ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

«کاداستر» در استان خراسان رضوی تا شهریور تکمیل می‌شود

  • کد خبر: ۶۸۰۴۵
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
«کاداستر» در استان خراسان رضوی تا شهریور تکمیل می‌شود
شاید بتوان یکی از مهم‌ترین دستورکار‌های اداره کل ثبت اسناد خراسان‌رضوی را تکمیل طرحی با نام «کاداستر» دانست که مانع از دست‌درازی سودجویان به منابع طبیعی ملی می‌شود؛

به گزارش شهرآرانیوز؛ شاید بتوان یکی از مهم‌ترین دستورکار‌های اداره کل ثبت اسناد خراسان‌رضوی را تکمیل طرحی با نام «کاداستر» دانست که مانع از دست‌درازی سودجویان به منابع طبیعی ملی می‌شود؛ موضوع مهمی که استاندار خراسان‌رضوی هم پیش از این بر تکمیل آن تأکید کرده بود و رئیس دستگاه قضا هم چندی پیش از ضرورت تکمیل آن تا پایان امسال سخن گفته بود. همین موضوع هم باعث شد که محمدحسن بهادر، مدیرکل سابق ثبت اسناد خراسان‌رضوی در نشستی که دیروز برای تودیع او برگزار شد، از رشد ۲۳۹ برابری تثبیت منابع طبیعی در استان به عنوان شاه‌بیت اقداماتش در دوره ۳۰ ماهه خدمت در این اداره‌کل یاد کند.


بهادر که در این مراسم به صورت رسمی جای خود را به محمد نخعی داد، این را هم گفت که صدور اسناد موقوفه استان ۱۴ درصد و صدور اسناد منابع طبیعی نیز ۵۴۱ درصد، یعنی معادل ۶‌برابر رشد داشته است.
وی ادامه داد: جمع اسناد مالکیت تک‌برگی ۱۰ درصد رشد داشته و در این‌مدت جمع کاداستر تثبیت منابع طبیعی ۲۳۹ برابر شده و امیدواریم با قرارداد‌هایی که منعقد شده تا شهریور امسال بحث تثبیت منابع طبیعی در استان به سرانجام برسد.


برگ سبز، سند رسمی مالکیت خودرو نیست!

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این مراسم به اخبار ضد و نقیض درباره کفایت برگ سبز خودرو برای اثبات مالکیت اشاره کرد و گفت: برگ سبز هیچ‌گاه سند رسمی برای ثبت مالکیت خودرو نیست.
مهدی اقبال افزود: اینکه برخی مسئولان پشت تریبون اعلام می‌کنند برگ سبز خودرو به منزله سند رسمی است فریبی بیش نیست.
او همچنین با بیان اینکه ۷۰ درصد پرونده‌های دستگاه قضا مربوط به زمین‌خواری است، تأکید کرد: ۷۵۰ هزار بنگاه معاملاتی در کشور وجود دارد و مدیر بنگاه معمولا ۱۰ تا ۲۰ درصد مبلغ معامله را از خریدار و فروشنده دریافت می‌کند؛ مبالغی که تنها برای تنظیم یک سند عادی داده می‌شود.


اسناد عادی، بیشترین پرونده‌های دادگستری

معاون قضایی دادگستری خراسان‌رضوی نیز این‌مراسم با اشاره به اینکه بیشترین پرونده‌های دادگستری استان مربوط به اسناد عادی است، افزود: دومین مشکلی که در این‌حوزه با آن درگیریم بحث وکالت‌های بلاعزل است که به نظر می‌رسد در این‌حوزه نیز باید بازتعریفی در حوزه ثبت اسناد اتفاق بیفتد.
محمد فروتنی ادامه داد: سومین موردی که به عنوان دستگاه قضا به این‌اداره گوشزد می‌کنیم پیش رفتن به سمت سنددار کردن همه اراضی ملی و منابع طبیعی است که این‌موارد هم عموما بسترساز ایجاد تخلف است.


دستور‌کار ثبت اسناد استان

نخعی نیز که دیروز به عنوان مدیر‌کل جدید ثبت اسناد خراسان‌رضوی معرفی شد، توجه به منابع انسانی، رعایت قانون، پیشبرد اهداف سازمان، مبارزه با فساد و تکریم ارباب‌رجوع را از دستور‌کار‌های این‌سازمان برشمرد.


حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی، نیز از صدور ۴۲۱۴ سند مالکیت تک‌برگی برای این‌اداره‌کل خبر داد و گفت: این‌تعداد مساحتی بالغ بر ۲۸ هزار هکتار را شامل می‌شود.
عنوانی، رئیس اداره حقوقی املاک و حمایت قضایی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی، نیز بیان کرد: در آموزش‌و‌پرورش حدود ۸۰۰۰ ملک داریم که ۵۰۰۰ ملک فاقد سند مالکیت است. طی ۳ سال گذشته حدود ۱۱۰۰ سند مالکیت تک‌برگی برای این‌اداره‌کل صادر شده است.
محمدرضا غلامپور، رئیس کانون سردفترداران و دفتریاران استان هم گفت: ۵۶۰ دفترخانه اسناد رسمی در خراسان‌رضوی وجود دارد.


حجت‌الاسلام ابراهیم آخوندی، رئیس جمعیت سردفتران ازدواج و طلاق خراسان‌رضوی، نیز در این‌مراسم گفت: اجرای طرح تقسیم احکام طلاق از طریق دادگاه و پذیرش مهریه و صدور اجراییه از طریق دفتر‌های رسمی ازدواج و طلاق از اقدامات خوب اجرا‌شده در حوزه این‌دفترهاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->