ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

مطالبه شهردار مشهد از پلیس

  • کد خبر: ۸۶۷۵۸
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
مطالبه شهردار مشهد از پلیس
ارجائی، شهردار مشهد: از پلیس می‌خواهم که تمام تلاش خود را برای برقراری انضباط ترافیکی داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد با اشاره به لزوم وجود برنامه جامعی برای کم شدن از میزان تلفات جانی تصادفات رانندگی، گفت: مطالبه جدی ما از پلیس راهور، ارائه برنامه‌ای جامع برای کاهش تلفات انسانی در تصادف‌هاست و برای اجرایی‌شدن این برنامه هم تمامی دستگاه‌های شهر و استان باید پای کار بیایند؛ مردم برای ما اهمیت دارند و در بحث تلفات رانندگی، از نظر ما حتی فوت‌کردن یک نفر هم زیاد است؛ خواهش ما از همشهریان عزیز این است که در این موضوع هم رعایت کنند و هم مطالبه داشته باشند.

سیدعبدا... ارجائی در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه امروز وضعیت ترافیکی مشهد خیلی بهتر از دیگر شهر‌های کشور نیست، گفت: برای بهبود این شرایط باید نکات انضباط ترافیکی را به صورت مصداقی اجرا کنیم؛ برای مثال در بحث حق‌تقدم عابر پیاده، برخی شهروندان خودرو‌های خود را در پیاده‌رو پارک می‌کنند و اصلا به این نکته توجه نمی‌کنند که شاید یک شهروند نابینا یا معلول بخواهد از این مسیر عبور کند؛ همین موضوع باعث می‌شود که عابران مجبور به عبور از سواره‌رو شوند و احتمال تصادف‌کردن آن‌ها با خودرو‌ها افزایش پیدا کند.

شهردار مشهد با بیان اینکه ترویج رانندگی بین خطوط از دیگر مصداق‌های انضباط ترافیکی است که باید به‌طور جدی به آن پرداخته شود، افزود: ویراژ دادن و تغییر مسیر‌های ناگهانی بدون استفاده‌کردن از راهنما، از مصداق‌های همین موضوع است که پلیس قاطعانه باید برای اصلاح آن ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: نباید در آمار‌های تصادف‌ها، آمار ۲ سال گذشته را که کشور درگیر کرونا بود، خیلی ملاک قرار دهیم؛ اگر در این مدت آمار‌های تصادف کاهش پیدا کرده، بخشی از آن به‌دلیل کاهش کلی میزان عبور و مرور مردم در این بازه زمانی بوده و متکی به عملکرد ما نبوده است.

ارجائی با بیان اینکه انضباط ترافیکی یکی از مسائل اصلی شهر است که بدون همراهی مردم حل نخواهد شد، افزود: البته منظور از این حرف این نیست که مردم مشکل اصلی هستند، اما واقعیت این است که اگر بخواهیم به اضلاع مختلف این مسئله وزن بدهیم، رعایت فرهنگ ترافیک توسط مردم وزن زیادی خواهد داشت؛ از این رو در جلسه شورای ترافیک مشهد از همه متولیان مخصوصا پلیس خواستم که تمام تلاش خود را برای برقراری انضباط ترافیکی داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->