برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟
سرخط خبرها

واکنش‌ها به خطای هند مهدی شیری در فینال آسیا

  • کد خبر: ۵۳۳۱۲
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
  • ۱
واکنش‌ها به خطای هند مهدی شیری در فینال آسیا
خطای هند «مهدی شیری» در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا، موجی از اهانت تا حمایت را برای او در پی آورد.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ حدود یک ماه پیش بود که نام و تصویر «مهدی‌شیری» در پست و استوری بازیکنان پرسپولیس و پس از آن در صفحه‌های هواداری در سطح گسترده‌ای منتشر شد و قلب‌های قرمز و جملات حمایتی، او را برای ۲۴ ساعت به مرد اول تایم‌لاین اینستاگرام پرسپولیسی‌ها تبدیل کرد.
 
دلیل این حرکت حمایتی هم دعوت‌شدن جنجالی و پرحاشیه مهدی شیری به تیم ملی بود، درحالی‌که بازیکنانی مثل «وریا غفوری» و «رامین رضاییان» در این فهرست نبودند و بازیکنان و هواداران پرسپولیس می‌خواستند از این طریق به شیری روحیه بدهند.
 
سه ماه پیش از آن روز‌ها هم حرکات موزون و مفرح مهدی شیری پس از چهارمین قهرمانی پرسپولیس، آغاز شده بود که فیلم حرکات و دیالوگ‌های خنده‌دارش را در صفحه‌های اینستاگرامی پخش کرده بود. اما شاید مهدی شیری هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کرد چند ماه پس از آن روز‌های خوش حمایت هواداران و بازیکنان، درست یک روز پس از فینال مهم آسیا، سخت‌ترین روز‌های عمرش را بگذراند؛ چه در واقعیت و چه در دنیای مجازی.


دستی که بی‌موقع باز شد

باختن پرسپولیس در فینال، آن‌هم با دو پنالتی که با وی ای‌آر گرفته شد، هیزمی روی آتش خشم پرسپولیسی‌ها گذاشت که خطای بیجا و بچگانه هند (دست) مهدی شیری آن را داغ‌تر کرد. برای کسانی که آشنایی کمی با شبکه‌های اجتماعی ایرانی و کاربرانش داشتند، کاملا معلوم بود که پس از این اتفاق و درصورت باخت پرسپولیس، اوضاع برای مهدی شیری خیلی سخت خواهد شد.
 
این موضوع آن‌قدر در نظر همه واضح بود که از برنامه فوتبال برتر شبکه ۳ با حضور پروین و با اجرای محمدحسین میثاقی و محمدرضا احمدی تا برنامه‌هایی که در پلت‌فرم‌های اینترنتی پخش می‌شد و در آن مهمانانی مثل علی کریمی و مهرداد میناوند روبه‌روی خداداد عزیزی نشسته بودند، همه یک‌صدا با تذکر این نکته که این یک اشتباه ناخواسته بوده است و تماشاگران باید خود را کنترل کنند و همه‌چیز روی سر مهدی شیری خراب نشود، ذهن‌ها را آماده می‌کردند. آمادگی‌ای که البته انگار خودشان هم باوری به آن نداشتند و منتظر بودند که هجمه سنگینی علیه مهدی‌شیری آغاز شود. اما پس از سوت پایان بازی، دقیقا چه اتفاقی افتاد؟


غیرمنتظره

به سیاق سنت چند سال اخیر، بازیکنان پرسپولیس که پس از برد یا باخت در هر رقابتی، مخصوصا بازی‌های مهم، در اینستاگرام خود درباره بازی توضیحی به هواداران می‌دهند و بابت باخت، عذرخواهی و برد را تقدیم می‌کنند، پس از این بازی هم اکثر بازیکنان ازجمله مهدی شیری پستی برای عذرخواهی گذاشت و بدون اشاره به جزئیات و خطایی که انجام داده بود، قول جبران به هواداران داد، اما با باز کردن کامنت‌های این پست، دوباره همان ماجرای قلب‌های قرمز تکرار شده بود و این‌بار به ضمیمه، جملاتی مثل «فدای‌سرت» و «جبران کن» و «خسته نباشی» هم از کاربران دیده می‌شد. اتفاقی که خلاف انتظار رفتار‌های هجمه‌ای چند سال اخیر در فوتبال ما بود.
 
درست است که این صفحه و بیشتر صفحه‌های اینستاگرامی پرطرفدار وارد فاز حمایتی از مهدی شیری شده بودند، اما بعضی صفحات هواداری هم با گذاشتن لحظه خطای هند شیری و نوشتن جملات گلایه‌آمیز از او انتقاد کردند؛ گرچه بازهم زیر این پست جملات حمایتی از او وجود داشت؛ حمایتی که باتوجه‌به کلیت انتقادی پست، باعث درگیری‌های لفظی بین کاربران می‌شد؛
 
مثل پستی که در آن، کاربری نوشته بود: «این همه برای تیم زحمت کشید، حالا یه جا هم اشتباه کرد.» و در جواب او کاربری عصبانی پاسخ داد: «این‌ها این‌همه پول می‌گیرن که از این اشتباهات نکنن.» یا مثلا کاربری که یادداشت گذاشته بود: «توی بازی‌های بزرگ اشتباهات هم بزرگ به چشم میاد، وگرنه این هم یه خطای عادی بود.» و کاربری در جواب او نوشت: «کی گفته؟ بازیکن‌های بزرگ باید باشن که توی بازی‌های بزرگ، خوب باشن و خطا‌های بچگانه نکنن که حال همه رو بگیرن.»

اما درمجموع و فارغ از درگیری‌های لفظی این‌چنینی که چاره‌ای هم جز آن نیست، درمجموع واکنش‌های مجازی آن‌قدر بد و سیاه نبود. این موضوع را شاید بتوان به نتایج خوب چند سال اخیر پرسپولیس و رضایت کلی هواداران آن نسبت داد یا در حالت خوش‌بینانه‌تر، به‌جاافتادن فرهنگ هجوم نبردن به صفحات اینستاگرامی.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
1
2
شمابا تمام وجود بازی‌کردین.ما‌میدونیم‌ تمام‌تلاشتون‌رو کردین.
پرسپولیس تیم اول اسیا است همه دیدن.
عاشق‌پرسپولیسم
اگر خیلی‌زیاد‌پولدار شدم قطعا‌خرج باشگاه‌پرسپولیس میکنم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->