پدیده، تا ۲۰۲۷ در بارسلون ماندنی شد جوکر باارزش‌ترین بازیکن NBA شد کاپیتان دورتموند در راه لیگ فوتبال آمریکا کاپیتان سابق ایران در کینگزلیگ نحوه خرید بلیت بازی تراکتور و گل گهر+ قیمت و لینک خرید پیشنهاد تمدید برای ۴ پرسپولیسی شکایت باشگاه سپاهان از مدیران پرسپولیس زمان بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا - فصل ۲۰۲۴ نتیجه بازی برگشت بایرن و رئال مادرید در لیگ قهرمانان+ ویدیو گل‌ها| صعود آقای آنچلوتی به فینال ویدیو خلاصه بازی برگشت بایرن مونیخ و رئال مادرید در‌ لیگ قهرمانان ویدیو گل دوم رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول بایرن مونیخ به رئال توسط دیویس (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری یک مجمع تک کاندیدای دیگر در هیات‌های ورزشی خراسان رضوی | رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب شد پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی بازگشت پورعلی گنجی به تمرینات پرسپولیس دلسوزی یک شمشیر باز برای جواد نکونام دفاع مدیر ورزشی اینتر از خرید طارمی پژمان جمشیدی در تیم پرسپولیس!
سرخط خبرها

نمایش قهرمانانه اشتادسازه مشهد در اولین مرحله لیگ برتر هندبال بانوان

  • کد خبر: ۴۷۹۰۶
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
نمایش قهرمانانه اشتادسازه مشهد در اولین مرحله لیگ برتر هندبال بانوان
دور رفت رقابت‌های لیگ برتر هندبال بانوان پس از ۶ روز رقابت با صدرنشینی اشتادسازه نماینده مشهد به پایان رسید و حالا فدراسیون تصمیم دارد مرحله دوم را در مشهد برگزار کند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مسابقات دور رفت شانزدهمین دوره از لیگ برتر هندبال بانوان از ۲۸‌مهر و با حضور ۸ تیم به میزبانی تهران آغاز شد و پس از برگزاری ۱۲ دیدار به پایان رسید. ۸ تیم حاضر در لیگ برتر در ۲ گروه و به‌صورت متمرکز با هم در پایتخت رقابت کردند و در‌نهایت تیم اشتادسازه و شهید شاملی صدرنشین دور رفت این رقابت‌ها شدند. اشتادسازه مشهد امسال رنگ‌و‌بوی بومی‌تر به خود گرفته و از حضور ۶ بازیکن مشهدی در ترکیب خود استفاده می‌کند.


مرحله بعدی، شاید در مشهد

تعطیلات هندبالیست‌ها برخلاف اعلام اولیه از سوی فدراسیون ۱۴‌روز نیست. تعطیلات تیم‌ها طولانی‌تر است و حدود ۲۵ روز دیگر باید دوباره به میدان بروند. مراد کرمی، رئیس سازمان لیگ هندبال، درباره آغاز دور برگشت مسابقات لیگ برتر هندبال زنان گفته است به احتمال زیاد مشهد میزبان باشد. او تصریح کرد: مسابقات بانوان از ۲۹‌آبان و در شهر مشهد برگزار می‌شود؛ البته هنوز این خبر قطعی نیست، اما برنامه‌ریزی ما برای ادامه رقابت‌ها این‌گونه است. باید ببینیم شرایط شیوع کرونا در کشور چگونه است و ستاد مقابله با کرونا چه تصمیمی می‌گیرد. اگر مجوز‌های لازم صادر شود، تصمیماتمان نهایی خواهد شد.

با‌وجود اینکه فدراسیون از ۲ ماه پیش برای برگزاری هرچه‌سالم‌تر مرحله اول لیگ برتر هندبال دختران تلاش و برنامه‌ریزی کرده بود، با‌این‌حال بیش از ۲۰ تست مثبت کرونا در این مدت اعلام شد؛ موضوعی که شرایط را برای ادامه لیگ سخت‌تر می‌کند و مشهدی‌ها به عنوان میزبان احتمالی رقابت‌ها باید به این موضوع توجه کنند.


