نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

نیروگاه‌ها، عامل ایجاد ۲۰ درصد آلودگی هوای مشهد

  • کد خبر: ۸۷۳۵۵
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
  • ۱
نیروگاه‌ها، عامل ایجاد ۲۰ درصد آلودگی هوای مشهد
عضو کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۲۰ درصد آلودگی هوای مشهد ناشی از ۴ نیروگاه این شهر است که برای تولید برق، به‌ویژه در پاییز و زمستان، از سوخت مازوت استفاده می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عضو کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۲۰ درصد آلودگی هوای مشهد ناشی از ۴ نیروگاه این شهر است که برای تولید برق، به‌ویژه در پاییز و زمستان، از سوخت مازوت استفاده می‌کنند.

ایمان فرهمندی با بیان اینکه یکی از منابع اصلی آلاینده هوای شهر مشهد، نیروگاه‌های برق پیرامون شهر است، اظهارکرد: این نیروگاه‌ها برق را با استفاده از سوخت‌های فسیلی تولید می‌کنند، اما در روز‌های سرد سال که نیاز کاربری‌های خانگی به گاز افزایش می‌یابد، به سوزاندن سوخت‌های سنگین اعم از مازوت و نفت کوره روی می‌آورند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: آلایندگی ناشی از این سوخت‌ها زیاد است. همچنین دارای ترکیبات گوگرد و دوده هستند که تهدیدکننده سلامت شهروندان و سرطان‌زاست.

فرهمندی افزود: بر اساس مطالعات سیاهه انتشار، ۲۰ درصد آلودگی هوای مشهد ناشی از فعالیت ۴ نیروگاه برق پیرامون شهر است.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با پاییز و زمستان، در اثر پدیده وارونگی دما، فعالیت این نیروگاه‌ها و استفاده از سوخت مازوت، وضعیت بحرانی و خطرناکی را برای سلامت شهر و شهروندان رقم می‌زند، بیان کرد: نیروگاه‌های برق باید از فیلتر‌های استاندارد در مبادی خروجی آلاینده‌ها استفاده کنند تا آسیب‌های ناشی از آن به کمترین اندازه برسد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ به بعد، سوخت مازوت و دیگر سوخت‌های سنگین از تهران به شهر‌های دیگر، به‌ویژه مشهد منتقل می‌شود، افزود: این کار ظلم در حق مجاوران بارگاه منور رضوی است. امیدواریم دستگاه‌های مختلف همچون شرکت نفت، شرکت برق، توانیر، مجلس و استانداری و... به این مهم حساسیت بیشتری داشته باشند و به کمک تغییر رویه‌ها بیایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
0
متاسفم برای مسئولانکه به فکرمانیستن خونمون نزدیک نیروگاهه چکارکنیم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->