اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

احتمال قطعی برق در سه روز اول هفته جاری در مشهد

  • کد خبر: ۷۵۲۸۲
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
احتمال قطعی برق در سه روز اول هفته جاری در مشهد
سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه این هفته بخش تولید با تمام توان در مدار است تنها مدیریت مصرف مشترکین در کاهش احتمال قطعی برق تاثیر گذار است

طنین همتی|شهرآرانیوز، حسن حشمتی، سخنگوی صنعت برق خراسان‌رضوی درباره قطعی احتمالی برق در بخش خانگی در روزهای آینده اظهار کرد: قطعی‌های برق که اعلام می‌شود، مشابه الگوی کشوری است. احتمال دارد برق در ۳روز اول هفته قطع‌ شود.

به‌گفته وی، باتوجه‌به اینکه دما افزایش یافته است و صنایع سنگین مثل سیمان و فولاد نیز که هفته قبل ۹۰درصد مصرفشان را کاهش داده بودند، به مدار وارد شدند، تولید با تمام توان در مدار است. اما چون دمای هوا افزایش می‌یابد، به‌ویژه امروز و فردا به‌صورت کشوری احتمال قطعی برق در بخش خانگی پیش‌بینی شده است.


وی تأکید کرد: اکنون نکته مهم این است که شهروندان و مشترکان می‌توانند با رعایت حداقلی در مصرف برق، احتمال خاموشی را کم کنند یا آن را به حداقل برسانند. باتوجه‌به اینکه این هفته بخش تولید با تمام توان در مدار است، مدیریت مصرف مشترکان تأثیر بسزایی در کاهش قطع‌شدن برق خواهد داشت.


حشمتی یادآور شد: با رعایت حداقل مصرف و قراردادن کولرهای گازی روی درجه ۲۵ و کولرهای آبی روی دور کند و خاموشی لامپ‌های اضافه، می‌توان مصرف برق را مدیریت کرد؛ به‌عبارتی شهروندان با مدیریت مصرف می‌توانند از خاموشی برق جلوگیری کنند و تنها راه آن در این دوسه روز نیز همین است.


وی درباره تأثیرگذاری تعطیلی ارگان‌ها در روز پنجشنبه و ‌تأثیر آن بر کاهش برق گفت: باتوجه‌به اینکه ادارات حجم مصرف چشمگیری را به خود اختصاص می‌دهند، با تعطیلی کشوری روز پنجشنبه تأثیر بسزایی در کاهش مصرف برق داشتند، اما بازهم باتوجه‌به افزایش دمای هوا تأمین برق کشور همچنان با مشکل روبه‌روست.


وی افزود: بهترین راه برای این دوسه روز که احتمال قطعی برق داریم، مدیریت مصرف برق مشترکان است، وگرنه ناچاریم مطابق جدول قطعی نقاط مشخص‌شده، برق مناطق را قطع کنیم. مسلما اگر سطح مصرف از تولید پیشی بگیرد، ناچاریم قطعی برق را اعمال کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->