مانور قهرمانی در شروع لیگ

اشتادسازه هر ۳ حریف خود یعنی سپاهان، پرسپولیس و کربنات را شکست داد و با ۶‌امتیاز در صدر جدول گروه اول قرار گرفت. پس از آن سپاهان با ۴‌امتیاز دوم شد، پرسپولیس با یک پیروزی سوم و کربنات بدون کسب هیچ امتیازی در انتهای جدول گروه خود جای گرفت. در گروه‌ب نیز شاملی همه دیدار‌ها را با پیروزی پشت‌سر گذاشت و با ۶‌امتیاز در رده نخست جدول قرار گرفت. سنگ‌آهن بافق با ۳‌امتیاز دوم شد. ذوب‌آهن با یک پیروزی سوم و تأسیسات دریایی با یک‌امتیاز چهارم شد.

تیم اشتادسازه مشهد در آخرین بازی خود در این دور کمی با چالش روبه‌رو شد. کربنات‌سدیم در ۲ دیدار قبلی خود نتوانسته بود به امتیاز برسد و حالا می‌خواست تمام توان خود را برابر قهرمان فصل گذشته به نمایش بگذارد. به‌همین‌خاطر کربنات توانست با یک نمایش جذاب نیمه اول بازی را ۱۱‌بر‌۱۰ برابر اشتاد‌سازه پیروز شود، اما شافعیان سرمربی مشهدی‌ها اجازه نداد نیمه دوم به‌همین‌شکل ادامه پیدا کند و در نیمه دوم بازی ورق برگشت و اشتادسازه در‌نهایت توانست با نتیجه ۲۸‌بر‌۱۸ مقابل کربنات‌سدیم فیروز‌آباد به برتری برسد.


شکست یک‌نیمه‌ای برای شافعیان

سرمربی کربنات نیمه اول این بازی را جذاب‌ترین بازی لیگ توصیف کرد. سارا مرادی گفت نیمه اول مشخص شد جوان‌گرایی در فدراسیون قطعا جواب خواهد داد. نیمه دوم، نیمه تجربه بازیکنان اشتادسازه بود. من فکر نمی‌کردم نتیجه این‌طور باشد و پیش‌بینی نتیجه نزدیک‌تر را داشتم. باشگاه‌ها معمولا برای استفاده از بازیکنان جوان در لیگ ریسک نمی‌کنند. اما نشمین شافعیان، سرمربی اشتادسازه، معتقد بود: نیمه اول بچه‌های ما تیم حریف را دست‌کم گرفته بودند و فکر می‌کردند بازی راحتی دارند.
 
او ادامه داد: در این چند سال ثابت شده هر تیمی مقابل ما قرار می‌گیرد، با تمام توان بازی می‌کند. نیمه اول بازیکنان ما به خودشان باختند و، اما در نیمه دوم با صحبت‌هایی که داشتیم، بازیکنان به خودشان آمدند و بازی را بردند. ما به ۲‌امتیاز بازی نیاز داشتیم. ۳ بازیکن آسیب‌دیده داریم و امیدواریم آن‌ها برای دور دوم برگردند. امیدوارم بازیکن پخش ما به تیم برگردد تا در دفاع و حمله هماهنگ‌تر شویم. شاگردان شافعیان پیش‌از‌این ۲ بازی دیگر را هم پیروز شده بودند، یک بازی سخت و یک بازی آسان. در دیدار اول حساس‌ترین رقابت را با سپاهان، یکی از مدعیان قهرمانی، پشت‌سر گذاشتند؛ دیداری که بسیار پایاپای بود و در‌نهایت با نتیجه ۲۸‌بر‌۲۶ و برد اشتادسازه تمام شد. در بازی دوم، اما کار برای مشهدی‌ها آسان‌تر بود و توانستند با اختلاف زیاد ۳۱‌بر‌۱۵ تیم پرسپولیس بهبهان را از پیش‌رو بردارند؛ دیداری که حاشیه‌ها و اعتراض‌های مکرر سرمربی حریف به داوری را نیز به‌همراه داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->