قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه
سرخط خبرها

کدام نوع پمپ باد مناسب کار من است؟

  • کد خبر: ۵۲۴۷۱
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
کدام نوع پمپ باد مناسب کار من است؟
امروزه صنعت با امکانات و ماشین‌آلاتی همچون انواع پمپ باد گره خورده و معنا می‌یابد. نگاهی به مطالعات مردم‌شناسی و انسان‌شناسی به خوبی گویای این امر است که تمام نیازهای بشری با ابزارآلات پیوند خورده‌اند.

گزارش آگهی

به دنبال خرید یک پمپ باد ایده آل هستید؟؟!!! پس با ما همراه شوید.

امروزه صنعت با امکانات و ماشین‌آلاتی همچون انواع پمپ باد گره خورده و معنا می‌یابد. نگاهی به مطالعات مردم‌شناسی و انسان‌شناسی به خوبی گویای این امر است که تمام نیازهای بشری با ابزارآلات پیوند خورده‌اند.

در این چرخه نیاز و تولید، آنچه در دنیای امروزه بیش از قرن‌های گذشته مورد توجه می‌باشد، سرعت است. باد نشان از حرکت دارد و بشر به دنبال استفاده از نیروهای اطراف برای رفع نیازهای خود بوده و می‌باشد. کمپرسور باد، ترکیبی از مفاهیمی همچون نیاز، صنعت، بشر، دنیای مدرن، ماشین و زمان را با خود به همراه می‌کشد. امروزه بسیاری نیازهای از دنیای صنعت و زندگی روزمره ما به طریق کمپرسور هوا برطرف می‌شوند. از یخچالی که در منزل داریم تا معدنی که مواد اولیه را برای زندگی ما، چرخه اقتصاد و صنعت، استخراج می‌کند.

بر این اساس می‌خواهیم در این نوشتار از پمپ هوا، کاربردها ، ویژگی‌ها و مزایای آن نام ببریم تا شما را کمک کرده باشیم که بتوانید به راحت‌ترین طریق ممکن نیاز خود را در این زمینه پاسخ دهید.

 

پمپ باد چیست؟

در ساده‌ترین تعریف ممکن می‌توان گفت پمپ باد وسیله‌ای برای مکش هوا به داخل و هل دادن آن با فشار زیاد به بیرون می‌باشد. کمپرسور هوا وسیله پنوماتیک است که نیرو (با استفاده از موتور الکتریکی ، موتور دیزلی یا بنزینی و غیره) را به انرژی احتمالی ذخیره شده در هوای تحت فشار(یعنی هوای فشرده) تبدیل می‌کند. هنگامی که فشار مخزن به حد نهایی خود برسد پمپ باد خاموش می‌شود. این هوای فشرده شده را می‌توان برای کاربردهای متفاوت با استفاده از آزاد شدن انرژی جنبشی هوا و کاهش فشار مخزن مورد استفاده قرار داد.

هر زمان که فشار مخزن پایین بیاید پمپ باد روشن شده و دوباره هوا را به صورت متراکم در داخل مخزن خود ذخیره می‌نماید. کمپرسورها جهت مصارف خانگی، حرفه‌ای و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

انواع کمپرسور باد

 

کاربردهای پمپ باد

کاربرد و موراد استفاده کمپرسورها را روزانه در دنیای اطرافمان به خوبی می‌بینم . اگر کمی دقت کنید می‌توانید موارد استفاده کمپورسور باد را لیست کنید. از یک پمپ باد کوچک دستی برای بادکردن یک بادکنک گرفته تا کمپرسور باد صنعتی که در صنایع بزرگی همچون پتروشیمی به کار می‌روند. ما در این جا به صورت کلی اشاره‌ای به کاربردهای پمپ هوا در قرن 21 می‌کنیم.

  • کاربری در تولید لوازم خانگی همچون یخچال، جارو برقی و غیره
  • ساخت و ساز
  • آپارتی‌ها و باد کردن لاستیک‌ها
  • کشاورزی
  • انواع ابزار الات بادی
  • گرمایش، تهویه و تهویه هوا
  • اسپری نقاشی
  • بخش انرژی و صنایع پتروشیمی
  • شستشوی همراه با فشار
  • استفاده برای لوازم بادی مانند استخرهای بادی
  • معادن و کارخانه‌های بزرگ
  • صنایع خوردرو سازی و ....

همانگونه که متوجه شدید می‌توان لیست کاربردهای پمپ باد را با جزییات بیشتر ادامه داد و در چندین صفحه به آن‌ها اشاره کرد. آنچه در صنعت هنگام خرید کمپرسور مد نظر خریداران قرار می‌گیرد دقیقاً همین کاربرد، کیفیت پمپ باد و راندمان آن است. به عبارت دیگر شما و خریداران پمپ هوا بنا به نیاز خود و کاری که می‌خواهید انجام دهید اقدام به خرید انواع متنوع کمپرسور های باد می‌کنید.

