رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جان‌گرفتن کشتی خراسان رضوی با مدال‌آوری «جوان»

  • کد خبر: ۸۷۳۹۲
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
جان‌گرفتن کشتی خراسان رضوی با مدال‌آوری «جوان»
گفتگو‌ی شهرآرا با کشتی‌گیر ملی‌پوش شهرمان که بعد از نزدیک به ۲ دهه مشهدی‌ها را در عرصه بین‌المللی صاحب مقام کرد را بخوانید.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هیچ لازم نیست درباره سن‌و‌سال احمد، کنکاش شود. ستاره آسمان‌بلگراد برای مشهدی‌هایی که سال‌هاست حسرت تماشای جوانانشان در عرصه‌های بین‌المللی روی تشک کشتی را دارند، با سن جوانی در رده امید‌ها کشتی گرفت؛ پسری که پیش‌تر هم پا را از مرز‌های جاه‌طلبی فراتر گذاشته بود و به دعوت کمیته فنی فدراسیون تنه به تنه قهرمانان بزرگ‌سال تیم ملی دست‌کم در اردو‌ها کشتی می‌گرفت. احمد محمدنژاد‌جوان، آزادکار ۵۷‌کیلوگرم مشهدی، در رقابت‌های جهانی امید‌ها توانست کاری کند کارستان و بعد از یک دهه یک مدال ارزشمند جهانی را برای کشتی خراسان به‌ارمغان آورد.

برنز احمد جوان آن‌قدر شیرین بود که گزارشگر شیرین‌لهجه مشهدی بار‌ها روی آنتن زنده تلویزیونی به مشهدی‌بودن همشهری‌اش اشاره کند. هادی عامل آن‌قدر از این برنز هیجان‌زده بود که بار‌ها تأکید کرد که بعد از برادران خادم، امیر توکلیان و مجید خدایی، کشتی مشهد قهرمان دیگر‌ی در این اندازه که مدال جهانی بگیرد، نداشته است. با ستاره هجده‌ساله تیم ملی کشتی امید‌ها که روز گذشته با کاروان تیم ملی از بلگراد به کشورمان برگشت، گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

پسر کو ندارد نشان از پدر

هنوز صدایش زنگ جوانی دارد؛ درست شبیه چهره‌اش که نشان می‌دهد در آوردگاه بزرگان چگونه بزرگی کرده است. احمد درباره خودش می‌گوید: بچه محله فدائیان اسلام هستم. در مدرسه امام‌جواد (ع) ناحیه‌۲ درس خواندم و پدرم یک کشتی‌گیر بوده و الان هم مربی است. ستاره مشهدی آسمان‌بلگراد خاطرنشان می‌کند: پدرم مدال کشتی ارتش‌ها را دارد و از همان ده‌سالگی با من کشتی می‌گرفت و مرا به این رشته ترغیب می‌کرد. باید بگویم اولین معلم زندگی‌ام پدرم بوده است و همیشه بابت زحماتش دست‌بوسش هستم.

استارت با آقا‌مسلم فرنگی‌کار

همین سال قبل بود که در میان نام کشتی‌گیران نوجوان و جوان تیم آکادمی نادری‌خادم، یک نام بیش از دیگران خودنمایی می‌کرد. نام آزادکار جوانی که اگرچه مثل سایر رفقایش در نبرد با غول‌های لیگ برتر کشتی توفیق چندان نداشت، اما دست‌کم نمایش بهتری داشت. احمد جوان درباره شروع حرفه‌ای کشتی‌اش به شهرآرا‌ورزشی می‌گوید: اولین باشگاه کشتی که کار کردم، باشگاه شهرداری بود.

