سرخط خبرها

آلبوم جدید «نوایی» منتشر می‌شود

  • کد خبر: ۴۷۹۸۶
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
آلبوم جدید «نوایی» منتشر می‌شود
آلبوم جدید «نوایی» که پیش از این با صدای استاد غلامعلی پورعلایی منتشر شده بود، قرار است به‌وسیله فرزندان استاد بازتولید شود.

امیری | به گزارش شهرآرانیوز، آلبوم جدید «نوایی» که پیش از این در سال ۸۸ به‌وسیله گروه موسیقی «رادها» و با صدای مرحوم «غلامعلی پورعطایی» منتشر شده بود، اکنون قرار است با همکاری گروه رادها و فرزندان استاد پورعطایی (گروه بیدل) بار دیگر تولید و منتشر شود.

 

 

آلبوم جدید «نوایی» منتشر می‌شود

 

آلبوم نوایی از سال ۸۸ تا سال ۹۴ یعنی زمان حیات استاد موسیقی مقامی خراسان، غلامعلی پورعطایی با همکاری گروه رادها تولید شده بود. بخش آوازهای مقامی این آلبوم از سال ۸۹ آغاز و ضبط و تنظیم آن‌ها ۳ سال طول کشیده بود و گروه رادها این آلبوم را پس از فوت استاد غلامعلی پورعطایی، به او تقدیم کرده بود.

اکنون پس از ۶ سال، گروه موسیقی بیدل که فرزندان استاد پورعطایی آن را مدیریت می‌کنند، قرار است آلبوم جدید نوایی را با همکاری گروه رادها بار دیگر منتشر کند.

علی پورعطایی، سرپرست گروه موسیقی بیدل، در بیان تفاوت آلبوم جدید نوایی با آلبوم قدیمی می‌گوید: در آلبوم جدید نوایی سعی شده است از قطعات کمتر شنیده‌شده استاد پورعطایی بزرگ استفاده شود، بر همین اساس بسیاری از قطعات آلبوم جدید هستند که به زودی منتشر خواهند شد.

به‌گفته او آوازهای این آلبوم را جمشید پورعطایی، پسر بزرگ استاد غلامعلی پورعطایی، می‌خواند و مرتضی یگانه راد، مجید یگانه راد، حسن خدایی‌نیا و سوگند عباسی از گروه رادها و علی پورعطایی، فریبا پورعطایی، رحمان باطوری و علی شیرازی از گروه بیدل نوازندگی آلبوم را برعهده دارند.

 


بیشتر بخوانید: گفتار‌هایی به مناسبت سالروز درگذشت استاد غلامعلی پورعطایی + ویدئو


 

علی پورعطایی همچنین یادآور می‌شود که قرار بود قطعات آلبوم جدید نوایی در تالار وحدت در قالب کنسرت برگزار شود، اما به‌دلیل شرایط کرونا این برنامه لغو شد.
او تأکید می‌کند: این برنامه پس از آغازبه‌کار کنسرت‌ها و اجراهای صحنه‌ای اجرا خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->