سرخط خبرها

درخشش مستندساز خراسانی در جشنواره فیلم کانادا با فیلم «مایا»

  • کد خبر: ۸۰۹۶۳
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
درخشش مستندساز خراسانی در جشنواره فیلم کانادا با فیلم «مایا»
فیلم مستند «مایا» ساخته «جمشید مجددی» مستندساز خراسان رضوی به جشنواره بین المللی فیلم ونکوور کانادا راه یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، جمشید مجددی مستندساز خراسانی گفت: فیلم مستند مایا ۹۰ دقیقه است که ساخت آن از سال ۱۳۹۴ در باغ وحش مشهد آغاز شده و چهار سال به طول انجامیده است.

او افزود: موضوع کلی این مستند درباره ارتباط انسان با محیط زیست است و ماجرا‌های یک مربی با ببر را به تصویر می‌کشد که ۹۰ درصد آن در مشهد و باقی آن در "میان کاله" استان مازندران که خاستگاه ببر ایرانی می‌باشد تصویربرداری شده است.

مستند ساز خراسانی ادامه داد: ساخت فیلم مستند "مایا" در سال ۱۳۹۹ اکران شد و نخستین اکران رسمی آن در جشنواره فیلم زوریخ سوئیس بود و قرار است ۳۰ اکتبر امسال نیز در جشنواره فیلم ونکوور کانادا به نمایش درآید.

مجددی بیان کرد: فیلم مستند "مایا" تاکنون در پنج جشنواره بین المللی اکران و موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران در جشنواره فیلم کالینینگراد روسیه نیز شده است.

جمشید مجددی متولد تربت‌جام و دانش‌آموخته رشته کارگردانی تلویزیون از دانشکده صداوسیماست.

همچنین فعالیت خود را از سال ۱۳۷۹ با مستند "دست‌های خسته" در مشهد آغاز کرد که با همین فیلم جایزه اول جشنواره‌های «Religion Today» ایتالیا و فیلم‌های تلویزیونی مقدونیه و جایزه اول کارگردانی و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره آثار دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشکده صدا و سیما را به دست آورد.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->