سرخط خبرها

افزایش ۱۸ درصدی مشارکت بانوان خراسان رضوی در اهدای خون

  • کد خبر: ۵۲۱۵۷
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
افزایش ۱۸ درصدی مشارکت بانوان خراسان رضوی در اهدای خون
براساس آمار‌های ثبت‌شده در ۲ هفته پایانی آبان‌ماه تا پایان ۲ هفته اول آذرماه، ۱۱ هزار و ۶۱۱ آقا و ۹۴۳ نفر از بانوان استان برای اهدای خون به پایگاه‌ها مراجعه کرده‌اند.

جانقربان-شهرآرانیوز| مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: اهدای خون توسط بانوان در خراسان رضوی امسال ۱۸ درصد افزایش یافته است.


دکتر مجید عبداللهی افزود: باتوجه‌به کاهش منابع خونی در خراسان رضوی، طرح‌های مشارکتی مختلفی برای رفع این کمبود در آبان و آذرماه امسال برگزار شد که نتایج خوبی به همراه داشت.


وی اظهار کرد: براساس آمار‌های ثبت‌شده در ۲ هفته پایانی آبان‌ماه تا پایان ۲ هفته اول آذرماه، ۱۱ هزار و ۶۱۱ آقا و ۹۴۳ نفر از بانوان استان برای اهدای خون به پایگاه‌ها مراجعه کرده‌اند.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته متأسفانه اهدای خون آقایان ۴ درصد کم شده و خوشبختانه اهدای خون بانوان ۱۸ درصد افزایش یافته است.


مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در ادامه گفت: همچنان تعداد مرجعان اهدای گروه خونی «O مثبت» بیشترین و گروه‌های خونی «AB منفی» و «O منفی» کمترین هستند.


وی افزود: نیاز به خون و فراورده‌های خونی در جامعه همیشه وجود دارد که با اوج‌گیری کرونا این نیاز افزایش نیز یافته است، بنابراین از شهروندان درخواست می‌کنیم در امر خداپسندانه اهدای خون و اهدای پلاسما مشارکت پررنگ‌تری داشته باشند و مطمئن باشند که همه پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های اهدای خون رعایت می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->