پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: دولت و مجلس باید به کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیایند

  • کد خبر: ۷۳۱۴۶
  • ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: دولت و مجلس باید به کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیایند
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز نام‌گذاری شده است. این حوزه بار بزرگی را از روی دوش دولت برداشته است. دولت و مجلس باید در قبال این خدمات به کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیایند.

جانقربان| شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در صدوسی‌وششمین جلسه علنی این شورا گفت: امروز روز «قلم» است و قلم به‌عنوان حفظ علوم و پل ارتباطی بین آینده و گذشته نقش‌آفرینی می‌کند و سوگند خداوند به قلم، حرمت‌بخشیدن به آن است. البته مهم است که این قلم در دست چه کسی باشد.
وی ادامه داد: امروز روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز نام‌گذاری شده است. این حوزه بار بزرگی را از روی دوش دولت برداشته است. دولت و مجلس باید در قبال این خدمات به کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیایند.
از بدنه توانمند و کارشناسی شهرداری تشکر می‌کنم و این روز را تبریک می‌گویم.
همچنین روز مالیات را نیز در پیش داریم که امیدواریم تحولی جدی در این نظام صورت بگیرد و برای توسعه کشور از آن بهره‌گیری شود.
وی همچنین افزود: سالروز شهادت امام‌جواد (ع) را نیز تسلیت می‌گویم. همچنین باتوجه‌به هشدار‌های موج پنجم و نگرانی‌هایی که وجود دارد، از شهروندان می‌خواهم با رعایت شیوه‌نامه‌ها به وظایف خود عمل کنند. مسئولان نیز باید هرچه زودتر مشکل واکسیناسیون را حل کنند تا جامعه ایمنی داشته باشیم.
حیدری خاطرنشان کرد: همچنین مشکلات آب و برقمان نیز از وضعیت اقلیم جهانی نشئت گرفته است، اما سرمایه‌گذاری‌هایی هم که باید انجام می‌شد، نشد. صنعت آب و برق ما روند نزولی به خود گرفته است و به‌دلیل سرمایه‌گذاری‌نشدن و به‌روزنبودن با مشکلاتی روبه‌رو شده‌ایم. در نتیجه ما نیز با اکران‌های شهری کمک می‌کنیم تا بخشی از مشکلات حل شود.

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نقش مهمی دارند که متأسفانه زیاد هم دیده نمی‌شود

احمد نوروزی، عضو شورا، نیز در نطق پیش از دستور با تبریک دوباره روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نقش مهمی دارند که متأسفانه زیاد هم دیده نمی‌شود.
وی در ادامه با تبریک به منتخبان شورای ششم افزود: مدیریت شهر خیلی مهم است و این گروه باید شهر را با شهردار منتخب خود اداره کنند. مهم‌ترین سرمایه منتخبان نیز مشارکت مردم است که ضرورت دارد از آن بهره‌گیری کنند.
مهم‌ترین تهدید برای شورا‌ها نیز ممکن است این باشد که با انتصاب افراد، دیگر از شناخت شهر و به‌روزرسانی اطلاعات خود بی‌نیاز هستند.
وی افزود: به شهرداری باید از نو و با نگاهی نو نگاه کرد. ما در این ۴سال توفیقات خوبی داشتیم و دوره موفق و پرثمری بود. ما نگاهمان را به مناطق پیرامونی و بافت فرسوده تغییر دادیم و برای مردم منطقه امید ایجاد کردیم. در بافت پیرامون حرم نیز کاری بی‌نظیر انجام شد و نگاه به پروژه‌های کوچک و مردمی تغییر کرد.
به گفته وی، در حوزه شهرسازی، شفافیت‌سازی نیز کار ویژه‌ای بود و جهشی نسبت به گذشته ایجاد شد و پروژه‌های بزرگ عمرانی از رکود خارج شد. در حوزه‌های گردشگری نیز اتفاقات خوبی رخ داد که در خدمت فعالیت‌های اجتماعی بود. همه این‌ها توفیقی برای مدیریت شهری با همکاری تمام همکاران بود.
نوروزی خاطرنشان کرد: اما چند کار بر زمین ماند، مانند پهنه‌بندی حریم شهر، طرح بلندمرتبه‌سازی شهر و طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم و استفاده از فرصت حضور زائران که می‌تواند بسیاری از مشکلات شهر را حل کند. امیدوارم دوستان شورای ششم که به‌زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند، به این پروژه نیز توجه کنند و کار‌های مانده را پیگیری کنند.

توضیح شهردار مشهد در خصوص عدم تحویل‌گیری معوض زمین ۱۲ هکتاری پارک طرق

در ادامه، این جلسه وارد دستور شد و شهردار مشهد در ابتدا به طرح پاسخ سؤال یکی از اعضا درباره تحویل‌نگرفتن معوض زمین ۱۲هکتاری بوستان طرق پرداخت.

