حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اردن: حمله شهرک نشینان به کاروان کمک‌های غزه جنایت است مشاور اسماعیل هنیه: نتانیاهو برای آتش بس سنگ اندازی می‌کند حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیه: اسرائیل فورا از رفح عقب‌نشینی کند رسانه صهیونیستی: عملیات اسرائیل در رفح محدود است دومین حمله گردان‌های قسام به مواضع صهیونیست‌ها طی چند ساعت گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیست سردار فدوی: دولت و سپاه درکنار یکدیگر رفع مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند واکنش کانادا به حمله احتمالی اسرائیل به رفح هلاکت یک تاجر اسرائیلی در مصر ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند حمدان: عملیات رفح برای ارتش اسرائیل «پیک نیک» نخواهد بود چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان وزیر صهیونیست: مذاکره با حماس بس است؛ به رفح حمله کنید پوتین به چین و ترکیه سفر می‌کند بازگشت مذاکره‌کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده
سرخط خبرها

رئیس‌ جمهور از طرح‌های کلان ملی و کارخانه‌های نوآوری در کشور بهره‌برداری کرد

  • کد خبر: ۵۵۱۵۸
  • ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
رئیس‌ جمهور از طرح‌های کلان ملی و کارخانه‌های نوآوری در کشور بهره‌برداری کرد
بهره‌برداری از تولید واکسن تب برفکی (دامی) و واکسن آنفلوانزای حاد پرندگان (طیور)، سامانه پرتودهی صنعتی چندمنظوره گاما و همچنین ۲ کارخانه نوآوری با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور آغاز شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ در چهلمین برنامه افتتاح جشن تولید، بهره برداری از سه طرح کلان ملی و ۲ کارخانه نوآوری با ارزش سرمایه گذاری ۴۵۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای هفت هزار و ۱۵۰ نفر در چهار استان چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، اصفهان و فارس آغاز شد.
 
تولید واکسن تب برفکی (دامی) و آنفلوآنزای فوق حاد (پرندگان) در استان البرز، سامانه پرتودهی صنعتی چندمنظوره گاما در استان چهارمحال و بختیاری، کارخانه نوآوری استان فارس در شیراز پروژه‌هایی هستند که امروز بهره برداری از آن‌ها آغاز شد.
 
طـرح تولیـد واکسـن آنفلوانـزای فـوق حـاد پرنـدگان در شـرکت پسـوک بـا هدف ایجـاد خودکفایـی در تولید واکسـن، به عنوان یکی از مهمترین و اسـتراتژیک‌ترین واکسـن‌های حوزه طیور است.
 
اشـتغال زایـی پیـش بینـی شـده در ایـن طـرح، بیـش از ۳۰ نفـر بـه صـورت مسـتقیم و در بلندمدت بیـش از ۶۵۰ نفـر بـه صـورت غیـرمسـتقیم خواهـد بـود. ایـن واکسـن در واقـع ویـروس کشـته شـده سـاب تایـپ H ۵ N ۸ و ادجوانـت روغنـی است کـه ایمنـی مناسـبی را در طیـور ایجـاد می‌کند.
 
کارخانه نوآوری خراسان رضوی و کارخانه نوآوری شیراز هم امروز با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری به طور رسمی آغاز به کار کرد.
 
کارخانه نوآوری خراسان رضوی در محل ساختمان قدیمی کارخانه کوکاکولای مشهد که به مساحت ۳.۷ هکتار است. این کارخانه دارای ۴۰۰ مترمربع سالن اجتماعات، ۶۲۰ مترمربع فضای اشتراک کاری، ۱۲۷ متر آزمایشگاه ساخت، ۱۰۰ متر اتاق کنفرانس، ۱۹۵ مترمربع فضای اتاق جلسات و ۱۲۰ مترمربع سالن مورد بازسازی قرار گرفته است.
 
کارخانه نوآوری شیراز در استان فارس نیز به عنوان قطب فناوری و نوآوری جنوب کشور با فضای ۱۰ هزار متر مربع در مرکز شیراز، بستری را فراهم کرده تا افراد بتوانند تمام مراحل فرایند نوآوری فناورانه را طی کنند.
 
این مرکز نیز در داخل کارخانجات مخابراتی ایران راه اندازی شده است و دارای باشگاه سرمایه گذاری، باشگاه دانش آموزی، مدرسه کسب و کار جهت پیشرفت نوآوری در این استان و در خدمت زیست بوم نوآوری استان است.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->