گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه
سرخط خبرها

وزن مادر قبل از بارداری روی ابتلا به بیماری‌های آلرژیک کودکان اثرگذار است

  • کد خبر: ۸۷۱۳۰
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰
وزن مادر قبل از بارداری روی ابتلا به بیماری‌های آلرژیک کودکان اثرگذار است
محققان کانادایی می‌گویند: وزن مادر قبل از بارداری ممکن است بر خطر ابتلای نوزاد به بیماری‌های آلرژیک در اوایل دوران کودکی تأثیر بگذارد.

به گزارش شهرآرانیوز، یک مطالعه جدید روی نزدیک به ۲۵۰ هزار کودک در انتاریو کانادا طی هفت سال نشان داد که وزن مادر قبل از بارداری ممکن است بر خطر ابتلای نوزاد به بیماری‌های آلرژیک در اوایل دوران کودکی تأثیر بگذارد، در حالی که به نظر نمی‌رسد افزایش وزن در دوران بارداری تأثیر مشابهی داشته باشد.

نکات کلیدی این مطالعه، به رهبری «سباستین سرگو» از دانشکده پزشکی اوتاوا، به شرح زیر است:

• هیچ ارتباطی بین افزایش وزن مادر در دوران بارداری و بیماری آلرژیک دوران کودکی یافت نشد.

• کودکانی که از مادران چاق در طول بارداری متولد می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلاء به آسم بودند، اما احتمال ابتلاء به درماتیت و آنافیلاکسی تا حدودی کمتر بود. به طور خاص، کودکانی که از مادران چاق قبل از بارداری متولد می‌شدند، ۸ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری آسم بودند.

• مادرانی که با اضافه وزن یا چاقی وارد بارداری می‌شوند، بسیاری از کودکان شأن در اوایل دوران کودکی به بیماری آلرژیک مبتلا می‌شوند.

• در سطح جهانی، روند بیماری‌های آلرژیک به ابعاد همه گیر رسیده و به شایع‌ترین و زودرس‌ترین گروه بیماری‌های مزمن تبدیل شده است.

منبع: جام جم آنلاین 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->