پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد
سرخط خبرها

کمک‌داور ویدیویی، بهانه جدید AFC برای انتخابی جام جهانی!

  • کد خبر: ۷۱۱۰۸
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کمک‌داور ویدیویی، بهانه جدید AFC برای انتخابی جام جهانی!
تیم ملی ایران از میزبانی در انتخابی جام‌جهانی محروم می‌شود؟!

گروه ورزش/شهرآرانیوز، با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، مرحله سوم انتخابی جام‌جهانی‌۲۰۲۲ با سیستم کمک داور ویدئویی برگزار می‌شود. این تصمیم می‌تواند شانس ایران را برای میزبانی مسابقات کاهش دهد. کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته اعلام کرد در مرحله سوم مسابقات انتخابی جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، از کمک‌داور ویدئویی (VAR) استفاده می‌کند. هرچند هنوز نحوه برگزاری این مرحله از مسابقات مشخص نیست، اما روزنامه «الاقتصادیه» عربستان به نقل از یک منبع آگاه در کنفدراسیون آسیا اعلام کرد تمایل این نهاد به برگزاری بازی‌ها به‌صورت رفت‌و‌برگشت است. به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، AFC‌مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را در ۲ فصل گذشته به‌صورت متمرکز برگزار کرده است.

 

مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی‌۲۰۲۲ نیز به‌صورت متمرکز در یک کشور از هر گروه برگزار شد (به استثنای گروه چین که در امارات برگزار شد). در‌صورتی‌که AFC بخواهد مرحله سوم انتخابی جام‌جهانی را به‌صورت رفت‌و‌برگشت در خاک خود کشور‌ها برگزار کند، استفاده از VAR برای بعضی از کشور‌ها از‌جمله ایران عملیاتی نیست. این تکنولوژی در سال‌های اخیر در بعضی از کشور‌های آسیا از جمله قطر، عربستان و امارات مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، اما فدراسیون فوتبال ایران به‌دلیل مشکلات مالی و زیرساختی هنوز نتوانسته است آن را به خدمت بگیرد. یکی از دلایلی که پرسپولیس میزبانی در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال‌۲۰۲۰ را نیز از دست داد، نداشتن فناوری کمک‌داور ویدئویی بود.

 

سهیل مهدی هم دیروز در مصاحبه‌ای به‌طور‌صریح اعلام کرد: اگر همین امروز موفق شویم مجوز استفاده از VAR را در فوتبال ایران بگیریم، زمان اجرایی‌کردن این پروژه نیم‌فصل دوم بعدی خواهد بود! به نظر می‌رسد در کنار بعضی از مشکلات دیگری که فوتبال ایران هم‌اکنون برای گرفتن میزبانی دارد، نداشتن VAR هم مزید‌بر‌علت خواهد شد تا تیم ملی ایران از میزبانی در حساس‌ترین مرحله رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی محروم شود. ایران در سید نخست مرحله سوم انتخابی جام‌جهانی در کنار ژاپن قرار دارد و احتمال دارد با تیم‌هایی، چون استرالیا، کره‌جنوبی، عراق، عربستان، امارات و... هم‌گروه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->