حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با ۳ بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر
سرخط خبرها

هولوکا ابدو در مقابل شارلی ابدو!

  • کد خبر: ۴۸۰۴۹
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
هولوکا ابدو در مقابل شارلی ابدو!
رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند محصولات این کشور از چندین سوپرمارکت کشور‌های قطر و کویت جمع‌آوری شده است.
زهرا اسکندریان | شهرآرانیوز؛ رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند محصولات این کشور از چندین سوپرمارکت کشور‌های قطر و کویت جمع‌آوری شده است. درخواست تحریم محصولات فرانسوی روز شنبه در چندین کشور خاورمیانه پس از سخنان امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، با توهین و حمایت از انتشار کاریکاتور‌هایی پیامبر اکرم (ص) افزایش یافت. رئیس دولت فرانسه این سخنان را روز پنجشنبه هم‌زمان با ادای احترام ملی به ساموئل پاتی، معلمی که از سوی یک مهاجم چچنی سربریده شد، بیان کرد. آن‌طور که رسانه‌های اروپایی بیان کرده‌اند، آقای پاتی در کلاس درس «آزادی بیان» کاریکاتور‌هایی از پیامبر اسلام (ص) را به دانش آموزان نشان داده بود، کاریکاتور‌هایی که مجله فکاهی شارلی ابدو منتشر کرده بود. ایران، ترکیه، اردن و کویت انتشار کاریکاتور‌های پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرده‌اند.
 
سازمان همکاری‌های اسلامی که کشور‌های مسلمان را گردهم آورده، با ابراز تأسف گفته است: «سخنان برخی مقام‌های فرانسوی به روابط فرانسه و مسلمانان آسیب می‌رساند». حالا این موضوع باعث شده است در شبکه‌های اجتماعی درخواست برای تحریم کالا‌های فرانسوی از روز جمعه از طریق هشتگی به زبان عربی چند برابر شود. شبکه‌های «توزیع‌المیره» و «سوق‌البلدی» در قطر اعلام کردند که تا اطلاع‌ثانوی کالا‌های فرانسوی را از فروشگاه‌ها جمع‌آوری خواهند کرد. در یکی از فروشگاه‌های المیره، خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که کارمندان این فروشگاه را دیده است که مربا‌های مارک سن‌دالفور را از قفسه‌ها خارج می‌کردند. همچنین دانشگاه قطر روز جمعه در توئیتی از به‌تعویق‌انداختن هفته فرهنگی فرانسه در پی آنچه آن را «حمله عمدی به اسلام و نماد‌های آن» توصیف کرد، خبر داد.
 
تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی همچنین نشان می‌دهد که در کویت نیز برخی کالا‌های فرانسوی از فروشگاه‌ها جمع‌آوری شده است. خالد العطیبی، نایب‌رئیس فدراسیون تعاون کویت، به خبرگزاری فرانسه گفته است: «حدود ۶۰تعاونی که عمده توزیع‌کنندگان در کویت هستند، تحریم کالا‌های فرانسوی را اعلام کرده‌اند». این موضوع نه‌تن‌ها باعث جمع‌آوری محصولات فرانسوی از فروشگاه‌های کویت شده است، بلکه محمد المتیری، رئیس فدراسیون آژانس‌های مسافرتی کویت، به خبرگزاری فرانسه گفته است: «حدود ۴۳۰آژانس مسافرتی در کویت نیز رزرو پرواز‌های خود به فرانسه را متوقف کرده‌اند». کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس به‌ویژه قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی از مهم‌ترین بازار‌های صادرات صنایع غذایی و کشاورزی فرانسه هستند.
 
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، نیز شنبه گذشته با انتقاد از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، به‌دلیل رفتارش با شهروندان مسلمان فرانسوی، به او توصیه کرد وضعیت عقلش را بررسی کند. دولت فرانسه همچنین در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که تصمیم گرفته است سفیر خود را برای رایزنی از آنکارا به پاریس فرابخواند. ترکیه، ایران و قطر در کنار جهاد اسلامی و حماس در فلسطین با صدور بیانیه‌هایی از عملکرد فرانسه در «اهانت به اسلام» به‌شدت انتقاد کرده‌اند. در ایران هم مسعود شجاعی طباطبایی، رئیس مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری کشور، در پستی اینستاگرامی از انتشار نشریه‌ای به‌نام «هولوکا ابدو» خبر داده و گفته که قرار است این نشریه رفتاری برای مقابله‌به‌مثل با نشریه «شارلی ابدو» باشد.
 
او نوشته است: «در ابتدای انقلاب، سازمان منافقین نشریه‌ای با عنوان مجاهد را منتشر می‌کرد؛ گروهی از دوستان خوش‌ذوق ما نشریه‌ای با همان شکل‌وشمایل و حتی مشابه لوگوی آن‌ها، اما با عنوان «منافق» را علیه این سازمان تروریستی منتشر کردند. جالب این است که خیلی از هواداران منافقین نیز این نشریه را به اشتباه می‌خریدند! برنامه ما هم این است که ما هم درست با همان قالب و شکل، آثار جدی و برجسته‌ای در چالش با هولوکاست منتشر کنیم! این جریان نشان خواهد داد که حدومرز آزادی بیان رئیس‌جمهور فرانسه و همراهانش تا کجاست؟! ما در ازای هر طرح توهین‌آمیز آن‌ها ۱۰طرح تولید و در فضای‌مجازی و رسانه‌ها منتشر خواهیم کرد. این جریان را با همکاری محمدحسین نیرومند و مازیار بیژنی کلید زده‌ایم و به‌تدریج دوستان همدل اضافه می‌شوند. امیدواریم که این طرح‌ها روی جلد نشریات مختلف برود.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->