تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شورای ششم حامی راه اندازی اولین شهرک فناوری و شهرک هوشمند کشور

  • کد خبر: ۷۹۲۳۹
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
شورای ششم حامی راه اندازی اولین شهرک فناوری و شهرک هوشمند کشور
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم کاملا حامی راه اندازی اولین شهرک فناوری و شهرک هوشمند کشور است که نمونه‌هایی از آن در دبی، کشور‌های خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید طهوریان عسکری در جلسه بازدید سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، اظهار کرد: شورای ششم شعار مشهد الرضا (ع) جهان شهر برکت و کرامت را برگزیده و وظیفه ذاتی شما این است که این شعار را به گوش همه برسانید، اما نکته حائز اهمیت این است که ضریب عملیاتی و عملکردی سازمان فاوا در تحقق این شعار چیست؟ و چه کاری برای جهان شهر مشهد در دستور کار دارند.

وی افزود: در تحقق شعار، شعار زده نشوید و به دنبال کار‌های نمایشی نروید بلکه به سمت واقعیت‌های عملی حرکت کنید. اگر نگاه شورای جدید این است که مشهد، قابلیت شمولیت جهانی دارد واقعا اینگونه است و این نگاه حاصل مطالعات زیاد است؛ ما می‌توانیم ادعا کنیم زمانی وارد کار شدیم که دارای برنامه از پیش نوشته شده بودیم.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: نکته دوم هوشمند سازی است که بخشی از آن حساسیت شخصی بنده به این موضوع و بخش دیگر ذات عملیاتی است که نسبت به این سازمان تصور می‌کنیم و انشالله باید در تحقق هوشمند سازی اقداماتی انجام شود. ایجاد شهرک فناوری و شهرک هوشمند با نگاه جهان شمولیت باید در این دوره آغاز شود و ما حتما در شورا از آن حمایت خواهیم کرد؛ زیرا ایجاد شهرک سبب ایجاد سرمایه، ایجاد شغل و... می‌شود.

طهوریان عسکری خاطرنشان کرد: همچنین توصیه بنده این است که شهرک فناوری در حاشیه شهر ایجاد شود تا به واسطه هدایت فناوری به حاشیه شهر بتوانید بخشی از ایرادات و مشکلات اقتصادی و توسعه در حاشیه شهر را برطرف کنید. شورای ششم کاملا حامی راه اندازی اولین شهرک فناوری و شهرک هوشمند کشور است که نمونه‌هایی از آن در دبی، کشور‌های خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی وجود دارد.

وی اضافه کرد: نکته سوم مبارزه با فساد است. از شما تقاضا می‌شود تمامی ایده‌های خود را در جهت تحقق اهداف شورای ششم با اعضای شورا در میان بگذارید. از نگاه بنده طلایی‌ترین دوره ارتباطی همکاران شهرداری با شورای ششم این دوره است، زیرا ما از جنس شما هستیم. حتما در مبارزه با فساد نقش جدی داشته باشید و با گسترش بستر‌های مختلف تولید نرم افزار، وب سرویس و... به این موضوع کمک کنید. شورای پنجم تلاش‌هایی در این زمینه انجام داد، اما محقق نشد، درخواست ما گام برداشتن در مسیر جاری شدن عدالت و کلید زدن بستر آزاد دریافت اطلاعات است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: موضوع پنجم استارت آپ‌ها هستند و توقع بنده از سازمان این است که پایان دوره چهار ساله به خودکفایی ۱۰۰ درصد برسد؛ زیرا ظرفیت‌های مغفول زیادی در شهرداری وجود دارد که یکی از آن‌ها استارت آپ‌ها است، کاری کنید که تمامی استارت آپ‌های جدی و درآمدزا فقط به سازمان فاوا یا کارخانه نوآوری مشهد مراجعه کنند. امروزه در سایر کشور‌های پیشرفته استارت آپ‌ها جزو درآمد‌های پایدار محسوب می‌شوند و موضوعاتی همچون فناوری‌های نو، استارت آپ‌ها و IT جزو برنامه‌های اعضای شورای ششم است که عدم تحقق آن به منزله ثبت یک ناموفقیت برای شورای ششم است.

طهوریان عسکری با اشاره به حرکت به سمت مردمی شدن باوجود انجام کار تخصصی، گفت: از پشت میز‌ها بلند شوید و با حضور در کنار مردم، بستر IT را برای آنان فراهم کنید چرا در حرم امام رضا (ع) و مساجد معتبر دفتری وجود ندارد که خدمات شهری به مردم ارائه شود! همچنین از ایده‌های نو، تازه و اقدامات نوآورانه استقبال کنید و برای این افراد فرش قرمز پهن کنید تا بتوانیم شهر مشهد را به قطب IT کشور تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این توصیه می‌شود با افراد بزرگ در حوزه IT، وب سرویس‌ها و هوشمند سازی افزایش و با پلیس فتا ارتباط موثری ایجاد کنید. همچنین دیتا‌های مورد نیاز را در اختیار اعضا شورای قرار دهید. در حوزه شهر من به سمت به روز آوری حرکت و خدمات شهرداری مشهد را در غالب این اپلیکیشن ارائه دهید.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: پنج شاخص مورد نظر شهردار منتخب مشهد برای همکاران پاکدستی، پرکاری، نگاه عالمانه، روحیه جهادی و وابستگی عمیق به گفتمان انقلاب اسلامی است و تلاش کنید که در این مسیر گام بردارید.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->