مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

توسعه همکاری‌های مشترک، محور دیدار غنی با نماینده ایران در امور افغانستان

  • کد خبر: ۵۰۱۳۵
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
توسعه همکاری‌های مشترک، محور دیدار غنی با نماینده ایران در امور افغانستان
نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در دیدار با رئیس جمهور این کشور با تأکید بر گسترش همکاری تهران و کابل درباره ادامه همکاری‌های مشترک دو کشور، گفت‌وگوهای صلح و وضعیت منطقه و جهان تبادل نظر کردند.

به گزارش شهرآرانیوز - محمدابراهیم طاهریان امروز چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری افغانستان با محمداشرف غنی رییس جمهوری این کشور دیدار و از حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح به رهبری دولت این کشور اطمینان داد.

 

کاخ ریاست جمهوری افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اشرف غنی در دیدار با ابراهیم طاهریان نماینده ویژه ایران برای افغانستان بر همکاری میان ایران و افغانستان و کشورهای منطقه و تقویت آن، تاکید کردند.

 

اشرف غنی در این دیدار با اشاره به روابط افغانستان، ایران و کشورهای منطقه در خصوص برنامه‌های اقتصادی، گفت که این اجماع باید در دستور کار ما قرار داشته باشد.

 

غنی در این دیدار گفت: افغانستان خواستار مناسبات حسنه با کشورهای همسایه است و بدون شک کشور ما به صلح متعهد می‌باشد.

 

وی افزود: خشونت و تروریسم نه تنها برای افغانستان، بلکه برای کشورهای منطقه خطرناک است و باید اجماع قوی در زمینه مبارزه علیه تروریسم و قاچاق مواد مخدر ایجاد شود.

 

رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به تحرکات تروریست‌ها در افغانستان و منطقه، گفت که تروریست‌ها  به یک یا چند گروه محدود نمی‌شوند بلکه مجموعه گروه‌های تروریستی مانند القاعده، داعش و دیگر گروه‌ها منافع افغانستان و کشورهای منطقه را تهدید می‌کند.

 

وی با اشاره به تلاش نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در زمینه مقابله با تروریسم خاطرنشان کرد کشورهای منطقه نیز باید با اراده راسخ با تروریسم و شبکه‌های مواد مخدر مبارزه کنند.

 

اشرف غنی با اشاره به فرصت‌های اقتصادی و تجاری افغانستان خاطرنشان کرد باید از فرصت‌های ترانزیتی و تجاری برای اتصال به آسیای میانه و دیگر کشورهای منطقه استفاده کرد.

 

طاهریان که روز گذشته به کابل سفر کرده با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار و درباره مذاکرات جاری صلح در دوحه، اهمیت اجماع منطقه‌ای در حمایت از روند صلح و روابط میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->