قالیباف: موضوع اتباع و سامان‌دهی آن‌ها یک موضوع جدی است + فیلم اسلامی: گفتگو‌های سازنده‌ای با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تداوم همکاری با ایران ختم رسیدگی به پرونده امیر تتلو | متهم: می‌خواستم برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کنم رئیسی: باید تمام زیرساخت‌های لازم برای ورزش قهرمانی فراهم شود قالیباف: دولت از ابتدای برنامه هفتم توسعه نباید بدهی قطعی خود به تأمین اجتماعی را به تأخیر بیندازد سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن مستکبر می‌بندیم دولت برای واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس برنامه‌ای ندارد دیدار گروسی با اسلامی در اصفهان تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب، چه گفت؟ دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم روی آنتن می‌رود چهارمین حمله مقاومت عراق به یک پایگاه رژیم صهیونیستی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اسرائیل به غرب رفح پنج شهید برجای گذاشت + فیلم (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) المیادین جزییات موافقت حماس با طرح آتش بس پیشنهادی را منتشر کرد آرایش جنگی تانک‌های رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح دبیرکل اتحادیه عرب: اسرائیل برای رفح نقشه شومی دارد حمله پهپادی دیگر مقاومت عراق به اهداف اسرائیلی؛ این‌بار جولان اشغالی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نماینده پوتین در امور افغانستان: بعید است تا پائیز پیشرفتی در مذاکرات صلح اتفاق بیفتد

  • کد خبر: ۷۷۰۵۲
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
نماینده پوتین در امور افغانستان: بعید است تا پائیز پیشرفتی در مذاکرات صلح اتفاق بیفتد
نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه برای افغانستان امروز (دوشنبه) گفت، روسیه"بیشترین" انتظارات را از مذاکرات مربوط به افغانستان که قرار است چند روز دیگر با میزبانی شهر دوحه برگزار شود دارد اما بعید است که تا فصل پاییز پیشرفت چشمگیری از این فرآیند صلح به دست آید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشته است که شهر دوحه پایتخت قطر قرار است از ۱۱ اوت میزبان نشست به اصطلاح "تروییکای گسترش یافته" باشد.

 

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه برای افغانستان در اظهاراتی گفت: ما بیشترین انتظارات را داریم اما اگر بخواهیم واقع بینانه صحبت کنیم این هم فقط یک مرحله است.

 

او بیان کرد که نباید کسی انتظار "پیشرفت چشمگیر از مذاکرات بین افغانی" تا فصل پاییز داشته باشد.

 

از سوی دیگر بر اساس گزارش رسانه طلوع نیوز، حملات شامل حملات هوایی و موشکی و تداوم درگیری ها در شهر لشکرگاه، مرکز استان هلمند افغانستان در ۴۸ ساعت گذشته باعث کشته شدن ۲۰ غیرنظامی و از بین رفتن یک کلینیک بهداشتی و یک مدرسه شده اند.

 

منابع امنیتی به این رسانه گفتند که شبه نظامیان طالبان در نواحی نزدیک به محل قرار گرفتن کلینیک و مدرسه تخریب شده پنهان شده اند. بر اساس گزارشها این نواحی هدف حملات هوایی آمریکا با استفاده احتمالی از بمب افکنهای بی-۵۲ قرار گرفته اند.

 

نشریه تایمز با استناد به منابع دفاعی آمریکایی گزارش کرد: واشنگتن بمب افکنهای بی-۵۲ را به افغانستان برای استفاده علیه طالبان اعزام کرده است. چند روز پیش این بمب افکنها حملاتی هوایی را علیه شبه نظامیان در مرکز ولایت جوزجان انجام دادند.

 

وزارت دفاع افغانستان نیز امروز اعلام کرد: نیروهای دولتی این کشور در مدت ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۵۷۰ شبه نظامی طالبان را از بین برده‌اند.

 

این وزارتخانه در توئیتر نوشت: در نتیجه عملیاتهای نیروهای دفاع و امنیت ملی افغانستان در استانهای ننگرهار، خوست، لوگر، پکتیا، قندهار، هرات، فراه، جوزجان، سمنگان، هلمند، تخار، قندوز و پنجشیر در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۵۷۹ تروریست طالبان کشته و ۱۶۱ تن دیگر زخمی شدند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->