سرخط خبرها

جنگ با خانواده‌ها

  • کد خبر: ۵۴۴۳
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵
جنگ با خانواده‌ها
حجت الاسلام عیسی زاده کارشناس قرآن

یکی از مقدس‌ترین مراکزی که متلاشی کردن آن از اهداف دشمنان در جنگ نرم محسوب می‌شود، کانون خانواده است، زیرا این کانون توانسته با تربیت صحیح فرزندان مؤمن و مجاهد، ضربات جبران‌ناپذیری را به دشمنان اسلام در طول تاریخ وارد کند و پدیده‌ شگفت‌آوری همچون انقلاب اسلامی را در تاریخ معاصر به وجود آورد. هم‌اکنون دشمنان، جنگ نرم تمام ‌عیاری را آغاز کرده‌اند تا شاید بتوانند با هدف‌گیری کانون اصلی، یعنی خانواده‌های اسلامی، آن را متلاشی و اعتقاد جامع اسلامی را سست و با ترویج فساد و بی‌بند وباری، روحیه مبارزه، ایثار و شهادت‌طلبی را از ملت‌های مسلمانان مبارز بگیرند و بار دیگر بر سرنوشت آنان مسلط شوند. اما اگر مسلمانان در حفظ این کانون مقدس و تأثیرگذار، یعنی خانواده‌های خویش به توصیه‌های خداوند و اولیای الهی گوش فراداده و در عملیاتی‌کردن آن در زندگی خویش تلاش کنند، هیچ دشمنی قادر به شکست آن‌ها نخواهد بود؛ زیرا با حفظ این سنگر مهم و کانون گرم خانواده‌ها، مهم‌ترین عامل پیروزی مسلمانان، یعنی ایمان و اعتقاد راسخ نیز از هرگونه خطر در امان خواهد بود و با حفظ ایمان، هیچ دشمنی قادر به شکست مسلمانان نخواهد بود.
در توصیه‌های قرآن کریم نسبت به کانون خانواده، دو نکته اساسی جالب توجه است، یکی توجه به جایگاه و عظمت خانواده و دیگری توجه به وظایف اعضای خانواده.
اما درباره جایگاه و ارزش خانواده، خداوند با تشویق انسان‌ها به تشکیل این کانون ارزشمند، دستیابی به آرامش، تکامل، تربیت صحیح فرزندان و بهره‌مندی از نعمت‌های بهشت را از ثمرات شیرین خانواده ایمانی برشمرده است. و درباره نکته دوم، در قرآن کریم، برای تک‌تک اعضای خانواده، پدر، مادر و فرزندان، وظایفی تعیین‌شده است که اگر هریک از آنان به وظایف خویش عمل کنند، از آثار و برکات فراوان دنیایی و آخرتی آن بهره‌مند خواهند شد. از بهترین آثار آن، تشکیل جامعه‌ای سالم و ایمانی و عاری از هر نوع فساد و تباهی خواهد بود، زیرا وقتی مؤثرین پایگاه سلامت جامعه، یعنی خانواده بتواند با بهره‌گیری از دستورات قرآن، فرزندانی مؤمن و سالم تحویل جامعه دهد، بی‌تردید آن جامعه در مقابل هر تهاجمی اعم از جنگ سرد و جنگ نرم بیمه خواهد شد. بهترین نمونه عینی، پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس بود، این پیروزی بزرگ، مرهون مجاهدت‌های مردانی بود که از خانواده‌های ایمانی برخاسته بودند. اما آنچه در جنگ نرم، باید مورد توجه جدی خانواده‌ها قرار گیرد، چگونگی حفظ خانواده‌ها، به‌ویژه فرزندان از توطئه‌های خطرناک دشمنان است. از میان توطئه‌های دشمنان که بیشترین تهدید برای خانواده‌هاست، استفاده آنان از علم روز است، چراکه اگر خانواده‌ها در استفاده از این علوم مدیریت صحیحی را به کار نبرند تباهی به سراغ آن‌ها خواهد آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->