سرخط خبرها

چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به کارش پایان داد

  • کد خبر: ۴۸۵۰۵
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به کارش پایان داد
چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در حالی که امسال به دلیل شیوع کرونا حال و هوای متفاوتی با سال‌های گذشته خود داشت روز جمعه ۹ آبان با اعلام برگزیدگانش به کار خود پایان داد.
شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در حالی که امسال به دلیل شیوع کرونا حال و هوای متفاوتی با سال‌های گذشته خود داشت روز جمعه ۹ آبان با اعلام برگزیدگانش به کار خود پایان داد. در این دوره از جشنواره ۲ هزار و ۳۵۰ خواننده و نوازنده در گروه‌های سنی الف، ب و ج و در شاخه‌های موسیقی دستگاهی، کلاسیک و نواحی به رقابت پرداختند. از اتفاقاتی که در اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان رخ داد نیز می‌توان به پیشنهاد هومان اسعدی دبیر هنری این رویداد برای طراحی جایزه‌ای به نام محمدرضا شجریان در دوره‌های آتی اشاره کرد. با معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره به سراغ عزیز تنها عضو هیئت داوران در بخش موسیقی شرق و جنوب خراسان و از هنرمندان موسیقی مقامی این خطه رفتیم.


چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به کارش پایان داد

 

باید خودمان را وفق دهیم

عزیز تنها درباره شیوه داوری این دوره از جشنواره به شهرآرا توضیح داد: امسال شکل اجرای جشنواره و داوری به دلیل شیوع کرونا با سال‌های پیش تفاوت داشت به طوری که در مرحله اول آثار دریافتی از سوی داوران به صورت شنیداری و بدون اینکه تصویر نوازنده مشخص باشد بررسی شد. بعد از مرحله اول داوری، در مرحله دوم مجددا آثار منتخب به صورت غیر حضوری بررسی شد و برای جمع‌بندی امتیازات داوران به دبیرخانه جشنواره ارسال شد تا برگزیدگان مشخص شوند، در بعضی از رشته‌ها که تنها یک نوازنده یا خواننده داشت به توصیه جشنواره به دلیل اینکه رقیبی نداشتند قرار بر تقدیر از این هنرمندان شد و رتبه‌بندی نشدند.
 
او نظرش درباره هنرمندان جوانی که در جشنواره شرکت کرده بودند را نیز این‌گونه بیان کرد: سطح نوازندگی هنرمندان به لحاظ کیفی رو به پیشرفت است در مواردی بعضی از نوازندگان پیشرفتشان بسیار محسوس بود. شاید یکی از دلایل این پیشرفت استفاده از روز‌های کرونایی و قرنطینه برای تمرین باشد. این هنرمند در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شیوه برگزاری جشنواره امسال را جایگزین خوبی برای حضوری بودن آن می‌داند یا نه گفت: برگزاری جشنواره به این شکل دارای نکات مثبت و منفی زیادی است، اما در نهایت اگر مجبور به برگزاری جشنواره به این شیوه باشیم باید خودمان را با آن وفق بدهیم و سعی کنیم معایب احتمالی را برطرف کنیم تا هر چه بیشتر به کیفیت جشنواره افزوده شود.
به گفته او جشنواره ملی جوان از جشنواره‌های بسیار تأثیرگذار و یکی از امید‌های آینده موسیقی کشور است.


اسامی برگزیدگان بخش موسیقی خراسان

براساس اعلام روابط عمومی جشنواره، اسامی برگزیدگان بخش موسیقی شرق و جنوب خراسان به این شرح است: در بخش آواز، هیئت داوران از محمدامین امینی (گروه سنی الف)، عبدالرحمان باطوری (گروه سنی ب) و عباس اعظمی (گروه سنی ج) و در بخش تکنوازی دایره، هیئت داوران از مریم اسماعیل‌زاده (گروه سنی الف) تقدیر کردند.
در تکنوازی دوتار، هیئت داوران ضمن تقدیر از همایون حامدی (گروه سنی ج)، سلمان سلیمانی، علی شیری و مصطفی تیموری را رتبه اول تا سوم (رده سنی ج) اعلام کردند. در (گروه سنی ب) نیز ایمان تخم‌کار و یاسمین تنها، نفر اول و دوم و عبدالرحمان باطوری و علیرضا رجب‌زاده به صورت مشترک نفر سوم شدند. در (گروه سنی الف) هم با نظر هیئت داوران صبا آسایی و محمد ا... دادی به طور مشترک نفر اول و امیر مددی و محمد اکسیر به عنوان نفرات دوم و سوم اعلام شدند.

در تکنوازی دُهُل نیز هیئت داوران از نیما ضربی (گروه سنی ب) و ابوالقاسم سیاوشی (گروه سنی ج) تقدیر کرد.
همچنین هیئت داوران در بخش شمال خراسان برگزیدگان خود را اعلام کرد. براین‌اساس در بخش تکنوازی آواز و دوتار از جلیل خانی و رامین نوروزی (گروه سنی ب) و آقایان وحید طاهری‌نسب و مجید سلیمانی (گروه سنی ج) تقدیر شد. در رده سنی الف نیز علی انصاری و محمدامین حدادیان به صورت مشترک در رتبه سوم، محمدمهدی، ولی نژاد در رتبه دوم و حسین حیدرطلب در رتبه اول قرار گرفتند.

در تکنوازی دایره داوران از فاطمه رمضانی (گروه سنی ب) و عاطفه هاشم‌زاده (گروه سنی ج) تقدیر کردند. همچنین در بخش تکنوازی دوتار:با تقدیر از مهدی محسنی و محمد قربان صباغ (گروه سنی ب) و سعید هوشمند (گروه سنی ج)، در (گروه سنی الف) آتنا خورسندی به عوان نفر سوم و فاطمه زارعی و امیرحسین زارع به صورت مشترک به عنوان نفر دوم اعلام شدند. در (گروه سنی ب) مجید الیاسی، مصطفی اسلامی و جلیل خانی به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند. صادق غلامرضازاده رتبه سوم و سامان فیروزه و وحید طاهری‌نسب رتبه دوم به طور مشترک برگزیدگان (گروه سنی ج) بودند.

در تکنوازی کمانچه، ضمن تقدیر از رامین نوروزی (گروه سنی ب)، امیرحسین زارع، ژیکان سپاهی و علی انصاری رتبه اول تا سوم (گروه سنی الف) را به خود اختصاص دادند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->