اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد
سرخط خبرها

درباره فیلم «ابلق» نرگس آبیار | جشنواره فجر ۳۹

  • کد خبر: ۵۷۶۷۸
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
  • ۱
درباره فیلم «ابلق» نرگس آبیار | جشنواره فجر ۳۹
خلاصه فیلم: برای یک زن که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی می‌کند، ماجرایی رقم می‌خورد و او باید همچنان کیان خانواده را حفظ کند.

شهرآرانیوز -جدیدترین ساخته نرگس آبیار که حجم بیشتر آن در تهران ضبط شد، با نام قبلی «بی‌وقتی»، اردیبهشت امسال و در سکوت کامل خبری جلوی دوربین رفت. فیلمی که گفته می‌شود علی‌رغم تم زنانه و همیشگی سینمای آبیار، با تمام ساخته‌های او متفاوت است و بازیگران آن، نقش‌آفرینی‌های جانانه‌ای داشته‌اند که تا اندازه‌های دریافت سیمرغ پیش می‌روند.

 

درباره فیلم «ابلق» نرگس آبیار | جشنواره فجر ۳۹

 

کارگرداننرگس آبیار

نویسندگان: نرگس آبیار، پریسا کرزیان
 
تهیه کننده: محمدحسین قاسمی

بازیگران: بهرام رادان، الناز شاکردوست، مهران احمدی، هوتن شکیبا و گلاره عباسی

 

خلاصه فیلم: برای یک زن که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی می‌کند، ماجرایی رقم می‌خورد و او باید همچنان کیان خانواده را حفظ کند.

 

تعداد بازدید : 4972
 
تریلر فیلم 
 
 

منتقدان درباره فیلم چه گفته‌اند؟

 

کیوان کثیریان:

فیلمی متمرکز بر روابط پیچیده انسانی، با ظرایف قابل‌توجه، شخصیت‌های جذاب و قصه‌ای پرکشش. بهترین فیلم نرگس آبیار تا اینجا.

 

هوشنگ گلمکانی:

نرگس آبیار باز هم گام بلند دیگری برداشته؛ بلندتر از فیلم بلندپروازانه قبلی‌اش. «ابلق» فیلمی تکان‌دهنده و تأثیرگذار است، با یک کارگردانی ماهرانه و پرزحمت، و بازی‌های چشمگیر. هرچند که به دلایلی شخصی، من «نفس» را همچنان بیش‌تر دوست دارم.

 

کاظم کلانتری:

نرگس آبیار را باید برای ترقی‌اش در سینما ستود؛ او با همین ستایش‌ها از «اشیا از آنچه ...» به «ابلق» رسیده است؛ فیلمی که انگار از تک‌تک فیلم‌های پیشین او، نشانه‌های تحسین‌شده‌شان را در یک چمدان گذاشته و آن‌قدر به جمع‌کردنشان اصرار داشته که گاهی بعضی چیز‌ها از درزهایش بیرون زده است؛ «ابلق» یک فیلم زنانه است شبیه فیلم‌های قبلی آبیار؛ یک مانیفست تصویری برای جنبش «می‌تو» البته نه در اداره و کارگاه و محیط‌های اجتماعی رسمی؛ در یک زورآباد حاشیه شهر. فیلم برای این آشنایی‌زدایی تلاش زیادی می‌کند؛ درواقع فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان از ایده قراردادن یک جنبش «می‌تو» در چنین فضایی به پرداخت چنین داستانی رسیده‌اند و همین باعث شده شبکه نمادین فکرشده و البته ناقصی در فیلم شکل بگیرد که گاهی شکسته‌بسته کار می‌کند و گاهی به شکلی ابتدایی در نشان‌دادن لایه‌های معنایی‌اش دست‌وپا می‌زند. فیلم برای فرار از نمایش سیاه پایه‌های ویران فرهنگی (آزار جنسی مرد‌ها به زن‌ها و ناموس‌پرستی) در طول داستان در کنار وضوح داستانش، نمادسازی می‌کند و برای اینکه مطمئن شود مخاطب منظورش را فهمیده به سطحی‌ترین شکل ممکن در پایان به نشانه اصلی‌اش ارجاع می‌دهد.
 

درباره فیلم «ابلق» نرگس آبیار | جشنواره فجر ۳۹

 

 

درباره فیلم «ابلق» نرگس آبیار | جشنواره فجر ۳۹

حضور عوامل فیلم در برج میلاد / سینمای رسانه

 


 

فوتوکال 

عکاس: امیرحسین غضنفری

 


 

عکس‌های نشست خبری فیلم
عکاس: مهدی قاسمی
 

 
 
آتلیه
عکس: سحر محراب بیگی
 
 
درباره فیلم «ابلق» نرگس آبیار | جشنواره فجر ۳۹
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
من همیشه هم فیلم ها وهم خانم آبیار را دوست دارم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->