مار سمی در کارگاه تزریق پلاستیک و وحشت کارگران (۱۶ اردیبهشت) عزم جدی برای جلوگیری از «کوتاه قامتی» در کشور واژگونی خودرو در خواف خراسان رضوی ۵ مصدوم برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت) حداقل دوسوم سرطانی‌ها در ایران حتماً زنده می‌مانند| سلول‌درمانی، درمان قطعی سرطان نیست قتل هولناک زن میانسال و دستگیری فرزند بی رحم(۱۶ اردیبهشت) راز جسد بی‌سر مرد افغانستانی فاش شد (۱۶ اردیبهشت) قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد +تصویر(۱۶ اردیبهشت) نسخه طب ایرانی برای سرطان توصیه به مصرف آب چاه به جای آب‌های بسته‌بندی شده غیرکارشناسی است دستگیری سه سارق خودرو در مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۴۰ فقره سرقت در مشهد (۱۶ اردیبهشت) چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید
سرخط خبرها

معجزه روغن بادام در سلامت پوست و مو

  • کد خبر: ۸۷۴۱۲
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
معجزه روغن بادام در سلامت پوست و مو
بادام سرشار از منابع تغذیه‌ای مفیدی است. غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های سالم، روغن استخراج شده از بادام برای قرن هاست که برای سلامت پوست و مو مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، البته خواص این روغن به پوست ختم نشده و برای مو‌های شما نیز مفید است. در ادامه با بخشی از فواید روغن بادام شیرین آشنا می‌شوید.

ترکیبات روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین یک روغن گیاهی است که تحت فشار با حداقل دما و از هسته میوه درخت بادام گرفته می‌شود. یعنی اینکه مغز بادام به صورت سرد فشار داده می‌شود تا روغن آن خارج شود. این اکسیر سرشار از امگا ۶) اسید لونولئیک (امگا ۹) اسید اولئیک و ویتامین‌های A , B , E است که به‌خوبی پوست را تغذیه می‌کنند.

میزان بالای اسید‌های چرب موجود در این روغن باعث بهبود خاصیت کشسانی پوست شده و به احیای سلولی کمک زیادی می‌کند. اما فواید این روغن به همین جا ختم نمی‌شود. این اکسیر باارزش همچنین حاوی مواد نرم‌کننده است که پوست را همانند برگ گل لطیف می‌کند.

فواید روغن بادام شیرین

پوست‌های حساس همواره درگیر تحریک، خارش و خشکی هستند و روغن بادام شیرین نیاز‌های این نوع پوست‌ها را برای مقابله با این قبیل مشکلات برآورده می‌سازد. این روغن علاوه بر صاف و نرم کردن پوست، تسکین‌دهنده است و مشکلات جزئی پوست را از بین می‌برد.

روغن بادام شیرین به دلیل دارا بودن خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدچروک محسوب می‌شود و پوست را جوان و شاداب می‌کند. این روغن همچنین برای مو‌ها نیز مفید بوده و باعث تقویت و درخشانی آن‌ها می‌شود.

استفاده از روغن بادام شیرین برای پوست صورت

روغن بادام شیرین برای تمام انواع پوست مفید است و با تقویت لایه هیدرولیپیدیک پوست باعث تقویت و نرمی آن می‌شود. شما می‌توانید از این روغن به صورت خالص، به عنوان لوسیون یا شیرپاک کن استفاده کنید.

استفاده از روغن بادام شیرین برای مو‌ها

روغن بادام شیرین باعث تغذیه و تقویت تار‌های مو می‌شود. این روغن به‌ویژه برای مراقبت از مو‌های آسیب‌دیده، خشک و موخوره مفید است. این روغن به واسطه ترکیبات مفیدی که دارد باعث افزایش درخشندگی مو‌ها می‌شود. شما می‌توانید روغن بادام شیرین را به‌صورت ماسک به مو‌ها بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه یا بعد از یک شب کامل آن‌ها را شست‌وشو دهید.

استفاده از روغن بادام شیرین برای بدن

روغن بادام شیرین خواص احیاکنندگی دارد به همین دلیل برای مقابله با ترک‌های پوستی ناشی از بارداری و همچنین ترمیم زخم‌های پوستی توصیه می‌شود. به همین منظور می‌توانید ۱۰ قطره از این روغن را در مشت دستتان چکانید و به آرامی شکم و ران‌ها و هر جایی که دچار ترک شده را ماساژ دهید. توصیه می‌شود اینکار را دوبار در روز تکرار کنید.

اگر اهل استفاده از وان هستید می‌توانید چند قطره از این روغن را به آب گرم وان اضافه کرده و در آن دراز بکشید. با همین روش ساده پوست بدن‌تان سپاسگزارتان خواهد بود. برای افزایش خواص روغن بادام شیرین و ایجاد آرامش بیشتری چند قطره عصاره گیاهی اسطوخودوس نیز به آب وان اضافه کنید. در نهایت اینکه روغن بادام شیرین خواص نرم‌کنندگی دارد و برای پوست‌های آفتاب‌سوخته بسیار مفید است.

درمان طبیعی ترک‌های پوست با روغن بادام شیرین

ترک‌های پوستی در نتیجه پارگی رشته‌های ارتجاعی پوست و به دلیل تغییرات هومونی به‌ویژه در بارداری یا اضافه وزن روی پوست جا خوش می‌کنند. شما می‌توانید زمانی که این ترک‌ها هنوز قرمز هستند با کمک روغن‌های گیاهی از پیشرفت‌شان جلوگیری کرده یا آن‌ها را کاهش دهید.

برای اینکار می‌توانید به سراغ بادام شیرین، کره کاریته یا آلوئه‌ورا بروید. ترکیب این مواد را روی ترک‌های قرمز یا بنفش بزنید و به آرامی ماساژ دهید. این کار را روزانه چند بار تکرار کنید. اگر روغن آرگان داشته باشید بدانید که یک اکسیر دیگر برای مقابله با ترک‌های پوستی در اختیار دارید.

انتخاب روغن بادام شیرین

برای بهره‌مندی از فواید روغن بادام شیرین بهتر است از روغن فرابکر استفاده کنید. این روغن تحت فشار سرد گرفته می‌شود. توصیه می‌کنیم از روغن‌های ارگانیک استفاده کنید. در نهایت اینکه استفاده از این روغن برای افرادی که به آجیل‌ها آلرژی دارند توصیه نمی‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->