سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید
سرخط خبرها

پرداخت وام ودیعه مسکن در خراسان رضوی ادامه دارد

  • کد خبر: ۴۷۹۷۲
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
پرداخت وام ودیعه مسکن در خراسان رضوی ادامه دارد
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: با آغاز و تداوم جریان پرداخت وام ودیعه مسکن، تا پایان وقت اداری ۳ آبان‌ماه، در این استان ۳۷۵۷ نفر از متقاضیان واجد شرایط، وام ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، رضا ناصری دوشنبه، ۵ آبان‌ماه، شمار شهروندان ثبت‌نام‌شده متقاضی این وام را در خراسان رضوی ۸۰ هزار و ۴۶۲ نفر اعلام و بیان کرد: ۵۴ هزار و ۱۸۸ نفر از این تعداد واجد شرایط لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند. همچنین تاکنون برای ۵۱۰۶ نفر از افراد واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن در خراسان، پرونده مربوط تشکیل شده است و ۳۸۵۷ نفر از این تعداد نیز وام تقاضاشده را دریافت کرده‌اند. 

 

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: رقم ودیعه مسکن برای مستأجران در تهران ۵۰۰ میلیون ریال، در سایر کلان‌شهرهای کشور ۳۰۰ میلیون ریال و در شهرهای کوچک ۱۵۰ میلیون ریال است. این تسهیلات از محل منابع تخصیص داده شده به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا با کارمزد ۱۳ درصد و سررسید یک‌ساله پرداخت می‌شود.


ناصری افزود: در این چهارچوب مبالغ وام ۱۵۰ میلیون و ۳۰۰ میلیون ریالی بدون ضامن و فقط با دریافت چک و سفته به متقاضی پرداخت می‌شود.


وی ادامه داد: پرداخت وام ۵۰۰ میلیون ریالی نیازمند معرفی یک ضامن دارای چک است، ولی به استعلام برای چک برگشتی ضامن نیاز ندارد، بنابراین اگر بانکی غیر از این‌ها اقدام کند، مرتکب تخلف شده است.


سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین گفت: آن‌دسته از متقاضیانی که زیرپوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، هیچ نیازی به ارائه ضامن برای دریافت وام ودیعه مسکن ندارند.


براساس آمارهای رسمی، خانوارهای مستأجر حدود ۸۰ درصد درآمد ماهانه خود را صرف پرداخت اجاره‌خانه می‌کنند، به همین علت دولت جمهوری اسلامی ایران باتوجه‌به افزایش تورم که بازار مسکن را نیز تحت‌تأثیر قرار داده است و با هدف کم‌کردن فشار بر روی قشر مستأجر، در روزهای 4 تا 9 مردادماه گذشته، متقاضیان وام ودیعه مسکن یا «وام کمک‌ودیعه مسکن» به اجاره‌نشین‌ها را در کشور ثبت‌نام کرد.

 


به‌این‌ترتیب، مستأجران وام دریافتی را در قالب ۱۲ قسط پرداخت می‌کنند و اصل مبلغ ودیعه را هم در پایان قرارداد یک‌ساله‌شان با صاحب‌خانه،‌ به شبکه بانکی کشور برمی‌گردانند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->