اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش
سرخط خبرها

کار سخت بلندقامتان ایران در المپیک توکیو

  • کد خبر: ۵۷۷۴۴
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کار سخت بلندقامتان ایران در المپیک توکیو
بسکتبال ایران با آمریکا و فرانسه هم‌گروه شد و شاگردان مهران شاهین طبع کار سختی برای حضوری موفق در المپیک خواهندداشت.
به گزارش شهرآرانیوز، تیم ملــی بسکتبـال کشورمان که با آمریکا و فرانسه هم‌گروه شده است، برای صعود از گروه خود کار بسیار سختی خواهد داشت. تیم‌ملی بسکتبال کشورمان که به‌عنوان نماینده آسیا در المپیک توکیو حضور خواهد داشت، امروز حریفان خود را شناخت و با آمریکا، فرانسه و یک تیم صعود‌کننده از رقابت‌های انتخابی در کانادا هم‌گروه شد. با این قرعه، چیزی که مسلم است، اینکه بلندقامتان ایران کار سختی را برای صعود در پیش خواهند داشت. آمریکا بدون، چون وچرا تیم نخست دنیاست و فرانسه هم از قدرت‌های اروپا و جهان محسوب می‌شود. تیم‌ملی بسکتبال کشورمان تاکنون یک‌بار در مسابقات رسمی به مصاف تیم‌ملی آمریکا رفته است. این دیدار که در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۰ ترکیه برگزار شد، با نتیجه ۸۸-۵۱ به سود آمریکا به پایان رسید.
 
ایران ۲ بار سابقه رویارویی با تیم‌ملی فرانسه را نیز در کارنامه دارد که هر ۲ مسابقه با برتری حریف اروپایی به پایان رسیده است. دیدار نخست ۲ کشور در اولین حضور ایران در المپیک در سال ۱۹۴۸ لندن اتفاق افتاد. جایی که فرانسه با نتیجه ۶۲-۳۰ از سد ایران گذشت و در دومین دیدار ۲ تیم در جام‌جهانی بسکتبال ۲۰۱۴ در اسپانیا نیز در آخرین دیدار مرحله گروهی فرانسوی‌ها به زحمت و با نتیجه ۸۱-۷۶ تیم‌ملی کشورمان را شکست دادند. المپیک میدان بزرگی است و همه تیم‌هایی که به این رقابت‌ها راه یافته‌اند، با بهترین تدارکات و آماده‌سازی وارد بازی‌ها می‌شوند و وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فداسیون بسکتبال اگر می‌خواهند تیم‌ملی نتایج امیدوارکننده‌ای در توکیو کسب کند، باید با همه توانشان تلاش کنند.
 
ایران بعد از انقلاب قرار است دومین حضور خود در المپیک را تجربه کند. بسکتبال ایران در المپیک ۲۰۰۸ پکن در جایگاه یازدهم ایستاد و باید دید می‌توان در حضور دوم به صعود امیدوار بود. صمد نیکخواه‌بهرامی، کاپیتان تیم‌ملی، می‌گوید: من ایمان دارم که می‌توانیم صعود کنیم، به شرطی که بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار کنیم و در میدان مسابقه خودمان باشیم. عنایت آتشی، پیشکسوت و سرمربی اسبق تیم‌ملی هم معتقد است اگر ما در هرکدام از ۴ گروه قرار می‌گرفتیم، کار سختی داشتیم. همه تیم‌هایی که انتخاب شده‌اند، جزو برترین‌های جهان هستند و چیزی که مسلم است، اینکه باید با بهترین تدارکات راهی توکیو شویم.
 
آتشی تأکید می‌کند: نباید در این رقابت‌ها زنگ تفریح باشیم. باید بازی خوب و آبرومندانه‌ای ارائه دهیم. ما پیش از این با هر ۲ تیم بازی کرده‌ایم. آمریکا وضعیتش کاملا مشخص است و مقابل فرانسه نیز در سال ۲۰۱۴ آبرومندانه بازی کردیم. حدود ۶ ماه تا آغاز رقابت‌ها باقی مانده است و فدراسیون بسکتبال این فرصت را دارد که برای برگزاری اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد.
 
کمیته ملی المپیک هم گفته است تیم‌های المپیکی از لحاظ بودجه‌ای برای حضور در این رقایت‌ها مشکلی نخواهند داشت و این موضوع می‌تواند به آماده‌سازی هرچه بهتر تیم‌ملی کمک کند. گفتنی است بر اساس قوانین جدید مسابقات المپیک، در این دوره از رقابت‌ها ۲ تیم اول هر گروه به اضافه ۲ تیم برتر سوم گروه‌ها جواز صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی را کسب می‌کنند.
 
تیم‌ملی بسکتبال ایران پس از حضور در مسابقات جام‌جهانی۲۰۱۹ چین و به‌عنوان بهترین تیم آسیایی شرکت‌کننده در این رقابت‌ها صاحب سهمیه المپیک شد. این سومین حضور بسکتبال ایران در بازی‌های المپیک به حساب می‌آید. پس از مشخص‌شدن حریفان تیم‌ملی بسکتبال در المپیک توکیو، برنامه بازی‌های ایران در گروه A مشخص شد که به شرح زیر است:
۳ مرداد ۱۴۰۰؛ ایران - قهرمان رقابت‌هاى انتخابى در کانادا ۵ مرداد ۱۴۰۰؛ ایران - آمریکا ۸ مرداد ۱۴۰۰؛ ایران - فرانسه.

همچنین در دیگر گروه‌های این مسابقات، تیم‌های استرالیا، نیجریه، قهرمان انتخابی صربستان و برنده مرحله انتخابی کرواسی در گروه B این رقابت‌ها قرار گرفتند. آرژانتین، ژاپن، اسپانیا، و قهرمان انتخابی لیتوانی هم دیگر تیم‌های حاضر در المپیک توکیو خواهند بود که در گروه C این بازی‌ها برابر هم قرار خواهند گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->