ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

بدون دفترچه تامین اجتماعی چگونه دارو بگیریم و ویزیت شویم؟

  • کد خبر: ۵۸۹۱۹
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
بدون دفترچه تامین اجتماعی چگونه دارو بگیریم و ویزیت شویم؟
از اول اسفند ۹۹ چاپ دفترچه تامین اجتماعی متوقف می‌شود، از این تاریخ به بعد پزشک می‌تواند در سرنسخه مطب خود با درج کد ملی بیمار دارو نوشته تا بیمار در داروخانه و مراکز پاراکلینکی خدمات دریافت کند.

به گزارش شهرآرانیوز، میثم حجتی‌پور امروز اظهار داشت: چاپ دفترچه تامین اجتماعی از ابتدای اسفندماه متوقف و از این تاریخ ارائه خدمات در زمان مراجعه به پزشک و موسسات تشخیصی درمان با ارائه کارت ملی، شناسنامه و جلد دفترچه درمانی میسر خواهد بود.

وی با اشاره به توسعه روند درمان الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی، ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۲ سال از اجرای طرح نسخ الکترونیکی تعبیه شده در سایت تامین اجتماعی می‌گذرد، سایر پزشکان هم باید به سمتی بروند که از سامانه‌ نسخه الکترونیکی بهره‌مند شوند؛ ثبت سوابق پزشکی و شناسایی بیماران از مزایای ثبت نسخه بصورت الکترونیکی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه افزود: دفترچه‌ای بیمه‌ای که برگه دارند کمافی سابق معتبر هستند و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به پزشک، خدمات درمانی دریافت کنند.

حجتی‌پور ادامه داد: بیمه شدگانی که برگه دفترچه یا اعتبار آن به پایان رسیده قبل از مراجعه به پزشک بامراجعه به سایت medical.tamin.ir ویا شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴* از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند و استعلام استحقاق درمان خود را بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر استحقاق به درمان باشند یعنی با مراجعه به مراکز درمانی با ارائه کارت ملی مجاز به استفاده از خدمات درمانی هستند.

حجتی‌پور ادامه داد: نوزادان تا یک ماه با ارائه کدملی مادر می‌توانند خدمات بگیرند و همچنین برای کسانی که هنوز کارت ملی ندارند، ارائه شناسنامه برای دریافت خدمات کافی است.

وی در خصوص بیمه‌های تکمیلی نیز، گفت: طی مکاتباتی این موضوع را با بیمه‌های تکمیلی حل و فصل کرده‌ایم، فرایند الکترونیک به گونه‌ای تعریف شده که همه بیمه‌ها می‌توانند استفاده کنند.

این مسئول در ادامه اشاره‌ای هم به خدمات پارکلینکی داشت و افزود: این یکی از مزایای طرح است تاریخ ارائه خدمات در سیستم ثبت می‌شود و بیمه شده با ارائه کد ملی می‌تواند از خدمات استفاده کند.

وی افزود:  از اول اسفند، پزشک می‌تواند در سرنسخه مطب خود با درج کد ملی بیمار دارو نوشته تا بیمار در داروخانه و مراکز پاراکلینکی خدمات دریافت ‌کند.

حجتی‌پور در پایان، خاطرنشان کرد: اگر پزشک طرف قرارداد نبود، بیمه شده با ارائه کارت ملی می‌تواند خدمات را با سرنسخه پزشک دریافت کند.

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->