سرخط خبرها

استخدام یک جغد در یگان حفاظتی کرملین

  • کد خبر: ۷۲۵۴۴
  • ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
استخدام یک جغد در یگان حفاظتی کرملین
در روز‌های اخیر خبرگزاری‌های روسی، خبر جالبی از استخدام یک جغد در یگان حفاظت کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) منتشر کردند.

محمدرضا ضیاء | شهرآرانیوز؛ در روز‌های اخیر خبرگزاری‌های روسی، خبر جالبی از استخدام یک جغد در یگان حفاظت کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) منتشر کردند. پیش از این استخدام سگ‌ها، اسب‌ها و برخی حیوانات دیگر برای مقاصد متفاوتی مثل کشف مواد مخدر، حمل و نقل، مین‌یابی و ... در ارتش‌ها و نهاد‌های نظامی مرسوم بوده است. برای مثال همین چند روز پیش خبر بازنشستگی یک موش صحرایی مین‌یاب رسانه‌ای شد، موشی که از آفریقا به کامبوج آورده شده بود و در ارتش این کشور فعالیت می‌کرد. جالب است بدانید این موش که از ۲ سالگی مشغول پیدا کردن مین است چندین و چند مدال شجاعت هم دریافت کرده است و حالا پس از ۵ سال فعالیت بازنشسته شد. او مأمور بود تا مین‌های به جا مانده از جنگ داخلی کامبوج در حدود دهه هفتاد میلادی را پیدا کند.

 

این موش ۷۱ مین و ده‌ها شیء و ماده منفجر نشده دیگر را در این سال‌ها پیدا کرد و باعث نجات جان بسیاری از محلی‌های مناطق مین‌گذاری شد، اما داستان جغد روسی متفاوت و جالب است. روس‌ها می‌گویند این جغد را برای این به خدمت گرفته‌اند که مأموریتی به ظاهر ساده، اما مهم را انجام دهد. او باید به جنگ کلاغ‌های مزاحم کاخ کرملین برود. این کلاغ‌ها که تعداد درخور توجهی دارند، منبع آلودگی صوتی و البته تصویری کاخ هستند و پیش از این برگزاری چند دیدار، رویداد و اتفاق مهم را در کاخ مختل کرده‌اند یا حتی به تعطیلی کشانده‌اند. اما نقشه به این ترتیب است: این جغد آموزش دیده که نام «بوران» را روی آن گذاشته‌اند، نقش طعمه را بازی کرده و توجه کلاغ‌های مهاجم را به خود جلب می‌کند.

 

کلاغ‌ها به گمان پیدا کردن یک غذای خوشمزه و راحت‌الحلقوم به سمت جغد حمله‌ور می‌شوند؛ غافل از اینکه ۶ پرنده شکاری حرفه‌ای انتظار آن‌ها را می‌کشند. کرملین برای اهداف متفاوت امنیتی از پرندگان زیادی استفاده می‌کند و باز‌ها نقش اصلی را در امنیت این کاخ بازی می‌کنند. این پرندگان قبل از استخدام در یگان حفاظت کرملین ساعت‌ها آموزش می‌بینند! این گونه استفاده از حیوانات وحشی در ارتش‌های دنیا، همیشه از سوی انجمن‌های محیط زیستی و سازمان‌های مردم نهاد حمایت از حقوق حیوانات نقد شده است، اما همچنان چنین فعالیت‌هایی وجود دارد و هیچ منع قانونی سفت و سختی هم در برابر آن‌ها وجود ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->