ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد کریمدادی: چشم انداز ۲۵ ساله در مدیریت آب مشهدمقدس ترسیم شده است فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه‌های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها

کدام المان‌ها امسال به مشهد می‌آیند؟

  • کد خبر: ۶۰۶۴۳
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کدام المان‌ها امسال به مشهد می‌آیند؟
امسال هم مثل سال‌های گذشته در استقبال از بهار، المان‌های نوروزی میهمان شهر مشهد شدند و چشم‌ها را میهمان تازگی خود کردند. این المان‌ها در قالب جشنواره خانه بهار در سال ۱۴۰۰ به شهر می‌آیند.

جانقربان | شهرآرانیوز- امسال هم مثل سال‌های گذشته در استقبال از بهار، المان‌های نوروزی میهمان شهر مشهد شدند و چشم‌ها را میهمان تازگی خود کردند. این المان‌ها در قالب جشنواره خانه بهار در سال ۱۴۰۰ به شهر می‌آیند.

 

۵۹ المان جدید در مشهد

به‌گفته رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، ۵۹ المان جدید همراه با تعدادی سازه، به زیبایی خیابان‌ها و معابر شهر رونق می‌بخشد.


سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برای طراحی و ساخت این المان‌ها از توان هنرمندان شهر و کشور کمک گرفته و این کار در چهارچوب فراخوان چهارمین جشنواره هنر‌های شهری خانه بهار مشهد ۱۴۰۰ و در ۳ رویکرد هویت، دستاورد و نگاه به آینده، پذیرای طرح‌های هنرمندان در رشته‌های مختلف هنر‌های شهری بوده است.

کدام المان‌ها، کجا؟

از بامداد پنجشنبه، هفتم اسفندماه، نصب نماد‌های نوروزی در مشهد آغاز شده است و تاکنون المان‌های «خورشید» در ابتدای بولوار ابوذر غفاری، «عیدی‌سازی» در ورودی قطارشهری ایستگاه احمدآباد، «چون به درختی رسیدی به تماشا بمان» در حدفاصل چهارراه دکترا تا میدان دکتر شریعتی نصب شده است.


همچنین المان «کووید ۱۹» در میدان جانباز، «پرنده فیروزهای» در آیلند میانی چهارراه احمدآباد، «در اوج شادی» در ابتدای بولوار موسوی قوچانی، «سنت تصویری برای عید و سالگشت آن» در بولوار عبادی تقاطع بهمن و روبه‌روی معلم ۱۳، «گل کوچیک» در میدان پرواز، «جعبه موزیکال» روبه‌روی سازمان پسماند، «ساعت» در بوستان باغ ملی، «رویش» در چهارراه گلستان، «رستاخیز» در میدان قائم، «حس ناب» در چهارراه مخابرات شهرک غرب و المان «نوبهار» در میدان استقلال نصب شده است.


اگر مشتاق به عکاسی با المان‌های نوروزی هستید، بد نیست بدانید که تاکنون المان‌هایی که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، در شهر نصب شده است.

 



فراخوان جشنواره خانه بهار از مردادماه سال گذشته منتشر شده است و به‌صورت ملی نزدیک به ۷۰۰ هنرمند با ۳۵۰۰ اثر در قسمت‌های مختلف جشنواره شرکت کرده‌اند. به گفته معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، افراد از ۴۰ شهر سراسر کشور متقاضی شرکت در جشنواره بودند و ۴۱۶ نفر از مشهد و ۳۶۳ نفر از شهر‌های دیگر در جشنواره شرکت کرده‌اند.


گفتنی است که دیگر المان‌های نوروزی تا پایان سال ۱۳۹۹ در شهر جانمایی خواهد شد و تعدادی از المان‌های سال گذشته نیز اصلاح و بازسازی خواهد شد. به‌گفته قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد، در کنار رنگ‌آمیزی جدول‌ها و مبلمان شهری، یکی‌دیگر از فعالیت‌های شاخص، گل‌کاری‌های بهاره است و باتوجه‌به تقارن نوروز ۱۴۰۰ با اعیاد شعبانیه، ریسه‌بندی و نورپردازی‌های خاصی برای شهر در نظر گرفته‌ایم و از ۱۷ میلیون شاخه گل، برای زیباسازی شهر مشهد در طرح استقبال از بهار استفاده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->