ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

داستان خشونت علیه مردانی که کارشان خدمت به مردم است

  • کد خبر: ۶۸۴۷۰
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
داستان خشونت علیه مردانی که کارشان خدمت به مردم است
آسیب‌شناسان اجتماعی براین باورند پایین آمدن آستانه صبر افراد، یکی از عناصر تشکیل‌دهنده بروز و ظهور خشونت در یک جامعه است. خشونتی که گاهی به قمیت هتک‌حرمت و ضرب و جرح افراد بی‌دفاعی تمام می‌شود.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ آسیب‌شناسان اجتماعی براین باورند پایین آمدن آستانه صبر افراد، یکی از عناصر تشکیل‌دهنده بروز و ظهور خشونت در یک جامعه است. خشونتی که گاهی به قمیت هتک‌حرمت و ضرب و جرح افراد بی‌دفاعی تمام می‌شود که لباس خدمت به تن دارند و روزانه شاهد جان‌فشانی‌های آن‌ها در بستر جامعه هستیم.


هتک‌حرمت کارمند وظیفه‌شناس گمرک از سوی یک مسئول، ضرب وشتم سرباز دادگستری شهرستان بابل، ضرب‌وشتم خبرنگار از سوی حراست یک بیمارستان در تهران و زخمی شدن مأمور پلیس راهور با ضربات چاقو در تهران نمونه‌ای از بی‌مهری‌های افرادی شد که علیه اقشار پرتلاش جامعه صورت گرفته است. اما این همه ماجرا نیست و چندی پیش در شهر مشهد نیز چهار تن از مأموران سرخ‌پوش آتش‌نشانی در زمان انجام وظایفشان هدف خشونت رفتاری چند فرد هتاک قرار گرفتند و به دلیل شدت جراحات وارده راهی بیمارستان شدند.


عملیات اطفا در حاشیه نزاع خونین

آتش به جان چند مرکز عمده فروش آجیل و خشکبار در منطقه مصلای مشهد می‌افتد و به دلیل تأخیر در اعلام خبر حریق اوج می‌گیرد. مأموران نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام می‌شوند. به دلیل گستردگی آتش از چند ایستگاه دیگر نیز درخواست کمک می‌شود و ده‌ها نیروی خدوم آتش‌نشان در مسیر این حادثه مهیب قرار می‌گیرند. مأموران ایستگاه نزدیک در زمانی کوتاه به محل آتش‌سوزی می‌رسند و خود را برای مهار آتش آماده می‌سازند که از سوی چند فرد که گفته می‌شود مالک چند ملک تجاری در همان منطقه بوده‌اند، مورد عتاب قرار می‌گیرند که با توجه به حجم بالای آتش، چرا تنها یک خودرو در محل مستقر شده است.

 

گرچه سرتیم این عملیات خبر رسیدن دیگر مأموران را به خسارت‌دیدگان می‌دهد، اما مرغ افراد هتاک یک پا داشته و با آتش‌نشانان درگیر می‌شوند. خشمی که با اوج‌گیری آتش، آن هم پروبال می‌گیرد و منجر به زخمی شدن ۴ مأمور بی‌دفاع آتش‌نشانی می‌شود. مصدومانی که از ناحیه سر، چشم، دست و پا دچار جراحت و شکستگی شده بودند به وسیله آمبولانس راهی بیمارستان می‌شوند، اما دیگر دوستانشان در محل می‌مانند تا مانع افزایش خسارات مالی جانی به ضرردیدگان شوند.


پارک آمبولانس مقابل پل

در تازه‌ترین اتفاق نیز باردیگر شاهد رفتار ضداجتماعی افرادی هتاک علیه مأموران اورژانس ۱۱۵ در تهران بودیم. خبری که روز گذشته از سوی مرکز اورژانس تهران رسانه‌ای شد.
به گفته دکتر پیمان صابریان، رئیس اورژانس پایتخت در این درگیری یکی از تکنیسین‌های امدادی این مرکز از سوی اراذل و اوباش هدف ضرب‌وجرح قرار گرفت.
ماجرای این حادثه غم‌بار، اما از این قرار است که مددخواهی برای یک مورد ناراحتی قلبی به مرکز فوریت‌های پزشکی ١١۵ اعلام و بلافاصله یکی تیم به خیابان آذربایجان اعزام می‌شود.


تکنیسین‌های اورژانس به دلیل نامساعد بودن شرایط مددجو و نبود جای پارک مناسب به ناچار خودرو آمبولانس را مقابل در یک منزل مسکونی پارک می‌کنند. مأموران پس از نجات جان مددجو در حال برگشت به سمت آمبولانس ناگهان با سه جوان همسایه که از اراذل و اوباش معروف این منطقه هستند به بهانه توقف آمبولانس مقابل منزلشان درگیری می‌شوند. تکنیسین اورژانس از ناحیه صورت مورد ضرب‌وشتم شدید قرار می‌گیرد و به وسیله همان آمبولانس به مرکز درمانی انتقال می‌یابد. در این درگیری به تجهیزات اورژانس نیز خسارت جدی وارد می‌شود. طبق اعلام دکتر پیمان صابریان تکنیسین مضروب هم‌اکنون تحت مراقبت پزشکی است و اداره حقوقی اورژانس نیز پیگیر شکایت از افرادی است که به این مأمور اورژانس حمله‌ور شده‌اند.


اگرچه این اولین و آخرین پرونده هتک‌حرمت علیه مأموران اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس نیست، اما آنچه از شهروندان و خصوصا مسئولان انتظار می‌رود این است که آستانه صبر خود را بالا برده و یا حداقل خشم خود را کنترل کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->