مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

ابراز نگرانی یونیسف از افزایش نقض حقوق کودکان در افغانستان

  • کد خبر: ۸۴۳۶۷
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
ابراز نگرانی یونیسف از افزایش نقض حقوق کودکان در افغانستان
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید که از افزایش نقض حقوق کودکان در افغانستان به‌شدت نگران است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یونیسف امروز (یک‌شنبه، ۲۵ میزان- مهر) این موضوع را در واکنش به کشته‌شدن کودکان در حملات انتحاری بر مساجد شیعیان در قندهار و قندوز مطرح کرده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در توئیتی گفته است باید از کودکان در افغانستان محافظت شود و آنان نباید هزینه‌ی جنگ را بپردازند.

براساس اعلام یونیسف، در حمله‌ی انتحاری بر «امام‌بارگاه فاطمیه» در قندهار، دو کودک ۱۷ ساله هم کشته شده‌اند. این رویداد دو روز پیش به وقوع پیوست و در آن سه مهاجم انتحاری در داخل امام‌بارگاه فاطمیه مواد انفجاری همراه‌شان را در میان نمازگزاران انفجار دادند.

مسئولیت این حمله را گروه داعش به عهده گرفته و در نتیجه‌ی آن دست‌کم ۶۲ نفر کشته و ۹۰ نفر دیگر زخمی شدند.

در تاریخ ۱۶ میزان-مهر هم مسجد سیدآباد در مرکز ولایت قندوز هدف حمله‌ی انتحاری قرار گرفت. به گفته‌ی منابع صحی در این رویداد، بیش از ۱۵۰ نفر کشته و حدود ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

مسئولیت این حمله را داعش بر عهده گرفته و گفته است که مهاجم انتحاری مسجد مرکزی شیعیان را در قندوز هدف قرار داده بود.

منبع: اطلاعات روز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->