نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

پایان غیبت چهارده‌ساله فوتبال دختران خراسان در لیگ برتر

  • کد خبر: ۶۸۰۶۱
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
پایان غیبت چهارده‌ساله فوتبال دختران خراسان در لیگ برتر
با درخشش کیان نیشابور، دختران فوتبالیست استان خراسان رضوی لیگ برتری شدند.
مژده رنگیان  | شهرآرانیوز؛ غیبت طولانی دختران خراسان‌رضوی در لیگ برتر فوتبال بانوان با افتخارآفرینی دختران کیان نیشابور به پایان رسید و آن‌ها سرانجام استان را دارای یک تیم لیگ برتری کردند.
 
از سال ۸۶ که لیگ برتر فوتبال بانوان آغاز به کار کرد ۱۳ دوره را پشت سر گذاشته است، تا امروز هیچ تیمی از خراسان‌رضوی در مسابقات حاضر نشده بود. هیچ باشگاهی از مشهد یا شهرستان‌های خراسان در این رقابت‌ها حضور نداشتند، اما در غیاب آن، داوران و بازیکنان مشهدی و خراسانی توانستند حضور موفقی در لیگ و تیم‌های ملی داشته باشند. سمانه چهکندی، باتجربه‌ترین فوتبالیست مشهدی حاضر در لیگ با کارنامه‌ای درخشان و بیشترین تعداد قهرمانی است، که امسال در کنار تیم کیان نیشابور بود و می‌توان گفت یکی از بازو‌های اصلی تیم بود که کمک کرد تا کیان لیگ برتری شود. چهکندی و طاهرخانی که هردو بازیکنان لیگ برتری شهرداری بم و از ملی‌پوشان هستند، توانستند بیشترین گل‌زنی را برای تیم نیشابور انجام دهند. هدایت تیم را شهناز جعفری برعهده داشت، سرمربی‌ای که در نوع خودش عملکرد جالب توجهی داشته است. جعفری تیم کیان دختران را در رده‌های مختلف سنی به قهرمانی رسانده است و غیر از فوتبال توانست با همین بازیکنان در فوتسال هم جام طلایی را به خانه ببرد.
 
مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته‌اول فوتبال بانوان کشور از هفته گذشته در گروه الف به‌میزبانی گنبدکاووس و در گروه ب در نیشابور آغاز شد. خراسان‌رضوی در جمع ۸ تیم حاضر در مرحله نهایی ۲ نماینده داشت؛ سایپای مشهد در گروه الف و کیان نیشابور در گروه ب که هرکدام از گزینه‌های اصلی صعود به لیگ برتر بودند.
 
کیان نیشابور در گروه ب مسابقات با بادرود تهران، جندی‌شاپور دزفول و سپیدار قائمشهر هم‌گروه بود. در روز نخست نیشابوری‌ها توفان به‌پا کردند و تیم سپیدار قائمشهر را که دقیقه ۹۰ به این مرحله اضافه شده بود، در خانه ۱۱ بر ۰ شکست دادند. تیم بادرود تهران نیز ۹ بر ۲ جندی‌شاپور دزفول را شکست داد و در روز دوم کیان به‌مصاف دزفول رفت و ۲ بر ۰ این تیم را نیز از پیش رو برداشت. کیان و بادرود ۲ مدعی اصلی گروه ب بودند که باید در روز آخر مقابل هم صف‌آرایی می‌کردند. هردو هم‌امتیاز بودند و کیان نیشابور فقط با تفاضل یک گل صدرنشین بود و همین موضوع حساسیت بازی را به اوج رسانده بود. کیان در خانه خود تلاش کرد هیچ گلی در بازی ردوبدل نشود تا بتواند طعم صعود را بچشد و همین اتفاق نیز افتاد و بازی بدون گل و با تساوی به پایان رسید. کیان نیشابور با ۲ برد و یک تساوی بدون هیچ گل خورده‌ای در مرحله نهایی جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرد.
 
در گروه الف ۴ تیم امید جلین گلستان، ملی‌پوشان شهرکرد، سایپای مشهد و صبامهر تبریز با یکدیگر رقابت کردند. در روز نخست ۲تیم امید جلین گلستان و سایپای مشهد نیز به تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند. در دومین روز سایپا و صبامهر تبریز به میدان رفتند و درحالی‌که بازی ۳ بر ۱ به سود مشهدی‌ها در پیش بود، تیم تبریز به نشانه اعتراض به داوری از زمین بیرون رفت و از دقیقه ۳۵، بازی نیمه‌تمام پایان یافت و درنهایت با همین نتیجه تیم سایپا برنده بازی اعلام شد. در روز سوم تیم‌ها به استراحت رفتند تا برای دیدار پایانی آماده شوند. در روز آخر تیم سایپای مشهد در صورت پیروزی مقابل ملی‌پوشان شهرکرد می‌توانست به لیگ برتر صعود کند، اما تیم قدرتمند شهرکرد با بازیکنان لیگ برتری خود کار را با ۲ گل تمام کرد و سایپا از صعود به لیگ برتر بازماند. در همین روز امید جلین گلستان نیز ۸ بر ۰ صبامهر را شکست داد و به‌این‌ترتیب، شهرکرد صدرنشین و لیگ برتری شد و صبامهر نیز در انتهای جدول جا گرفت. سایپا نیز به‌دلیل تفاصل بهتر و گل‌های زده بیشتر امید جلین به رده سوم رفت. سایپا یک برد، یک باخت و یک تساوی در مرحله نهایی کسب کرد و ۶ گل به حریفان زد. در مقابل، ۵ گل نیز وارد دروازه آن‌ها شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->