مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

بایدن توافقنامه صلح آمریکا و طالبان را بررسی می‌کند

  • کد خبر: ۵۶۳۶۴
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
بایدن توافقنامه صلح آمریکا و طالبان را بررسی می‌کند
آنتونی بلینکن، نامزد پیشنهادی جو بایدن برای وزارت خارجه‌ی آمریکا گفته است که او توافق‌نامه‌ی صلح آمریکا – طالبان را بررسی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بلینکن این اظهارات را روز گذشته (سه‌شنبه، ۳۰ دی) در برابر اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مطرح کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، او گفته است: «باید به دقت بررسی کنیم که واقعا در مورد چه چیزهایی مذاکره شده. من هنوز از این جزییات آگاه نیستم.»

 

آنتونی بلینکن همچنان گفته است که آمریکا می‌خواهد به این جنگ «به اصطلاح ابدی» پایان بدهد و نیروهایش را به خانه برگرداند.

 

او در عین حال تأکید کرده است: «می خواهیم تا حدودی ظرفیت برخورد با هرگونه بازگشت تروریزم که اصلا برای آن به آنجا [افغانستان] رفتیم را حفظ کنیم.»

 

در اسفند سال گذشته‌ی خورشیدی توافقنامه‌ای میان زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان در دوحه، پایتخت قطر امضا شد.

 

براساس این توافق‌نامه، آمریکا تعهد سپرده است که تمام نیروهایش را تا ماه می سال جاری میلادی (۲۰۲۱) از افغانستان خارج می‌کند. در مقابل، طالبان نیز تعهد سپرده‌اند که به هیچ گروهی اجازه‌ی استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر را نمی‌دهند.

 

در همین حال روز جمعه‌ی گذشته وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که شمار نیروهای این کشور در افغانستان به ۲۵۰۰ نفر کاهش یافته است. دفتر شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که کاهش نیروهای خارجی بر وضعیت جنگ در افغانستان تأثیر منفی نمی‌گذارد.

 

از سوی دیگر؛ نامزد پیشنهادی جو بایدن درحالی از ارزیابی مجدد توافق‌نامه‌ی صلح آمریکا – طالبان سخن گفته است که پیش از این مقام‌های ارشد دولت افغانستان نیز در مورد چگونگی این توافق‌نامه ابراز نظر کرده‌اند.

 

رییس‌جمهور اشرف غنی به بررسی این توافق‌نامه تأکید کرده است؛ زیرا به گفته‌ی او، بسیاری از موارد این توافق‌نامه مبهم است.

 

امرالله صالح، معاون اول آقای غنی نیز در یک مصاحبه گفته است که آمریکا به گروه طالبان بیش از حد امتیاز داده است.

 

منبع: اطلاعات روز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->