آنجا زیر‌نظر آقا‌مسلم نادری‌خادم کارم را شروع کردم و بعد از آن هم زیر‌نظر قاسم آقا‌فیلابی و آقا‌مرتضی علیزاده کار کردم. جوان که یک آزادکار است، در‌حالی استارت کشتی‌اش را با قهرمان فرنگی‌کار مشهدی، مسلم نادری‌خادم داشت که سال گذشته در تیم همین قهرمان در رقابت‌های لیگ برتر فرصت دیده‌شدن را به دست آورد و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

معجزه دیده‌شدن و اردوی ملی

شاید خیلی‌ها حضور تیم آکادمی نادری‌خادم در لیگ برتر را با شکست‌های پیاپی برای کشتی مشهد ناامیدکننده بدانند، اما حقیقت آن است که همین تیم متشکل از نوجوانان و جوانان، فرصت طلایی را برای کشتی‌گیران مشهدی فراهم آورده است. نمونه‌اش همین احمد محمدنژاد‌جوان که بعد از درخشش در لیگ سال قبل مورد‌توجه کمیته فنی فدراسیون کشتی قرار گرفت و از همان‌موقع به اردو‌های تیم‌های ملی جوانان، امید‌ها و حتی بزرگ‌سالان دعوت شد.

محمدنژاد در‌این‌باره می‌گوید: چند اردو پیش از مسابقات جهانی نروژ به تیم ملی بزرگ‌سالان دعوت شدم و در کنار کشتی‌گیران بزرگ‌سال تمرین کردم. قرار بود حتی به مسابقات جایزه بزرگ اعزام شوم که به‌خاطر مشکل پاسپورت نتوانستم بروم؛ اما خدا‌را‌شکر فرصت حضور در رقابت‌های امید‌های جهان در صربستان به دست آمد و اینجا توانستم خودم را نشان دهم. جوان حتی امسال به عضویت تیم مدعی سهند ارس تهران در‌آمده است و در ترکیب این تیم به میدان لیگ برتر می‌رود.

قصه بلگراد؛ قصه عشق و شیدایی

تقابل با پارتیک آمریکایی بعد از قرعه استراحت در دور اول، برای آزادکار جوان مشهدی که هرگز میدان بین‌المللی ندیده است، یک تقابل سخت‌تر از دشوار است. شاید به همین‌خاطر بود که احمد محمدنژاد‌جوان، وقت اول را ۷‌بر ۰ به حریف آمریکایی داد.

او در وقت دوم رفته‌رفته به اوضاع مسلط شد و در‌نهایت در حالت تساوی ۱۱‌بر‌۱۱ به‌خاطر کسب امتیاز آخر برنده اولین میدان جهانی خود شد؛ بردی که خودش دربار‌ه آن می‌گوید: راستش من تا‌به‌حال تجربه حضور در مسابقات خارج از کشور را نداشتم و از شرایط آمادگی خوبی برخوردار بودم، اما تمرکز لازم را نداشتم. وی می‌افزاید: بعد از کشتی اولم با پارتیک آمریکایی، به خودم گفتم پسر تو چرا این‌طور کشتی گرفتی! خودم هم تعجب کردم. جوان تصریح می‌کند: بعد از باخت به قرقیز و در شانس مجدد توانستم حریف گینه‌ای را ۱۸‌بر‌۸ و با کسب امتیاز عالی ببرم. کسب مدال در این مسابقات برای من رؤیایی بود.

آینده پیش‌روی این «جوان» است

احمد محمدنژاد‌جوان حالا دیگر امید آینده کشتی مشهد است؛ کشتی‌گیری که توانست به طلسم چندین‌ساله کشتی خراسان پایان دهد و بار دیگر در عرصه بین‌المللی، نام کشتی مشهد را بر سر زبان‌ها بیندازد. او درباره نگاهش به آینده می‌گوید: حالا فقط برای رسیدن به ترکیب فیکس تیم ملی بزرگ‌سالان تلاش می‌کنم. مسابقات آسیایی و جهانی را در پیش داریم و همه فکر و ذکرم این است که بتوانم در این مسابقات با تیم ملی بزرگ‌سالان باشم. وی می‌افزاید: حقیقت در کشتی، کشتی‌های حسن یزدانی را دوست دارم و الگوی ورزشی من هم حسن رحیمی است. او با اشاره به شگرد خاصش بر روی تشک کشتی می‌گوید: شگرد خاصی ندارم، ولی دست‌تو‌های خوبی می‌زنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->