سرخط خبرها

برگزاری رویداد بین‌المللی خوش‌نویسی «رقص قلم» در مشهد

  • کد خبر: ۵۲۶۱۸
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
  • ۱
برگزاری رویداد بین‌المللی خوش‌نویسی «رقص قلم» در مشهد
«رقص قلم» عنوان اولین نمایشگاه و همایش بین المللی خوشنویسی راه ابریشم است که قرار است تا کمتر از دو ماه دیگر به میزبانی مشهد برگزار شود. از این‌رو رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بر اهمیت این نمایشگاه تاکید کرد و گفت: مدیریت شهری مشهد آمادگی حمایت از جشنواره بین‌المللی «رقص قلم» را دارد.
شهرآرانیوز - «رقص قلم» عنوان اولین نمایشگاه و همایش بین المللی خوشنویسی راه ابریشم است که قرار است تا کمتر از دو ماه دیگر به میزبانی مشهد برگزار شود. از این‌رو رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بر اهمیت این نمایشگاه تاکید کرد و گفت: مدیریت شهری مشهد آمادگی حمایت از جشنواره بین‌المللی «رقص قلم» را دارد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی مشهد، محمدرضا حیدری در کمیته مشورتی اولین نمایشگاه و کنفرانس جهانی خوش‌نویسی کشور‌های مسیر جاده ابریشم که با عنوان «رقص قلم» در بهمن برگزار خواهد شد گفت: با توجه به زمان کمِ پیش‌رو برای برگزاری این رویداد، باید از ظرفیت‌های مختلف برای تحرک فضای فرهنگی در مشهد استفاده شود و با اطلاع‌رسانی مناسب به خوش‌نویسان، از سوی حوزه اجرایی، این نمایشگاه و کنفرانس جهانی خوش‌نویسی کشور‌های مسیر جاده ابریشم به بهترین شکل برگزار شود.
 
او از این نمایشگاه به‌عنوان رویدادی جهانی یاد کرد که در حوزه میراث معنوی ایران اسلامی درحال شکل‌گیری است و گفت: خراسان بزرگ به‌واسطه آثار تمدنی که داراست، از دیرباز یکی از مراکز مهم و ارزشمند هنر خوش‌نویسی بوده و چهره‌های ماندگاری در حوزه خطاطی از این دیار برخاسته‌اند. به گفته رئیس شورای شهر مشهد تاکنون جشنواره‌های خوش‌نویسی متعددی در سطح ملی و بین‌المللی به میزبانی مشهد، از سوی انجمن‌های تخصصی و نهاد‌های غیردولتی برگزار شده است. از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به رویداد نمایشگاه بین‌المللی «یاس یاسین» اشاره کرد که با حضور استادان و داوران بین‌المللی و هنرمندان ۱۲ کشور و ۲۵۰ اثر برگزار شد.

حیدری با ابراز خرسندی درباره میزبانی مشهد از این رویداد بین‌المللی گفت: این نمایشگاه باید با مشارکت حداکثری هنرمندان و فعالان عرصه خطاطی برگزار شود و مجموعه‌هایی مانند انجمن خوش‌نویسان نیز با اشراف کامل به موضوع بتوانند نقش‌آفرینی و مشارکت کنند. این رویداد به صورت مجازی و حضوری برگزار خواهد شد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
رقص قلم نفرمایید چون بدآموزی دارد فقط بگویید حرکات موزون قلم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->