ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

نحوه تشخیص کرونای انگلیسی چگونه است؟

  • کد خبر: ۵۹۹۸۳
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
نحوه تشخیص کرونای انگلیسی چگونه است؟
ویروس از طریق تماس با وسایل و سطوح نیز منتقل می‌شود، ولی احتمال انتقال از طریق سطوح از میزانی که قبلا تصور می‌شد، کمتر است.

به گزارش شهرآرانیوز، یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری درباره تشخیص کرونای انگلیسی گفت: درمورد این نوع کرونا اگر تست های مولکولی بر پایه ژن s باشد، ممکن است به اشتباه منفی کاذب گزارش شود اما اکثر کیت ها بر اساس دو ژن هستند و قابلیت تشخیص نوع انگلیسی ویروس را دارند.

 

دکترعلی امجدی درباره ویروس جهش یافته کرونا اظهار کرد: تاکنون چندین جهش در ژن های مختلف ویروس کرونا ایجاد شده، ولی جهش در ژن s  یا همان spike اخیرا باعث نگرانی شده است.

 

وی افزود: اسپایک همان پروتئین اتصال دهنده ویروس به گیرنده غشاء سلول است و متعاقب این جهش در نوع انگلیسی، میزان سرایت ویروس ٥٠ تا ٧٠ درصد بیشتر شده است.

 

امجدی درباره راه های انتقال ویروس بیان کرد: راه های شایع انتقال ویروس مثل قبل است و از طریق مخاط بینی، دهان و چشم منتقل می شود.

 

وی بیان کرد: ویروس از طریق تماس با وسایل و سطوح نیز منتقل میشود ولی احتمال انتقال از طریق سطوح از میزانی که قبلا تصور می شد کمتر است.

 

این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: ابتلاء قبلی به کووید ١٩ متاسفانه ایمنی دائم نمی دهد و بعد از گذشت چند ماه ممکن است فرد مجددا به بیماری مبتلا شود و  در برخی موارد بعد از گذشت حتی شش هفته ابتلاء مجدد دیده شده است.

 

وی درباره تشخیص کرونای انگلیسی گفت: درمورد این نوع کرونا اگر تست های مولکولی بر پایه ژن s باشد، ممکن است به اشتباه منفی کاذب گزارش شود اما اکثر کیت ها بر اساس دو ژن هست و قابلیت تشخیص نوع انگلیسی را دارند.

 

امجدی تصریح کرد: راه های پیشگیری از کرونا و ویروس جهش یافته انگلیسی همان روش هایی است که از ابتدای شیوع اپیدمی کووید 19 عنوان شده و شامل استفاده حداقل یک ماسک ترجیحا همراه با شیلد، شست و شوی مکرر دست ها و حفظ حداقل فاصله دو متری از افراد است.

 

منبع: ایسنا


اینجا بخوانید:

 

کرونای انگلیسی چه علائمی دارد؟

 

احتمال ابتلای بهبودیافتگان کرونا به کرونای انگلیسی چقدر است؟

 

ویدئو | تفاوت ویروس کرونای انگلیسی با نوع قبلی چیست؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->