که تازه داشتند به پیروزی‌هایش عادت می‌‎کردند. فوتبال مشهد که در سالیان گذشته همواره چوب بی‌ثباتی‌ها و بی‌تدبیری‌ها را خورده و پیش از این تاوانش را با نابودی ابومسلم و پیام دوست‌داشتنی داده است، حالا نگران سرنوشت و آینده تیمی است که دستخوش تغییراتی گسترده شده است. کارشناسان فوتبال مشهد در آستانه لیگ برتر بیستم به یک سؤال شهرآراورزشی پاسخ می‌دهند؛ شهرخودرو لیگ برتر بیستم چطور بسته شده است؟


شجیع: شهرخودرو شعبه دوم استقلال

او یکی از اضلاع سه‌گانه مثلث مربیان پیشکسوت فوتبال مشهد است که خیلی از بازیکنان این خطه فوتبالشان را مدیون آن‌ها هستند. مهدی قیاسی، قاسم زردکانلو و اسماعیل شجیع ۳ نفری هستند که در دهه ۶۰ مربی بسیاری از ستاره‌های فوتبال خراسان بودند. شجیع به نمایندگی از این قشر از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال مشهد درباره وضعیت شهرخودرو برای حضور در لیگ برتر بیستم گفت: واقعیت این است که هنوز از شهرخودرو جدید رونمایی نشده است. هر قضاوتی هم داشته باشیم، بر مبنای شنیده‌هاست. وی افزود: یک تیم با نتایجی که به دست می‌آورد، مهره‌هایی که می‌چیند و شرایطی که دارد، قضاوت می‌شود. اسماعیل شجیع اظهار کرد: آنچه مشهود است، اینکه شهرخودرو کنونی بر پایه تفکرات غیربومی بسته شده است.
 
البته امروزه در فوتبال دنیا بومی‌گرایی چندان جایگاهی ندارد، اما در ایران هنوز می‌توان با جذب تعدادی از بازیکنان بومی، تماشاگر را به تیم ترغیب کرد. وی خاطرنشان کرد: شهرخودرو امسال را می‌توان شعبه دوم استقلال دانست که در آن هیچ توجهی به استعداد‌های فراوان بومی فوتبال مشهد نشده است. این پیشکسوت فوتبال یادآور شد: تیم بستن شرایط خاص خودش را می‌طلبد. اول از همه باید فلسفه تیمی‌تان مشخص باشد. فلسفه تیم شهرخودرو، مربی و مدیریت این باشگاه مشخص نیست. به‌عبارتی ما این تیم را بدون فلسفه می‌دانیم. به‌نظرم شهرخودرو نقشه راهی هم ندارد که اگر دارد، پنهان است. ما خیلی دوست داشتیم این تیم به مردم و کارشناسان بیشتر نزدیک بود. شهرخودرو ساختمانی روی آب ساخته است و این تیم ریشه‌هایش متزلزل است و من خیلی به آینده آن امیدوار نیستم.


دهقانی: بستن تیم یک هنر است

مربی سال‌های نه‌چندان دور پیام مشهد درباره شهرخودرو لیگ برتر بیستم گفت: زمانی‌که شهرخودرو با یحیی گل‌محمدی در لیگ بود، این مربی خوش‌فکر نقش مهمی در بستن تیم داشت. گل‌محمدی درباره بازیکنان شناخت خوبی داشت و خریدهایش روی این شناخت و حساب شده بود. تجربه لیگ برتری و حتی آسیایی گل‌محمدی هم به او کمک کرد تا تیمی جفت‌وجور را کنار هم جمع کند. وی با اشاره به سرمربیگری رحمتی، اظهار کرد: قطعا رحمتی تجربه بالا و ارزشمندی به‌عنوان دروازه‌بان و کاپیتان و رهبر دارد، اما بستن تیم یک هنر است. فکر می‌کنم رفته‌ها و آمده‌های شهرخودرو تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. برای تکرار موفقیت‌های سال قبل شهرخودرویی‌ها کار سختی دارند. امیدوارم شهرخودرو بر سختی‌ها چیره شود تا در آخر فصل نگران افتادن تیم نباشیم.


