رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد
سرخط خبرها

«نه» مردم سودان به سازش با رژیم صهیونیستی

  • کد خبر: ۴۷۹۱۲
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
«نه» مردم سودان به سازش با رژیم صهیونیستی
احزاب سیاسی سودان، تصمیم دولت موقت این کشور را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رد و اعلام کرده‌اند که جبهه‌ای در مخالفت با آن تشکیل خواهند داد.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز؛ احزاب سیاسی سودان، تصمیم دولت موقت این کشور را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رد و اعلام کرده‌اند که جبهه‌ای در مخالفت با آن تشکیل خواهند داد. «حزب کنگره مردمی» سودان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که مردم سودان وادار به پذیرش توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل نیستند: «مردم ما به‌صورت سیستماتیک از توافق‌های محرمانه کنار گذاشته و نادیده گرفته می‌شوند، بنابراین ناچار نیستند تن به این توافق بدهند.» همچنین در متن این بیانیه ذکر شده است که «مردم سودان به حمایت خود از ملت فلسطین ادامه خواهند داد تا آن‌ها بتوانند به حقوق قانونی خود دست پیدا کنند.»
 
رهبر حزب بعث سودان، محمد وداعه، نیز می‌گوید چندین حزب سیاسی سودان به دولت موقت هشدار داده بودند که درصورت توافق با رژیم صهیونیستی، از حمایت خود از دولت دست برمی‌دارند. وی بیان می‌کند: «دولت اشتباه بزرگی انجام داده است و این اقدام آن‌ها قرار نیست به رونق اقتصادی سودان بینجامد.» علاوه‌براین، ده‌ها نفر از مردم سودان در خارطوم، پایتخت این کشور، به‌دنبال انتشار بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی، سودان و ایالات متحده آمریکا، روز جمعه تظاهرات کردند. تظاهرات‌کنندگان سودانی در خارطوم، شعار‌های «نه صلح، نه مذاکره، نه توافق با رژیم اشغالگر» و «ما تسلیم نمی‌شویم، ما همیشه درکنار فلسطینی‌ها می‌ایستیم» را سر می‌دادند. صادق المهدی، نخست‌وزیر سابق سودان، نیز عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به‌شدت محکوم کرده است.

المهدی که آخرین نخست‌وزیر دموکرات منتخب سودان و از رهبران بزرگ‌ترین حزب سیاسی این کشور است، می‌گوید: «این توافق در تضاد با قانون ملی سودان است... و مقدمه‌ای بر ازبین‌بردن پروژه صلح خاورمیانه و آغاز جنگی جدید است.» مقامات فلسطینی نیز در واکنش به توافق سودان، آن را به‌شدت محکوم کرده‌اند. محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین، می‌گوید که مسیر صلح تنها با بازگشت به قوانین بین‌المللی و پایان‌دادن به اشغالگری سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل امکان‌پذیر است. وزارت خارجه ایران نیز، روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «با دادن خون‌بهای کافی و با بستن چشم‌هایتان بر جنایات علیه فلسطینی‌ها، از لیست سیاه به اصطلاح «تروریسم» خارج خواهید شد. واضح است که این لیست نیز مانند نبرد آمریکا علیه تروریسم جعلی است.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->