انواع کمپرسورباد

کمپرسورها بنا به کارکردی که دارند به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  • کمپرسور رفت وبرگشتی
  • کمپرسور پیچ دوار یا اسکرو
  • کمپرسور گریز از مرکز

 

پمپ باد بنا به فاکتورهای دیگری نیز تقسیم بندی می‌شود:

  • بر حسب تعداد مراحل فشرده‌سازی به دو دسته تک مرحله‌ای و دورمرحه‌ای
  • برحسب روش خنک شدن به سه دسته روغن، آب و هوا
  • برحسب نوع محرک به چند دسته موتور، موتور IC و غیره
  • و برحسب نوع روغن کاری به دو دسته بدون روغن و با روغن تقسیم می‌شوند.

 

کمپرسور رفت وبرگشتی یا پیستونی

این نوع یکی از مهم‌ترین کمپرسورها بوده و نوعی کمپرسور باد با جابه‌جایی مثبت محسوب می‌شود. در این نوع از پمپ هوا یک میل لنگ داخل پیستون حرکت می‌کند وهوا را ذخیره و فشرده می‌نماید. این نوع از پمپ‌ باد ها در 2 نوع بدون روغن و روغنی در دسترس هستند و برای تأمین فشار قوی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این نوع کمپرسور باد برای انتقال خطوط گاز، پالایشگاه‌های نفت و صنایع پلاستیک جهت فرم‌دهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کمپرسور باد اسکرو

این کمپرسورها جانشین پیستونی‌ها هستند و از دو پیچ مشبک بزرگ تشکیل شده‌اند. این نوع از پمپ بادها به اسکرو یا پیچ روتاری نیز معروف می‌باشند. این نوع از پمپ‌ها در مقایسه با روتاری معمولی بیشتر در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربرد این پمپ هوا را در صنایع غذایی، جک های صنعتی و کارخانجاتی که به هوای فشرده دایمی نیاز دارند،میتوان اشاره کرد.

 

کمپرسور گریز از مرکز

پمپ‌های شعاعی و یا گریز از مرکز یکی از شناخته شده‌ترین کمپرسور های باد محسوب می‌شوند. بیشتر در صنایع هوایی مورد استفاده قرار گرفته و از دو نوع دیگر بسیار متفاوت هستند. این نوع پمپ باد از گران‌ترین کمپرسورها بوده و هر روزه نیز در حال رشد و تغییر می‌باشند.

راهنمای خرید کمپرسور باد

 

هنگام خرید کمپرسور باد به چه نکاتی توجه کنم؟

آنچه که باید هنگام خرید در اولویت قرار دهید میزان نیاز و انتظاری است که از کارکرد پمپ باد دارید. چرا که عدم توجه به این مسئله ممکن است کل راندمان کاری شما را با مسائل بزرگی مواجه کند. برای بسیاری از افراد راندمان بالا، صدای کم، نشست هوای کم، تولید حرارت کم و عمر طولانی از جمله مسائل پر اهمیت هستند. برای به دست آوردن این نوع از کیفیت به هنگام خرید پمپ باد نیاز به مشاوره از کارشناسان و متخصصان این حوزه خواهید داشت.

 

پمپ باد با کیفیت را از کجا تهیه کنم؟

همانگونه که اشاره کردیم پمپ باد یکی از لوازم ضروری و مورد نیاز در اغلب صنایع، کارخانجات، معادن، ماشین آلات، کسب و کارها و غیره است. این به این معنا است که شما با خرید پمپ هوا یکی از لوازم ضروری خود را که در دسته هزینه‌های ثابت هستند، تأمین می‌کنید.

 

در اغلب موارد تأمین دوباره هزینه ثابت و ضروری، مشکل و گاهاً غیرممکن می‌شود. بنابراین هنگام خرید پمپ باد کاملاً حواستان را جمع کنید که از جایی معتبر اقدام به خرید کنید. شرکت ایران کمپرسور یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید کمپرسور هوا در ایران است که طی چندین سال تجربه در زمینه تولید انواع پمپ‌های بدون صدا و بدون روغن به هموطنان خود ارائه خدمت می‌کند.

 

شما می‎توانید از طریق وبسایت(iranpump.com) با مجموعه پرتلاش ایران پمپ ارتباط داشته باشید و اطلاعات مورد نیاز خود را در زمینه انواع پمپ باد با تمام جزییات، از طریق مقالات این وبسایت به دست آورید. همچنین می‌توانید با کارشناسان این حوزه در زمینه خرید کمپرسور مناسب برای کسب و کاری که دارید به صورت 24 ساعته و در تمام طول هفته تماس داشته و قبل از خرید حتماً مشاوره رایگان را دریافت نمایید. تلاش مجموعه ایران پمپ کسب رضایت شما و پیشرفت روزافزتان در کسب و کاری است که در آن فعالیت می‌کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->