لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است
سرخط خبرها

بیانیه «آپارات» و «فیلیمو» درپی حذف‌شان از گوگل‌پلی

  • کد خبر: ۸۰۰۳۰
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
بیانیه «آپارات» و «فیلیمو» درپی حذف‌شان از گوگل‌پلی
صبا ایده اعلام کرد حذف اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو از گوگل پلی تحت تاثیر تحریم اعمال شده علیه ایران صورت گرفته و برای رفع این مشکل مشغول رایزنی از طریق وکلای خود است.

به گزارش شهرآرانیوز، در متن بیانیه شرکت صبا ایده، مالک آپارات و فیلیمو آمده است:

 

۱۰ روز پیش طی یک ایمیل از طرف گوگل به ما اعلام شد که اپلیکشن‌های آپارات و فیلیمو با توجه به بند ۱۶.۵ قوانین توسعه دهندگان و به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، از روی گوگل پلی حذف می‌شوند. 

 

ما بر این باوریم که حذف این دو اپلیکشن به بازار داخلی این دو پلتفرم آسیبی جدی نخواهد زد ولی قطعا در رشد برون مرزی سرویس‌های آپارات و فیلیمو و همچنین استفاده کاربران داخلی در سیستم عامل اندروید تی وی محدودیت جدی ایجاد می‌کند. 

 

ما از وزارت خارجه و وزارت ارتباطات کشور می‌خواهیم با انجام مکاتبه نسبت به این اتفاق واکنش داشته باشند، ضمن اینکه وکلای خارجی و داخلی ما در حال بررسی حل این مسئله هستند. 

 

در ادامه توییت و اظهار نظر شخصی محمدجواد شکوری مقدم مدیر عامل هلدینگ صباایده را درباره تحریم‌ها و طرح صیانت بخوانید: 

 

«امیدوارم دوستان صیانت دوست، حذف اپ‌های آپارات و فیلیمو به دلیل تحریم‌ها از سوی گوگل را دستاویز و مؤید طرح خود نبینند.  اگر حرف اکوسیستم داخلی را می‌شنوید و برای ما طرح می‌نویسید، هر دو برایمان آزار دهنده و مانع توسعه است. فتأملوا…»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->