محمدرضا کلائی گفت: شهرداری مشهد موضوع تحویل معوض ۱۲هکتاری بوستان طرق را از سرمایه‌گذار پیگیری کرده است. قطعه زمین پیشنهادی بین مالکان در نامه‌ای برای تعویض زمین به دبیرخانه فرستاده شد و پس از مخالفت با آن مقرر شد از سرمایه‌گذار تا پایان سال۹۸ قطعات ۳هکتاری گرفته شود، اما اقدام مناسبی از سوی سرمایه‌گذار انجام نشد.
شهرداری موضوع را در جلسه شورا مطرح کرد و تا پایان شهریور به‌عنوان آخرین مهلت به سرمایه‌گذار فرصت داد و آخرین اخطاریه برای سرمایه‌گذار فرستاده شد. شهرداری منطقه در دی‌ماه باتوجه‌به فعالیت‌نکردن سرمایه‌گذار، زمین را پلمب کرد که با ورود دستگاه قضا برای بیکارنشدن کارگران فک پلمب شد.
به گفته وی، این پروژه در دستورکار کمیته مانع‌زدایی است که اولین جلسه در ۱۲تیر۱۴۰۰ برگزار شد و به‌محض نهایی‌شدن به شورای شهر اعلام خواهد شد.

مصوبات امروز عبارتند از:

- تصویب لایحه تکمیل ساخت، تجهیز، نگهداری مدیریت اجرا و بهره برداری از گذر فرهنگی گلستان

- تصویب لایحه قرارداد بهره برداری از رستوران و کافی شاپ (فود کورت) کارخانه نوآوری

- تصویب لایحه اصلاح مصوبه شماره ش/۴۸۳۴/۹۹/۵
براساس این مصوبه به منظور مقابله با تاثیرات شیوع ویروس کرونا و حمایت از مراکز فرهنگی هنری اقداماتی انجام خواهد شد.
حمایت از ۱۰۰ نگارخانه، مجموع دار و موزه، خرید خدمات از آموزشگاه‌های آزاد هنری و خرید بلیط سینما تا سقف ۳۰ درصد از صندلی‌های هر سینما با جمع کل ۳۹ میلیارد ریال می‌باشد

- تصویب لایحه قرارداد پروژه کمربند جنوبی شهر مشهد

- تصویب لایحه پرداخت هزینه ارائه خدمات حمل و نقل کارآموزان معلول و جانباز عضو در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه معلولین مشهد تا سقف ۳۰ میلیارد ریال

  • تصویب جدول نرخ کرایه ثابت خطوط تاکسی رانی ۱۴۰۰

- تصویب تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی و عاملیت شهرداری
مشهد به عنوان دومین کلان شهر کشور رتبه دار نوسازی ناوگان تاکسی رانی است.

- تصویب تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان حمل و نقل بار درون شهری و حومه
اولین مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین کشور تا شهریورماه در مشهد راه اندازی خواهد شد.

- تصویب تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ شرکت قطار شهری
اتصال خط یک به دو با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان از جمله اقدامات بوده و دسترسی‌های دوم و سوم به ایستگاه‌ها نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

- تصویب تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان پایانه‌های مسافربری
اجرای طرح جلوخان پایانه، ارتقای الگوی ارائه خدمات، عدم فروش بلیط در پایانه، ایستگاه پایش ملک آباد، حذف دلالان و واسطه‌ها و امکان واریز عوارض آنلاین از جمله فعالیت‌های این سازمان است.

- تصویب تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان عمران
در ۴ سال گذشته این سازمان ۱۳۶ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان را اجرا کرده است.

تصویب تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی
حذف تبادلات مالی مستقیم، حذف و کاهش نیروها، تغییر نام افزار، اجرای طرح خود اظهاری، یکپارچه سازی کلیه پارکینگ ها، هوشمند سازی پارکینگ ها، اورحال پارکینگ‌های مکانیزه و طرح دوچرخه‌های اشتراکی از جمله فعالیت‌های این شرکت بوده است.

- تصویب تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان حمل و نقل و ترافیک
بازنگری کلی مسیرهای اتوبوس و پایانه های تاکسی، استفاده حداکثری از خطوط قطارشهری، اصلاح هندسی ۱۱۶ نقطه در شهر و تمامی طرح های بازگشایی ترافیکی در این سازمان انجام می شود و حدود ۱۸۰ پروژه ترافیکی بازگشایی انجام شد. از ۱۰۴ معبر غیر ایمن نیز بیش از ۵۰ مورد اصلاح شده است.

- تصویب تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ شرکت بهره برداری قطار شهری
بهره برداری بدون سانحه و تلفات، منظم بودن سیر و صرفه جویی ناشی از مهندسی معکوس از جمله اقدامات این شرکت بوده است.

- تصویب تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان اتوبوس رانی
تامین زیرساخت های نرم‌افزاری خطوط، ۴۵۶ دستگاه اتوبوس و میتی بوس در این ۴ سال به ناوگان شهری افزوده شد و دو پایانه نیز احداث شد.

- تصویب تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات
تدوین برنامه عملیاتی شهر هوشمند و تهیه نقشه سه بعدی شهر از برنامه ویژه ای بوده که در ۴ سال گذشته انجام شده است. راه اندازی سامانه فاش و افزایش تبادل اطلاعات بین دستگاهی نیز افزایش یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->