سرخط خبرها

درباره سریال «خاتون» تینا پاکروان

  • کد خبر: ۷۶۹۸۹
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
  • ۱
درباره سریال «خاتون» تینا پاکروان
«خاتون» اولین سریال شبکه نمایش خانگی است که به طور خاص به سال‌های ابتدایی دهه بیست و اشغال ایران می‌پردازد. پیش از این سریال‌های دهه شصت و هفتادی و دهه سی و چهلی در شبکه خانگی داشته ایم، اما به این دوره مهم تاریخ ایران پرداخته نشده است.

محمد ناصر حق خواه | شهرآرانیوز - پاییز آینده احتمالا یکی از پراتفاق‌ترین فصل‌ها برای طرف داران سریال‌های شبکه نمایش خانگی است. شروع چندین سریال در پلتفرم‌های نماوا و فیلیمو در روز‌ها و هفته‌های آتی و جا افتادن احتمالی‌شان تا پاییز، روز‌های خوبی را در شبکه نمایش خانگی رقم خواهد زد. اولین قسمت «قبله عالم» هفته پیش پخش شد. امروز اولین قست سریال «خاتون» می‌آید و پس از آن هم نوبت «جیران» به کارگردانی حسن فتحی است.


«خاتون» اولین سریال شبکه نمایش خانگی است که به طور خاص به سال‌های ابتدایی دهه بیست و اشغال ایران می‌پردازد. پیش از این سریال‌های دهه شصت و هفتادی و دهه سی و چهلی در شبکه خانگی داشته ایم، اما به این دوره مهم تاریخ ایران پرداخته نشده است. مسئولیتی که تینا پاکروان آن را به عهده گرفته است. او تا پیش از این سه فیلم سینمایی ساخته و حالا قرار است اولین تجربه سریال سازی خود را در پرداخت درامی تاریخی عاشقانه انجام دهد؛ سریالی که پیش از هر چیز با نام عوامل سرشناس و ستاره‌هایش شناخته شد؛ نگار جواهریان، اشکان خطیبی، مهران مدیری، بابک حمیدیان، پژمان بازغی، سروش صحت، مهران غفوریان، ستاره پسیانی و....


کسانی که دو سه نفرشان برای ساخت یک سریال پرمخاطب و فیلم پرفروش کافی هستند. اما وقتی آهنگ ساز سریال قرار است نوازنده و آهنگ ساز بزرگ و بین المللی ایران استاد کیهان کلهر باشد و تهیه کننده سریال، علی اسدزاده، هم پیش از این سریال موفق و پرهزینه قورباغه را ساخته باشد، باید قطعا نام بازیگران هم به سایر عوامل بیاید. در این سریال نگار جواهریان و بابک حمیدیان که سال هاست سریالی بازی نکرده اند و در شبکه نمایش خانگی هم تا حالا هیچ سریالی نداشته اند نقش‌های اصلی را برعهده دارند.

 

همان طور که تینا پاکروان اولین سریالش را می‌سازد و همان طور که نماوا پس از چندماه که تولید جدیدی رو نکرده بود، با خاتون برمی گردد، اشکان خطیبی، دیگر نقش پررنگ سریال، هم پس از هفت سال حضور نیافتن روبه روی دوربین سینما و تلویزیون به بازیگری برگشته است و بقیه بازیگران هم آن قدر سرشناس و خوش سابقه هستند که بتوانیم به تماشای یک سریال خوب امیدوار باشیم.


ماجرا قرار است از اوایل دهه بیست و سال‌های اشغال ایران آغاز شود و اولین تیزر سریال نشان داد که حداقل از نظر بازسازی لوکیشن‌ها و کیفیت طراحی صحنه و نور و رنگ سریال می‌توان به آن امیدوار بود. اما اینکه پرداخت تینا پاکروان به عنوان نویسنده و کارگردان به این دوره پر اتفاق و جذاب تاریخ ایران تا چه حد موفق خواهد بود چیزی است که باید سه چهار هفته دیگر درباره آن حرف زد. فعلا اولین چیزی که درباره سریال سر و صدا به راه انداخته، سانسور عجیب تصویر نگار جواهریان در بیلبورد‌های شهری سریال است، نه کیفیت بالا یا پایین فنی و سینمایی.

 


 

دانلود موسیقی سریال «خاتون»، اثر کیهان کلهر

اولین تریلر سریال خاتون | همکاری کیهان کلهر با تینا پاکروان

 


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عماد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
1
این سریال سراسر توهین به گیلک‌ها و تحریف تاریخ گیلان است.

#نه_به_سریال_خاتون
#توقف_سریال_خاتون

لطفاً امضاء کنید

https://www.karzar.net/khatoon
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->