ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

چگونه نرم کننده پارچه درست کنیم؟

  • کد خبر: ۸۵۸۳۹
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
چگونه نرم کننده پارچه درست کنیم؟
استفاده از مایع نرم‌کننده پارچه موجب می شود، هم اتوکشی لباس‌ها راحت‌تر شود و هم از میزان الکتریسیته ساکن در آن‌ها بکاهد.

امیر مقدم | شهرآرانیوز؛ استفاده از ماشین و پودر‌های شوینده برای شست‌وشوی لباس‌ها خواه ناخواه شما را از استفاده از مایع نرم‌کننده پارچه ناگزیر می‌کند تا هم اتوکشی لباس‌ها راحت‌تر شود هم از میزان الکتریسیته ساکن در آن‌ها بکاهد. اگر از هزینه‌ای اضافی که به سبد اقتصادی خانواده تحمیل می‌شود چشم‌پوشی کنیم، از حساسیتی که این مواد ممکن است به‌ویژه برای بچه‌ها ایجاد کند و آسیبی که ترکیبات شیمیایی موجود در آن‌ها به محیط زیست می‌زند نمی‌توان راحت گذشت. برای همین، این هفته می‌خواهیم دستور تهیه مایع نرم‌کننده خانگی برای پارچه را آموزش بدهیم. این نرم‌کننده را باید پس از پایان شست‌وشو و قبل از مرحله آب‌کشی، به لباس‌ها اضافه کنید.

نیم‌لیتر سرکه سفید، یک لیتر آب و ۲ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین همه موادی است که برای تهیه مایع نرم‌کننده لباس در خانه نیاز دارید. همه را با هم ترکیب کنید. جوش‌شیرین که حل شد، مایع را به لباس‌ها اضافه کنید. اگر از شست‌وشوی دستی هم استفاده می‌کنید، دست‌کم ۱۰ دقیقه زمان برای خیس‌کردن لباس‌ها در مایع وقت بگذارید. افزون بر این، این ترکیب لباس‌ها را تمیز و لکه‌بری هم می‌کند. ترکیب یک لیتر سرکه سفید، ۷۵ گرم جوش‌شیرین، ۲۵۰ گرم نمک دریا و ۱۵ قطره از هر روغن گیاهی که بوی آن را دوست دارید هم می‌تواند ترکیب فوق‌العاده دیگری برای نرم‌کردن پارچه‌ها باشد. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از این ترکیب برای هر مرحله شست‌وشو کافی است.

نرم‌کننده پارچه نخرید، درست کنید!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->