پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد
سرخط خبرها

فحاشی هوادارنماها به پیشکسوت استقلال؛ از اینستاگرام تا فرودگاه!

  • کد خبر: ۸۰۸۲۹
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
فحاشی هوادارنماها به پیشکسوت استقلال؛ از اینستاگرام تا فرودگاه!
برخی افراد به اسم هواداری هرآنچه ناشایست است را درفضای مجازی و فضای حقیقی نثار زحمت کشیده‌های باشگاه استقلال می‌کنند وتصمیم گیران این باشگاه هم هیچ واکنشی نسبت به این رفتار‌های نا مناسب نشان نمی‌دهند. این ماجرا به شدت باشگاه استقلال را تحت الشعاع قرار داده است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، فضای فرهنگی باشگاه استقلال به واسطه رفتار‌های نامناسب برخی هواداران به شدت خدشه دار شده و تصمیم گیران این باشگاه باید فکری به حال این موضوع مهم کنند. مصاحبه اخیرمحمود فکری علیه برخی جریان‌های فحاش درفضای مجازی که پیش‌تر هم انجام شده بود، بخشی از معضلات استقلال در اینستاگرام را به تصویر می‌کشد و اتفاقات اخیر علیه پرویزمظلومی نیز نشان داد که خارج از فضای مجازی نیز اوضاع بسیار وخیم است و برخی با ظاهر هواداری هرآنچه ناشایست است را نثار افرادی می‌کنند که دراین باشگاه زحمات بسیاری کشیده‌اند.

پرویزمظلومی شاید اکنون درقامت عضو هیات مدیره فرد آن چنان اثرگذاری نباشد، اما او در دوران بازیگری و پیامدش مربیگری در استقلال موفقیت‌های قابل توجهی را برای این باشگاه رقم زده به گونه‌ای که  توانسته نام خود را به عنوان یکی از چهره‌های کامیاب درکتاب تاریخ این باشگاه به ثبت برساند.

حتی اگر مظلومی را اکنون عنصری فایده بخش درمیان اعضای هیات مدیره ندانیم، اما نمی‌توانم چشم ببندیم برنتایجی که او در دوران مربیگری برای استقلال رقم زد. مظلومی در زمان مربیگری‌اش خالق نماد چهار (چهار برد دردربی) بود ویک جام حذفی را هم برای استقلال به ارمغان آورد؛ جامی که درسال‌های اخیر به شدت برای استقلال به یک آرزو تبدیل شده و مجموعه بازیکنان و مربیان این باشگاه قادر به تصاحب آن نیستند.

 گرچه مظلومی در آخرین دوره حضورش به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال نتایج مطلوبی به دست نیاورد و حتی دردربی نیز شکست تلخی را متحمل شد، اما آنچه او درسال‌های قبل‌تر رقم زد، چندان هم دم دستی و ساده نبود ومظلومی امروز می‌تواند در دوره مربیگری خود به عنوان رقم زننده بخشی از موفقیت‌های تاریخ ۷۰ ساله استقلال لقب بگیرد.

 با همه این ها، اما برخی به اسم تعصب و با نقاب هواداری به خود اجازه می‌دهند زننده‌ترین الفاظ را نثار یکی از چهره‌های مهم این باشگاه کنند بی آنکه عقبه‌اش را مورد توجه قرار دهند.

توهین به این شخصیت محصول باشگاه استقلال، کمی قبل‌تر درمقابل درباشگاه استقلال کلید خورد و به فرودگاه کشیده شد و اگر مدیران باشگاه استقلال همان روز که یکی، دو هوادارنما‌ها به مظلومی بی احترامی کرده بودند از راه قانونی وارد عمل می‌شدند و مقابل این هتک حرمت‌ها وبدعت گذاری‌های غلط می‌ایستادند و قانون جریمه فرد هتاک را تعیین می‌کرد، کسی به خودش اجازه نمی‌داد دوباره فحاشی را درفرودگاه تکرار کند و تصویرزشتی از باشگاه استقلال پدید آورد.

باشگاه استقلال درسال‌های اخیر به شدت دراین بخش سستی به خرج داده و حتی درمقابل انبوهی از صفحات مجازی هتاک که مانند قارچ در فضای مجازی سبزشده‌اند وهرآنچه ناشایست است را نثاراین و آن می‌کنند یا خط فکری‌های غلط می‌دهند، سکوت کرده است که اگر مقابل این سیل ویرانگر می‌ایستاد اکنون شاهد رفتار‌های قابل تحمل تری از این جریان‌ها بودیم، اما بی تفاوتی درمقابل رشد بی رویه بی احترامی و هتاکی در صفحات مجازی سبب شده صدای بسیاری از پیشکسوتان این باشگاه درآید و شاهد اعتراض آن‌ها به وضعیت موجود باشیم.

 مصاحبه اخیر محمود فکری نیز نتیجه همین اهمال است و چنانچه باشگاه استقلال ماجرای فحاشی به فکری را که او نیز جزو نوادر باشگاه استقلال محسوب می‌شود، پیگیری می‌کرد شاید نتیجه امروز پدید نمی‌آمد. برخی جریان‌ها درفضای مجازی (که ردیابی آن‌ها هرگز کار سختی هم نیست) بی آنکه تاریخچه پیشکسوتان استقلال را مورد توجه قراردهند تنها به لجن پراکنی علیه این چهره‌ها درفضای مجازی می‌پردازند تا اسب خود را دراین باشگاه پیش برانند و به مقاصد خود برسند.

 محمود فکری هراندازه هم که درماموریتش به عنوان سرمربی دراستقلال موفق نبود_که البته کارنامه او آن قدر هم سیاه نیست_ در دوران بازیگری برای استقلال زحمات بسیاری کشید و حتی مظهرتعصب و غیرت شناخته می‌شد، اما چگونه می‌شود که همین چهره محبوب میانه‌های دههه هفتاد وهشتاد شمسی به واسطه سم پاشی‌ها تبدیل می‌شود به عنصرنامطلوب درباشگاه استقلال می‌شوند و به اسم انتقاد فنی مورد بی مهری‌های بزرگ قرار می‌گیرند.

استقلال دروهله اول باید واژه فرهنگی که درمقابل باشگاهش هک شده را مراقبت کند. جام‌ها و قهرمانی‌ها دراین باشگاه کم نبوده و هنوز هم بسیاری از تیم‌های لیگ برتری آرزوی قهرمانی درآسیا را دارند که استقلال درسال‌های دور به این مهم رسیده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->