نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: لغو منع تردد شبانه باعث نشود پروتکل‌ها را فراموش کنیم

  • کد خبر: ۸۸۸۴۷
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: لغو منع تردد شبانه باعث نشود پروتکل‌ها را فراموش کنیم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از شب گذشته به دستور رئیس‌جمهور منع تردد شبانه نیز لغو شد، اما مشهد در شرایط جالبی نیست و همچنان شهروندان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا دیگر در این زمینه سرمایه از دست ندهیم و وارد موج ششم نشویم.

جانقربان| شهرآرانیوز، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد امروز ۳۰ آبان ماه گفت: سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را گرامی می‌داریم که سال ۱۳۵۹ به دستور امام (ره) رسمیت پیدا کرد.

وی افزود: بسیج همت مردمانی است که از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حاصل انقلاب یا جنگ تحمیلی نیست و به‌معنای درست کلمه از اخلاص مسلمانان است که در ملت‌های مسلمان رشد کرد و از زمان پیامبر (ص) شکل گرفته و ظهور و بروز داشته است.
وی با بیان اینکه بسیج مکتبی‌ترین نیروی مقاومت جهانی است و محدود به مرز‌های ما نیست، بلکه بین‌المللی است، خاطرنشان کرد:بسیج در تمام عرصه‌ها موفق حاضر شده است و بسیجیان از فداکارترین و آماده‌به‌کارترین افراد جامعه هستند.
به گفته وی، در ایام کرونا عزیزان بسیجی فعالیت‌های زیادی در مناطق حاشیه‌ای انجام دادند و تلاش آن‌ها درخور تقدیر است.
وی با اشاره بر روز کتاب و کتاب‌خوانی افزود: باید قبول کنیم طی‌کردن مسیر رشد و بالندگی از طریق کتاب‌خوانی است و سرانه مشهد در این زمینه نسبت به کشور بهتر است؛ ولی از منظر جهانی چندان خوب نیست و باید در این زمینه بستر‌های رشد فراهم کنیم.
موحدیان ادامه داد: امروز روز بزرگداشت قربانیان تصادفات نیز است که جای تأسف دارد بسیاری از افراد با این اتفاق که اکثرا جوان هستند، جان یا توان خود را از دست می‌دهند. ما باید تلاش کنیم حوادث ترافیکی را کاهش دهیم. ورود نخبگان به‌همراه تلاش شورا در این زمینه می‌تواند اثرگذار باشد و باید آموزش فرهنگ ترافیکی را در پیش گرفت.

پایگاه‌های مدیریت بحران به‌عنوان مراکز تجمیعی باعث سرعت دو برابری واکسیناسیون شد

همچنین وحید اکلملی، رئیس پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد، در این جلسه به بیان گزارش عملکرد پرداخت. بنابر این گزارش، شهرداری مشهد در حوزه پدافند غیرعامل، حوزه برگزیده انتخاب شده است و بزرگ‌ترین رویداد سایبری کشور که نشست دکترین سایبری کشور است در مشهد تشکیل و سند سایبری پدافند غیرعامل تدوین و ابلاغ خواهد شد.

همچنین اختصاص نماینده بحران در هر سازمان، تشکیل کارگروه‌های مختلف، مدیریت تعاملی از جمله اقدامات بوده است.

به گفته وی، در حوزه کرونا نیز برای جلوگیری از ایجاد بحران پایگاه‌های مدیریت بحران به عنوان مراکز تجمیعی واکسیناسیون قرار گرفت و باعث سرعت دو برابری در این زمینه شد.

وی افزود: پروتکل‌های بهداشتی نیز از ابتدای کرونا در شهرداری تدوین و اجرا شد و براساس نقشه‌ای که تدوین شد تمام حوزه‌های شهرداری سطح‌بندی شد. آماده‌باش ایجاد بیمارستان‌های صحرایی از دیگر اقدامات در حوزه مدیریت بحران بود.

اکملی خاظرنشان کرد: پیشنهاد تهیه سامانه هشدار سریع زلزله ۳۰ تا ۴۰ ثانیه قبل از وقوع زلزله نیز از دیگر اقدامات بوده است. در حوزه زیر ساخت‌ها نیز رشد ۷۰ درصدی در احداث پایگاه‌ها وجود داشته است. ایجاد پد اضطراری بالگرد، مانور‌های مشترک، آموزش‌های داوطلبی، آموزش دوام ثامن و خدمات رسانی در اجتماعات از دیگر اقدامات بوده است.

به گفته وی، تهیه نقشه جامع اسکان اضطراری و تخلیه اضطراری نیز از جمله اقدامات مدیریت بحران شهرداری مشهد است.

تغییر نام میدان پرواز به نام شهدای نیروی هوایی

دستور دوم تصویب تغییر نام میدان پرواز به نام شهدای نیروی هوایی و خیابان فرعی پیامبر اعظم ۱۰ با حفظ شماره به نام سرلشگر شهید خلبان اسدالله محمدی بود.

دستور سوم جلسه امروز تصویب تمدید ۲ ماهه مهلت تخفیف ۱۵ درصدی مجوز بهره برداری موقت بود. براین اساس مساعدت در پرداخت عوارض بر افزایش ارزش بهره برداری اعیان برای املاک دارای سابقه بهره برداری موقت می‌شود.

دستور کار پنجم نیز طرح درج اطلاعات تکمیلی بودجه و نیرو‌های شهرداری در سامانه فاش بود براساس این طرح که به تصویب شورای شهر مشهد رسید شهرداری مشهد موظف است در راستای ایجاد شفافیت در اطلاعات بودجه‌ای و نیرو‌های انسانی شهرداری، سازمان ها، موسسات وابسته به خود و شورای اسلامی نسبت به درج بودجه تفضیلی شورای ششم، اسامی کلیه اعضای کمیسیون‌های تخصصی اصلی و ویژه شورای اسلامی شهر و سایر کمیته‌ها و کارگروه‌ها که اعضای شورا در آن عضویت دارند نیز اقدام کند.

کریمدادی عضو شورای شهر نیز در این جلسه در خصوص درجات نظامی گفت: برخی درجات باید توسط رهبری ابلاغ شود و خواهش می‌کنم عزیزان شورا قانون و مقررات را رعایت کنند. ممکن است ما فردی را سردار بدانیم، ولی دارای این عنوان نباشد. در این خصوص از همکاران کمیسیون مربوطه درخواست می‌کنم که قبل از نامگذاری معابر و استفاده از این عناوین حتما استعلام گرفته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->