اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی
سرخط خبرها

امام رضا (ع) قطب فرهنگی جهان است

  • کد خبر: ۸۲۳۱۱
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
امام رضا (ع) قطب فرهنگی جهان است
آیت‌ا... علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه مشهد: من در مشهد با دو اصطلاح «گردشگری» و «شهروندی» مخالف هستم، زیرا این شهر مال امام رضا (ع) است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده، ولی فقیه در استان، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: من در مشهد با دو اصطلاح «گردشگری» و «شهروندی» مخالف هستم، زیرا این شهر مال امام رضا (ع) است؛

بنابراین امام هشتم (ع) زائر و مجاور دارند. مهم است که از چه نام‌هایی در شهر امام رضا (ع) استفاده می‌شود، زیرا امام هشتم (ع) قطب فرهنگی جهان است.

آیت ا... سیداحمد علم الهدی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی و جمعی از فعالان حوزه هتل داری خراسان رضوی، با اشاره به خسارت‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: مصیبت‌هایی که از نظر اقتصادی و صنفی بر جریان خادمان زیارتی امام هشتم (ع) در جریان این بیماری منحوس وارد شد، واقعا مصیبت‌های شایان توجهی است و امیدواریم امام رضا (ع) این خسارت‌ها را جبران کنند.

وی به متضرر شدن صنعت هتل داری مشهد و استان در این دوره اشاره کرد و ادامه داد: مجبور بودید دو سال حقوق کارمندان خودتان را در هتل‌ها بدهید، درحالی که درآمدی وجود نداشت. این دوران گذشت، اما شما مهمان دار آقایی هستید که بر همه چیز توانایی دارد و درصورتی که خدمات و زحمات شما آمیخته با اخلاص باشد، امام هشتم (ع) آن را جبران خواهند کرد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: با پیگیری مدیرکل میراث فرهنگی استان، دولت باید بخشی از خسارات کرونا را به واسطه آسان کردن تسهیلات جبران کند تا شما بیشتر از این متحمل ضرر نشوید.

بسیاری از طرح‌های گردشگری استان عملیاتی نشد

آیت ا... علم الهدی با اشاره به اینکه در مسئله گردشگری استان متأسفانه در ادوار قبلی بسیاری از طرح‌ها عملیاتی نشد، افزود: وقتی شما عنوان گردشگری را به شهر می‌دهید، بسیاری از سرمایه گذارانی که دین داری برایشان مهم نیست، برای سرمایه گذاری به این شهر می‌آیند، زیرا این شهر به خاطر رفت وآمد ۴ میلیون زائر خارجی، شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شما خادم زائر امام رضا (ع) هستید و باید با افرادی که سعی می‌کنند در شهر امام رضا (ع) ناهنجاری ایجاد کنند، مقابله کنید؛ در بحث میراث فرهنگی نیز بالاترین میراث این شهر، امام رضا (ع) است، پس باید مراقب معرفی این آستان و دیگر میراث فرهنگی باشید.

هتل‌ها دچار ناهنجاری اخلاقی نشوند

وی با اشاره به لزوم توجه به ابعاد فرهنگی خدمت به زائران گفت: هتل‌ها زوارخانه امام رضا (ع) است؛ پس مراقب باشید این فضا دچار ناهنجاری اخلاقی نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->