ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

غذای مورد نیاز استخوان‌ها

  • کد خبر: ۸۳۵۵۹
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
غذای مورد نیاز استخوان‌ها
استخوان‌ها هم همانند دیگر اعضای بدن نیاز به رسیدگی و تغذیه مناسب دارند؛ بنابراین نیاز است مواد مغذی آن‌ها تامین شود.

به گزارش شهرآرانیوز، بدن انسان برای تقویت استخوان‌ها به کلسیم نیاز دارد؛ سلامت ضعیف استخوان‌ها منجر به بروز بیماری‌هایی مانند راشیتیسم و پوکی استخوان شده و خطر شکستن استخوان‌ها را در اثر افتادن افزایش می‌دهد. کلسیم یکی از مواد معدنی است که به افزایش تراکم استخوان و استحکام این بافت حیاتی کمک می‌کند، اما تنها ماده معدنی مورد نیاز برای سلامت استخوان نیست؛ بنابراین افراد می‌توانند با تامین مواد مغذی استخوان‌ها، سلامت آن‌ها را تضمین کنند. در ادامه شما را با برخی مواد مغذی برای استحکام و سلامت  استخوان‌ها آشنا می‌کنیم:

ویتامین K

یک دلیل مهم برای افزودن غذا‌های غنی از ویتامین K به رژیم غذایی شما وجود دارد که آن حفظ سلامت استخوان‌هاست. ویتامین K مسئول فعال‌سازی پروتئینی است که نقش اساسی در انعقاد خون و متابولیسم کلسیم دارد و رسوب کلسیم روی استخوان‌ها را تنظیم می‌کند. ویتامین K همچنین با فعال کردن پروتئین دیگری به نام "ماتریکس GLA" از تجمع کلسیم در بافت‌های نرم جلوگیری می‌کند. متوسط ​​مصرف روزانه ویتامین K برای زنان ۱۲۲ میکروگرم و برای مردان ۱۳۸ میکروگرم است. برخی از منابع رایج ویتامین K عبارتند از کلم بروکلی، اسفناج، کلم و کاهو.

ویتامین D

ویتامین D که به عنوان ماده مغذی آفتاب نیز شناخته می‌شود برای افزایش تراکم استخوان و حفظ سلامت استخوان‌ها مورد نیاز است. ویتامین D به جذب کلسیم و حفظ مقدار کافی مواد مغذی در خون کمک می‌کند. هنگامی که سطح کلسیم در خون پایین است، این ماده مغذی شروع به جذب آن از غذا می‌کند. به غیر از نور خورشید، این ماده مغذی را می‌توانید از غذا‌هایی مانند بامیه، اسفناج، سویا و ماهی از جمله ساردین و ماهی آزاد دریافت کنید.

غذای مورد نیاز استخوان‌ها

پروتئین

رژیم غذایی با پروتئین بالا می‌تواند تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش داده و سرعت از دست دادن استخوان را کاهش دهد. پروتئین تقریباً ۵۰ درصد حجم استخوان و یک‌سوم جرم آن را تشکیل می‌دهد. مصرف کافی پروتئین همچنین می‌تواند خطر شکستگی و از دست دادن استخوان را کاهش دهد. برخی منابع پروتئین کامل شامل عدس، لوبیا، گوشت طیور و محصولات لبنی است.

منیزیم

منیزیم مسئول فعال‌کردن بیش از ۳۰۰ واکنش در بدن شما است. علاوه بر این، برای سلامت استخوان نیز ضروری است، زیرا حدود ۶۰ درصد از این ماده معدنی در بافت استخوان یافت می‌شود. افرادی که مقادیر بیشتری منیزیم را از طریق رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند، تراکم توده استخوانی بهتری دارند. توصیه روزانه برای منیزیم ۳۲۰ میلی‌گرم در روز برای افراد ۱۹ تا ۳۰ سال و ۴۲۰ میلی‌گرم در روز برای افراد ۳۱ ساله و بالاتر است. مصرف منیزیم در رژیم غذایی را می‌توان با مصرف غذا‌هایی مانند آجیل، حبوبات، دانه‌ها و غلات کامل افزایش داد.

غذای مورد نیاز استخوان‌ها

ویتامین C

به گزارش تایمز آو ایندیا، ویتامین C نیز مسئول تولید کلاژن در ماتریکس استخوان است. همچنین رادیکال‌های آزاد مضر برای سلامت استخوان را از بین می‌برد. دوز معمول ویتامین C حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم در روز است که می‌تواند با مصرف پرتقال، گوجه‌فرنگی و سایر میوه‌های حاوی اسید سیتریک تامین شود.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->