صاحبی: این تیم در قیاس با گذشته ضعیف شده است

آقای گل سال‌های دور فوتبال ایران معتقد است شهرخودرو نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر شده است. رضا صاحبی با وجود این، نقل‌وانتقالات باشگاه را متناسب با سلیقه مربیان تیم دانست و گفت: نباید هیچ‌وقت خودمان را جای کادر فنی بگذاریم. مربیگری در ایران بر مبنای سلیقه است. به‌دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها نمی‌توان بر مبنای آمار علمی پیش رفت. مربیگری در فوتبال ما بیشتر سلیقه‌ای است. صاحبی اظهار کرد: شاید تیم امسال شهرخودرو در قیاس با نفرات سال گذشته ضعیف‌تر باشد، اما قطعا با صلاحدید رحمتی این بازیکنان جذب شده‌اند و باید به سلیقه او احترام گذاشت.
 
بازیکن اسبق پیام مشهد اذعان کرد: شش‌هفت بازیکن اصلی این تیم از جمع شهرخودرویی‌ها جدا شدند و بازیکنان جدید هم باید در تاکتیک تیمی جا بیفتند. حقیقت آن است که هیچ‌چیز مشخص نیست. شاید دیدید این بازیکنان در تیم جا افتادند و توانستند خوب باشند. خلعتبری وقتی به مشهد آمد، تقریبا فوتبالش تمام شده بود، اما در تیم جا افتاد و احیا شد تا از تیم خوب سپاهان پیشنهاد داشته باشد. الان همه می‌گویند تیم از قبل ضعیف‌تر شده است، اما باید منتظر نشست و دید در جریان مسابقات چه بر شهرخودرو خواهد گذشت. هفته‌های اول خیلی مهم است.


بابایی: شاکله شهرخودرو از هم پاشیده است

مربی اسبق پدیده مشهد درباره وضعیت تیم شهرخودرو پیش از شروع لیگ برتر بیستم گفت: تیم شهرخودرو در ۲ سال حضورش در لیگ برتر با گل‌محمدی و کادر فنی قوی‌ای که داشت و بازیکنانی که کنار هم بازی کرده بودند، وضعیت خوبی داشت، اما با رفتن گل‌محمدی و جدایی بازیکنان این تیم، می‌توانم بگویم شاکله‌اش از هم پاشید. با رفتن خلعتبری، مرادمند، قاضی و... هشتاددرصد شاکله شهرخودرو عوض شد. این کار را برای سرمربی جوان و بی‌تجربه عنابی‌ها سخت خواهد کرد. البته هنوز تکلیف مدرک مربیگری A رحمتی هم مشخص نیست و باید دید سازمان لیگ می‌خواهد چه تصمیمی در این رابطه بگیرد. کادر فنی شهرخودرو همه جوان و کم‌تجربه هستند. از طرفی زمان کمی هم تا شروع مسابقات مانده است و فکر می‌کنم این کار را برای شهرخودرو سخت‌تر خواهد کرد؛ و آن‌هایی که شهرخودرو را غریبه می‌دانند!

برخی از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال مشهد آن‌قدر شهرخودرو مدل جدید را غریبه می‌دانند که در تماس تلفنی شهرآراورزشی برای تحلیل تیم شهرخودرو لیگ بیستم با پاسخ مشترک آن‌ها روبه‌رو شدیم که گفتند: «این تیم، تیم مشهد نیست.» قاسم زردکانلو، پیشکسوت فوتبال مشهد، در این‌باره گفت: من مدت‌هاست دیگر شهرخودرو را تیم مشهدی نمی‌دانم و اخبارش را دنبال نمی‌کنم. وی افزود: این تیم هیچ نشانی از مشهد ندارد. نه بازیکن بومی، نه کادر فنی! شهرخودرو را تیم غیرمشهدی می‌دانم.
 
گله‌ها و دلخوری‌هایی که علی سیف، پیشکسوت آدنیسی فوتبال مشهد، هم به‌نوعی آن را بازگو کرد: از نظر من شهرخودرو تیم شهر مشهد نیست که بخواهم اخبارش را دنبال کنم. وی افزود: حمیداوی این تیم را در مشهد گرفته است تا بتواند به اهداف خودش برسد! اهدافی که نمی‌دانم به آن‌ها می‌رسد یا نه، ولی ما مشهدی‌ها خیلی راغب نیستیم که این تیم را دنبال کنیم. سیف تصریح کرد: این تیم از خوزستان به مشهد آمده است و بازی می‌کند و شاید فقط سر برخی افراد را که فقط دوست دارند به ورزشگاه بروند و یک بازی فوتبال ببینند، گرم کند، و الا ما آن را تیم فوتبال مشهد نمی‌دانیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->