انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش ۱۸ درصدی مصرف برق خراسان رضوی در تابستان ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۷۸۷۷۴
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
افزایش ۱۸ درصدی مصرف برق خراسان رضوی در تابستان ۱۴۰۰
سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی از رشد ۱۶ تا ۱۸ درصدی مصرف برق در ۳ ماه تابستان نسبت به مدت مشابه سال قبل در خراسان رضوی خبر داد.

طنین همتی|شهرآرانیوز، امسال با شروع تابستان زودتر از موعد شاهد افزایش مصرف برق در مشترکان خانگی و شرکت‌های صنفی و صنعتی بودیم. در کنار این موضوع خشک‌سالی در استان بر این افزایش مصرف برق دامن زد و باعث شد امسال بیشتر از گذشته شاهد خاموشی‌ها در نقاط مختلف کشور باشیم. مدیریت مصرف برق و استفاده از دستگاه سرمایشی با مصرف برق بهینه و ارائه تسهیلات به خانواده‌ها و واحدهای صنعتی در راستای مصرف بهینه برق ازجمله عوامل کاهش مصرف برق خواهد بود.


حسن حشمتی، سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی، از افزایش ۱۶ تا ۱۸ درصدی مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: مصرف برق نسبت به سال قبل به‌صورت میانگین رشد داشته است که دلایل مختلفی ازجمله گرمی هوا، خشک‌سالی، فعال‌ترشدن واحد‌های صنعتی و صنفی نسبت به پارسال و اضافه‌شدن هرساله مشترکان جدید دارد که در مجموع به افزایش سرانه برق در امسال منجر شده است


به‌گفته وی زمانی که بین تولید و مصرف ناترازی به وجود بیاید، مسلما منجر به قطعی برق می‌شود که امسال بیشتر شاهد این ناترازی بودیم. این ناترازی هم در مصارف خانگی و هم در مصارف صنعتی و کشاورزی به چشم می‌خورد.امسال گرمای هوا از اردیبهشت شروع شد و به‌دنبال آن استفاده از دستگاه‌های سرمایشی را افزایش داد. مسلما وقتی خشک‌سالی بیشتر شود، چاه‌های کشاورزی هم زودتر به مدار می‌آیند.


وی تأکید کرد: اگر مشترکان خانگی و واحدهای صنفی در مصرف برق صرفه‌جویی نمی‌کردند، مسلما این قطعی‌های برق بیشتر هم می‌شد.


سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی یادآور شد: پرمصرف‌های برق امسال بیشتر رصد می‌شدند و به آن‌ها هشدار کاهش مصرف داده می‌شد. در کنار این، به مراکز صنعتی و کشاورزی در توافقی که هرسال با آن‌ها بسته می‌شود، در صورت کاهش سرانه در اوج مصرف، مشوق‌های تعرفه‌ای داده می‌شود که امسال این مشوق‌ها بیشتر شده بود و مراکز صنعتی و صنفی نیز بیشتر استقبال کردند.


حشتمی یادآور شد: احتمال قطعی برق در این هفته کم است، اما نمی‌توان به‌یقین گفت قطعی برق نداریم. مردم باید توصیه‌های مدیریت مصرف برق را تا زمانی که جدول احتمالی برق تعیین می‌شود، در نظر بگیرند تا شاهد قطعی برق نباشیم.

برنامه احتمالی قطع برق مشهد از ۶ تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ + لیست مناطق

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->